Társadalmi célú hirdetés
ünnepi grafika

Fantasztikus ünnepi grafikák: így készítsd el Te is a sajátodat a Canva segítségével!

Az ünnepek közeledtével minden vállalkozás életében fontossá válnak az ünnepi kreatívok készítése. Ünnepi grafika készítése lépésről lépésre a Canva segítségével!
Hirdetés

Az év végi ünnepek közeledtével minden vállalkozás számára kiemelten fontos, hogy vizuálisan is felkészüljön. Az ünnepi grafikák, vagy videós anyagok létrehozása ilyenkor különösen nagy jelentőséggel bír, hiszen ezek segítségével könnyebben megragadhatod a vásárlók figyelmét. Emlékezetes, egyedi kampányokat futtathatsz, ha kellően kreatív vagy. A Canva tökéletes eszköz arra, hogy gyorsan és könnyedén készíts olyan grafikákat, vagy videókat, amelyek igazán hatékonyan szólnak a célközönségedhez. Hogyan tudod a legjobban használni a platformot és látványos, eredményes tartalmakat készíteni? Mindez kiderül Hajdú Lajos, a canvasztikus.hu tulajdonosának írásából.

Miben segít a Canva az ünnepekre való felkészülésben?

Sokan hiszik, hogy a Canva egy szimpla képszerkesztő program, pedig ez az utóbbi évekre visszatekintve közel sem állja meg a helyét. Egy komplex, mindenre kiterjedő felületről van szó ahol a képek készítésén túl, videókat, GIF-eket , és több 1000 alkalmazást próbálhatunk ki. Nemrégiben került integrálásra a piac egyik legismertebb generatív képalkotó eszköze, a Leonardo.AI.

Az ünnepi időszakhoz kapcsolódó vizuális anyagok megtervezése sok vállalkozás számára kihívást jelenthet, különösen, ha időhiánnyal küzdesz. Itt lép be a Canva, ami rengeteg sablont és eszközt kínál ahhoz, hogy gyorsan elkészíthesd a ünnepi grafikákat. Pár ötlet amit biztosan el tudsz készíteni a Canvában és ezzel meglepni a saját közösséged:

Hirdetés

#1 Mikulásnak írt levelek: Készíts könnyedén látványos leveleket, amiket elküldhetsz a saját vásárlóidnak. Ez egy szép gesztus, és ne felejtsd el, hogy kreatívan is használhatod. Miért ne kívánhatna valamit a vásárló? Azok között akik visszaküldik a kívánságokat kisorsolhatsz akármit. A Canva sablontárában keress rá erre: „Levél Mikulásnak” – Közel 200db találatot fogsz látni, ami inspirálhat!

#2 Black Friday posztok: A Canva egyszerűen használható eszközeivel gyorsan készíthetsz figyelemfelkeltő promóciós grafikákat a Black Friday vagy Cyber Monday akcióidhoz. Ezek a posztok nem csak abban segítenek, hogy megmutasd a legjobb akciókat, hanem akár új vásárlói közönséget is bevonzhatsz általuk.

#3 Adventi kalendárium és posztok: Az adventi időszak minden napjára készíthetsz egyedi ünnepi grafikákat, amelyekkel folyamatosan fenntarthatod az ügyfeleid érdeklődését. Ez lehet akár egy 4 héten át tartó kihívás, ami online tart a közösségi média profilodon. A Canva segítségével készíthetsz akár saját adventi naptárat is, amiben elrejthetsz a vásárlóidnak 1-1 csekélységet.

#4 Karácsonyi címkék és ajándékkártyák: Fizikai termékeket forgalmazol? Dobd fel a termékeid csomagolását egyedi, karácsonyi címkékkel és ajándékkártyákkal, amelyeket a Canva segítségével tervezhetsz meg. Ha pedig szellemi termékeket árulsz, nyugodtan öltöztesd át a kimenő e-mailjeidet karácsonyi grafikákkal.

#5 Karácsonyi termékek elkészítése, és megrendelése: A Canva segítségével nemcsak a ünnepi grafikák elkészítése egyszerű, hanem közvetlenül rendelhetsz egyedi termékeket is, például bögréket, vászonképeket, pólókat vagy plakátokat. Ezt akár a saját követőtáborodnak ki is sorsolhatod, és ajándékba adhatod. Készíts egyedi Canvás grafikát, rendeld meg a Canván keresztül, és ajándékozd meg vele azokat a követőidet, vásárlóidat, akiknek a legtöbbet köszönhetsz az évben!

Mire figyelj a Canvában: gyakorlati tippek az ünnepekre

ünnepi grafika
Kép forrása: Canva by Kotenko Oleksandr (Kotenko)

Az év végi kampányokhoz szükséges ünnepi grafikák, és videók elkészítése a Canvában gyors és egyszerű, de érdemes néhány dolgot szem előtt tartanod, hogy a végeredmény valóban profi legyen.

Hirdetés
  • Ha sablonokat is használsz, akkor mindenképp formázd őket egyedileg a saját arculatodhoz. Ez nem azt jelenti, hogy változasd meg a sablonban lévő grafikák színét, mert az önmagában kevés. A sablonokat inkább inspirációnak használd, és az alapján alkosd meg a saját tervedet!
  • Ha még nem vagy gyakorlott, használd a vonalzót a terv elkészítésekor, és ügyelj a margókra. A Shift+R billentyűk lenyomásával tudod aktiválni a terven belül a vonalzót. Állítsd be úgy a margókat, hogy az nyomtatásban is megfelelő legyen, valamint ha szükséges, alkalmazz segédvonalakat.
  • Amennyiben nem rendelkezel PRO előfizetéssel a szűrők beállításainál csak az ingyenes tartalmakra szűrj rá. Ezzel meggyorsítod a szerkesztési folyamatokat, hiszen csak azokat az elemeket, képeket, vagy videókat fogod látni amik az ingyenes Canvában elérhetőek. A szűrőt a képen látható módon tudod beállítani, hogy az ingyenes tartalmakat mutassa.
ünnepi grafika
Képernyőkép a Canva szerkesztőjéből
  • Ügyelj az arculati elemekre. A betűtípusok és színek álljanak összhangban a saját arculatoddal. Természetesen eltérhetsz némileg, hogy az ünnepi hangulatot kicsit jobban megidézd, de a terveidben valamilyen formában térjenek vissza a saját arculati elemeid is.
  • Ne felejtsd el, a közösségi médiában megjelenő grafikákat és videókat át kell méretezni. A legrosszabb amit tehetsz, hogy nem optimalizálsz az egyes felületekre. Az Instagram, TikTok, Facebook, például mind-mind más méretű grafikákat jelenítenek meg szépen.

    Pixelpontos példák:
    – Instagram: 1080x1080px
    – TikTok: 1080x1920px
    – Facebook: Nagyon változó attól függően hova készül a grafika: fekvő képekhez 1200x630px, story: 1080x1920px, borító: 851x315px, esemény borító: 1200x628px

Készítsünk együtt ünnepi posztokat!

Egy hatékony ünnepi poszt elkészítése nemcsak az ünnepi grafikai megjelenítésről szól, hanem stratégiai megközelítést is igényel. Minden posztnál fontos, hogy tisztázd, mit szeretnél elérni vele. Promóciós ajánlatot szeretnél hirdetni, vagy inkább egy személyesebb karácsonyi üzenetet küldenél az ügyfeleidnek? Képet, vagy videót szeretnél publikálni?

Ha megvan a cél, és a felület ahol meg fog jelenni az anyagod (pl: Facebook, Instagram, TikTok stb), akkor nincs más hátra, csak elkészíteni. Én most úgy döntöttem, hogy Mikulás nap alkalmából készítek 2db posztot egy fiktív Facebook oldalra. Mindkettő kép lesz, de ha videót szeretnénk csinálni belőle, akkor a kép elkészülte után ez már könnyedén kivitelezhető. Az alábbi videókban a saját Canva PRO fiókomban mutatom meg lépésről lépésre, hogyan születhetnek neked is tökéletes Mikulás-napi posztjaid:

Fontos: Ha nincs Canva PRO előfizetésed, akkor is képes vagy ehhez hasonló képeket készíteni. Ehhez érdemes átlátnod milyen kiskapuk vannak a Canva eszköztárában, illetve az elemek között mindenképp érdemes a szűrőt úgy beállítani, hogy az ingyenes tartalmakat listázza (lásd: fenti kiemelt kép).

Termékeket értékesítesz? Így készíts ünnepi posztot!

Az ünnepi időszakban a termékeink promóciója nagyon fontos. Ezt az időszakot csak akkor tudjuk igazán kihasználni, ha képesek vagyunk az emberek figyelmét megragadni egy-egy tökéletes ünnepi grafikával, vagy animációval. Ebben a videóban egy fiktív webáruház Mikulás napi promóciós posztját készítem el! Kövesd lépésről lépésre, és kreálj hasonlót a saját vállalkozásodhoz:

Hogyan készíts a képedből videót?

Ha elkészültél a grafikai anyaggal, akkor nincs más dolgod hátra, csak az egyes elemeket meganimálni. Kattints például az egyik szövegre, és a felső sávban az „Animálás gombot” nyomd meg.

ünnepi grafikák
Képernyőkép a Canva szerkesztőből – Animálás

Hipp-hopp készen van az ünnepi Facebook vagy Instagram reels videód! Szóval az ünnepi kampányokhoz szükséges vizuális tartalmak elkészítése egyszerűbb, mint valaha, ha a Canvát használod. A megfelelő ünnepi grafikák segíthetnek abban, hogy kitűnj a versenytársaid közül, és egyedi, látványos kampányokat készíts, amelyek valóban megragadják az ügyfeleid figyelmét. Tervezd meg előre a kampányaidat, használd ki a Canva összes lehetőségét. Készülj fel az év egyik legnagyobb üzleti időszakára, ahol a kreativitás és az alapos tervezés döntő szerepet játszik a sikeredben!

Hajdú Lajos

Kiemelt kép forrása: Canva – Getty Images by Gabriel Vergani / EyeEm

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hirdetés

Kövesd oldalunkat!

Ahhoz, hogy ne maradj le semmiről kövesd a WakeUp Magazin oldalait Facebook-on és Instagram-on is! Így elsőként vehetsz részt nyereményjátékainkon is!