canva, őszi marketing, canvasztikus,

Őszi marketing stratégiák: lendítsd fel vállalkozásod!

Javában benne vagyunk az őszben, de még mindig van lehetőséged kihasználni ezt az időszakot. Közeledik a Halloween, ami Magyarországon is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Ismerd meg őszi ügyfélszerző tippjeinket!
Hirdetés

Ahogy az őszi színek megjelentek, úgy az üzletek életében is új szezon veszi kezdetét. Ez a változás tökéletes alkalom arra, hogy vállalkozásod, branded is átalakuljon, és összhangba kerüljön az őszi marketing kampányok időszakával. A szezonális marketing ereje megkérdőjelezhetetlen, és most megmutatom, hogyan tudsz a Canvával könnyedén alkalmazkodni az őszi hangulathoz, és inspirálni a vásárlóidat. Hajdú Lajos, a Canvasztikus alapítójának tippjei következnek.

Az emberek vásárlási szokásai az évszakokkal együtt változnak. Az őszi időszakot sokan az újrakezdés, a változás időszakának tekintik – akár a munkában, akár az élet más területein.

Közeledik az év vége, az állandó akciók, ilyenkor jó előre tervezni melyik hónapban, milyen témakörrel, termékkel, vagy szolgáltatással segítünk a követőinknek. Mik azok, amit értékesíteni szeretnénk, valamint, hogy min van az adott őszi marketing időszakának a fő fókusza.

Őszi marketing tippek: weboldalad aktualizálása és szezonális akciók beépítése

Az őszi marketing kampányok egyik legegyszerűbb módja, ha a weboldalad kinézetét az évszakhoz igazítod. Ha esetleg nem tudod hogyan kezdj neki, akkor érdemes erre megbízni egy szakembert aki segíti a folyamatokat, és megoldja helyetted a módosításokat. Ha magadnak készíted el, akkor inspirációként gondolj a meleg őszi színekre, mint a narancs, bordó, barna, amelyek már önmagukban is képesek őszies hangulatot teremteni.

Hirdetés

Érdemes lehet az őszi marketing termékeidnek dedikált landoló oldalt készíteni, ahol az akcióidat promózhatod. Egy jól elhelyezett banner vagy felugró ablak is hatékonyan tudja kommunikálni a szezonális ajánlataidat. Például egy „Őszi kedvezmények” promóció, vagy egy „Halloween-i különleges ajánlat” felhívás azonnal felkelti az emberek figyelmét.

A Canva hatalmas segítség lehet ezeknek a grafikáknak az elkészítésében. Számos őszi témájú sablont és grafikát kínál a program (az ingyenes verzió is), amelyeket percek alatt testreszabhatsz. A sablontár remek inspiráció forrás!

Canva sablonokkal megkönnyítheted a dolgodat

A Canva kiváló eszköz, ha gyorsan szeretnél látványos grafikákat készíteni. Ha nincs inspirációd, egyszerűen írd be a keresőbe az „ősz”, „pumpkin spice” vagy „Halloween” kulcsszavakat, és máris rengeteg sablont találsz, amelyek segítenek feldobni a marketing anyagaidat.

Nagyon fontos, hogy ezeket a sablonokat mindenképp érdemes átalakítani, hiszen a saját brandünkhöz igazítás elengedhetetlen szempont.

A színeken is változtathatsz természetesen, csak próbálj meg az őszi színeknél maradni. Emellett a Canva grafikai tárháza is segíthet a sablonok átalakításában. Egyszerűen keress rá az „ősz” vagy az „autumn” szavakra, és szebbnél szebb grafikákat fogsz találni, amik segítik a tervezést.

Ősz témájú grafikák a Canvában
Ősz témájú sablonok a Canvában

Pro tipp: A prémium Canva felhasználók számára még több egyedi, exkluzív sablon és elem érhető el. Ezeket érdemes kihasználni, hiszen a vizuálisan egységes és szezonális tartalmak sokkal vonzóbbak az ügyfelek számára.

Hirdetés

Ősszel különösen fontos, hogy a közösségi média posztjaid is tükrözzék az évszak hangulatát. Itt az idő, hogy megoszd az őszi termékeket, szolgáltatásokat vagy akár inspiráló tartalmakat, amelyek illenek az évszakhoz.

Ha például egy kávézód van, miért ne készítenél egy őszi promóciót a pumpkin spice latte köré? Használj őszies grafikákat és hívj meg egyedi színeket a posztjaidban. Ha ruhákat árulsz, miért ne lehetne most a főszerep az őszies színeké? Bátran használd a Canva grafikákat, amik öltöztetni fogják a kreatívod!

Íme pár poszt ötlet amivel fel tudod pezsdíteni a profilod:

#1 Kihívások, versenyek

Ösztönözd a követőidet, hogy osszák meg kedvenc őszi receptjeiket, kiegészítve a saját branded hashtagjével. Ha a branded teljesen más témakörű, találj ki egy olyan kihívást, amivel elkezdheted a követőtáborodat mozgósítani. Például ha fotós vállalkozásod van , kérd meg a követőidet hogy tegyék a kommentbe a kedvenc őszi fotójukat amit a telefonjukkal lőttek, és ne felejts el mindenkinek visszajelzést adni!

#2 Szezonális termék- vagy szolgáltatás promóció

Mutasd be az őszi termékeidet vagy új kollekciódat, esetleg szolgáltatásodat és adj hozzá egy speciális, időszakhoz kötött ajánlatot. Például minden vásárlás mellé ajándék. Nem kell nagy dolgokra gondolni, néha egy apró figyelmesség is elég. Ez lehet akár egy több napos poszt sorozat is, ami „napi ősz” címmel futhat… itt minden nap valamilyen terméket mutatsz be, ami ősszel jól jöhet. Ez főleg akkor hasznos, ha nagy termékpalettád van.

Kép forrása: Canva -rimmabondarenko

#3 Tippek az őszi szezonra a követőidnek

Ha olyan szolgáltató vagy, ahol a követőtáborodat edukálni tudod, akkor adj tippeket nekik az őszi szezonra. Például ha ételekkel foglalkozol jöhetnek az őszi receptek, de ha olyan típusú szolgáltató vagy mint például én a Canvasztikussal, akkor készíthetsz őszi edukáló tartalmakat, blog bejegyzéseket is, amivel megmutatod, hogyan kell elkészíteni egy adott dolgot amit te is árulsz. Minél jobban bevonod a közösséget, annál erősebb a branded, és annál nagyobb az esélye, hogy beszélni fognak rólad az emberek!

#4 Őszi videósorozat, vagy élőzés

Az emberek imádják a videós tartalmakat. Ha szeretitek egymást a kamerával, érdemes felvenni akár olyan videókat amikben a csomagokat készíted össze, valamilyen őszi dekorral a háttérben. Ha nem webáruházad van, hanem szolgáltató vagy akkor felveheted magadat akár munka közben is és posztolhatsz a napodról. Emellett az élő videózás sem elhanyagolható. Miért ne csinálnál ősszel heti 1 élőt, ahol hasznos dolgokat mondasz el, vagy épp kérdéseket válaszolsz meg?

Nézd át, miben tudod támogatni a közösséged!

Az utolsó negyedév is fontos

Bármennyire is furcsa, ez az utolsó pár hónap a legkritikusabb időszak minden vállalkozás számára, hiszen ilyenkor tetőzik a vásárlói aktivitás, a különböző ünnepi kampányok pedig hatalmas lehetőségeket kínálnak. Ha időben felkészülsz, az őszi és téli hónapokban is kiemelkedhetsz a versenytársaid közül, és jelentős sikereket érhetsz el. Akár új ügyfeleket szeretnél bevonzani, akár a meglévőket szeretnéd megtartani, a fenti tippek segítenek, hogy kreatívan és tudatosan tervezhess.

Kiemelt kép forrása: Canva -rimmabondarenko

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hirdetés

Kövesd oldalunkat!

Ahhoz, hogy ne maradj le semmiről kövesd a WakeUp Magazin oldalait Facebook-on és Instagram-on is! Így elsőként vehetsz részt nyereményjátékainkon is!