A Value Management Network közleményt adott ki, miszerint ismét jelentkeznek a Facebook csalók! A közleménnyel szeretnék felhívni a Facebook oldallal rendelkező vállalkozók figyelmét, hogy a Facebook oldalakat egyszerűbb megóvni, mint visszaszerezni.
Miután a VMN kollégái megvizsgálták alaposabban a levelet kiderült, hogy egy adathalász üzenetről van szó. Az ilyen levelekkel igyekeznek a csalók információkat, adatokat vagy éppen a teljes Facebook oldalt ellopni, hogy azzal visszaélve tevékenykedjenek. Személy szerint én, mint laikus már csak azt nem értem, hogy az ilyen valós problémával kapcsolatban a rendőrség miért nem lép fel határozottabban, hiszen a mai világban egy online címet könnyedén ellenőrizni lehet.
Először azt hittük, hogy META frissítés, ami ismét kissé félrement és pár napon belül helyreáll a Meta-világ rendje.
- szerepel a közleményben.
A levélben arról tájékoztatnak, hogy a hirdetési fiók megsérti az irányelveket és 24 órára korlátozzák a fiókot. A fent leírt tevékenység ellen egy igazolási folyamaton kell részt venni. Első ránézésre a levél tördelése, betűtípusa és színvilága is valósnak tűnik, de jobban megvizsgálva azt kiderül, hogy koránt sem az.
Kerüld el a Facebook csalók átverését: Mire érdemes ügyelni, ha ilyen levelet kapunk?!
A szakértők azt tanácsolják, ha olyan levelet kapsz, aminek feladója „Facebook” és a tárgyában csak annyi szerepel, hogy „Az Ön tevékenysége sérti a Meta Business szabályzatát.”, akkor azt fokozott figyelemmel nyisd meg és semmiképpen ne kattints tovább!
Gyanús jel továbbá a nagyon hosszú no-replay-meta…@outlook.com cím, ugyanis a META semmilyen formában nem kommunikál más szolgáltatótól származó email címről. A második intő jel, hogy az igazolás gomb fölé húzva az egeret egy teljesen más domain jelenik meg. Ez a webcím semmilyen módon nem kapcsolódik a META vagy annak más termékeihez, így 100%-ig biztos, hogy csalás.
A harmadik intő jel, hogy nem a fiókhoz tartozó regisztrációs email címre érkezett a levél, hanem a nyilvánosan közzétett “ügyfélszolgálati” címre. Ha a Facebook problémát észlel a működésben a regisztrációkor megadott fiókodhoz tartozó címre küldi meg azt. A negyedik intő jel, pedig ha nincsenek is aktív hirdetéseid vagy hirdetési fiókod.
Forrás: itt, kiemelt kép: Canva — Prostock-studio