• Kérdezz! Felelünk!

Így lesz a gör­ge­tés­ből bevé­tel. Miért téved­nek, akik sze­rint a cél­cso­port­juk nincs fent a Tik­Tok-on?

A TikToknak Magyarországon csaknem 4 millió aktív felhasználója van, a felhasználók több mint fele 28 év feletti. Te hirdetsz már a TikTok-on?
Kép forrása: Kalu Creative

Néhány éve még a sta­ti­kus képek ural­ták a közös­sé­gi médi­át, mára egy­ér­tel­mű­en a rövid, álló for­má­tu­mú (short-form) vide­ók vet­ték át a veze­tő sze­re­pet a digi­tá­lis mar­ke­ting­ben. Magyar­or­szág egyik short-form spe­ci­a­lis­ta ügy­nök­sé­gé­nek szak­ér­tői sze­rint a Tik­Tok és a hason­ló plat­for­mok jelen­leg a leg­fon­to­sabb mar­ke­ting­csa­tor­nák, ame­lyek meg­fe­le­lő stra­té­gi­á­val a brand­épí­tés mel­lett a bevé­tel­szer­zés motor­já­vá is vál­hat­nak.

A „mi cél­cso­por­tunk nincs a Tik­To­kon” típu­sú tév­hi­tek ma már nem áll­ják meg a helyü­ket. A plat­form­nak Magyar­or­szá­gon csak­nem 4 mil­lió aktív fel­hasz­ná­ló­ja van. A leg­fris­sebb ada­tok sze­rint a fel­hasz­ná­lók több mint fele már a 28 év felet­ti, komoly vásár­ló­erő­vel ren­del­ke­ző kor­osz­tályt kép­vi­se­li. A cégek szá­má­ra tehát a kér­dés már nem az, hogy jelen legyenek‑e eze­ken a felü­le­te­ken, hanem az, hogy hogyan legye­nek jelen haté­ko­nyan. A rövid, álló for­má­tu­mú vide­ók a Tik­Tok mel­lett ma már min­den más plat­for­mon is ott van­nak. Töb­bek között az Ins­ta­gram-on, a Face­book-on, You­Tu­be-on és már a Lin­ke­dIn-en is.

A kulcs a stra­té­gi­ai tar­ta­lom­gyár­tás

Sok vál­lal­ko­zás még min­dig a meg­szo­kott, úgy­ne­ve­zett „bran­delt” rek­lám­vi­de­ó­kat pró­bál­ja átül­tet­ni a Tik­Tok vilá­gá­ba, de ezek rit­kán működ­nek jól. A plat­for­mok algo­rit­mu­sai ugyan­is nem a már­ka­köz­pon­tú, hanem a natív, fel­hasz­ná­ló­ba­rát tar­tal­ma­kat része­sí­tik előny­ben.

A sike­res short-form vide­ók for­má­tu­muk­ban és stí­lu­suk­ban alkal­maz­kod­nak a nép­sze­rű plat­for­mok­hoz: ter­mé­sze­te­sek, gyor­sak és szó­ra­koz­ta­tó­ak. Az embe­rek szí­ve­sen fogyaszt­ják őket, ami magas inter­ak­ci­ó­hoz és ezál­tal könnyen virá­lis­sá váló tar­tal­mak­hoz vezet­het. Így egy jól fel­épí­tett videó orga­ni­ku­san is több száz­ezer embert érhet el – ami óri­á­si előny a mai, egy­re drá­gább hir­de­té­si kör­nye­zet­ben – fog­lal­ják össze a szak­ér­tők.

„Olyan vide­ó­kat kell készí­te­nünk, ame­lyek­kel elérést, illet­ve eladá­so­kat gene­rá­lunk. A stra­té­gia álta­lá­ban a három fő tar­ta­lom­tí­pus meg­fe­le­lő ará­nyú kom­bi­ná­ci­ó­já­ból áll, a szó­ra­koz­ta­tó tar­tal­mak ragad­ják meg leg­in­kább a figyel­met, és hoz­zá­já­rul­nak a közös­ség­épí­tés­hez. Az edu­ká­ci­ós tar­tal­mak az elmúlt idő­szak­ban rend­kí­vül fel­ér­té­ke­lőd­tek, ezek épí­tik a már­ka szak­ér­tői stá­tu­szát, és bizal­mat kel­te­nek a fogyasz­tók­ban. A sales, vagy­is eladás­ösz­tön­ző vide­ók pedig köz­vet­le­nül a kon­ver­zi­ó­ra fókusz­ál­nak”

 – magya­ráz­ta Kato­na Zsom­bor, a KALU Cre­a­tive társ­ala­pí­tó­ja.

Hir­de­tés

Már­ka­is­mert­ség és meg­té­rü­lés a Tik­Tok segít­sé­gé­vel

A leg­több cég szá­má­ra, méret­től füg­get­le­nül, a mar­ke­ting­be­fek­te­té­sek meg­té­rü­lé­se a leg­fon­to­sabb szem­pont. A short-form vide­ók gyár­tá­sa és mene­dzse­lé­se jelen­tős tétel lehet, így elen­ged­he­tet­len, hogy az ered­mé­nyek mér­he­tők legye­nek. Bár a már­ka­épí­tés hatá­sa­it nehéz pon­to­san szám­sze­rű­sí­te­ni, a kon­ver­zi­ók – pél­dá­ul a kupon­kód­be­vál­tá­sok – konk­rét ada­to­kat szol­gál­tat­nak a kam­pá­nyok sike­res­sé­gé­ről. A vég­ső cél, hogy a vide­ók ne csak már­kát épít­se­nek, és embe­re­ket érje­nek el, hanem tény­le­ges kon­ver­zi­ót is rea­li­zál­ja­nak.

„ A short-form tar­tal­mak mind a négy soci­al pat­form­hoz illesz­ked­nek, az Ins­ta­gram (Reels), a Face­book (Reels), a You­Tu­be (Shorts) és Tik­Tok short-form rövid álló tar­tal­mai már ingyen hoz­hat­nak több­mil­li­ós nézett­sé­get min­den hónap­ban. A tapasz­ta­la­tok azt mutat­ják, hogy a külön­bö­ző plat­for­mok elté­rő­en tel­je­sít­het­nek, egy videó lehet, hogy a Face­boo­kon hoz több vásár­lást, míg egy másik a Tik­To­kon lesz sike­re­sebb. A kulcs a tesz­te­lés és az ada­to­kon ala­pu­ló opti­ma­li­zá­lás. A short-form vide­ók nem csu­pán elérést és már­ka­is­mert­sé­get épí­te­nek, hanem egy jól fel­épí­tett stra­té­gia men­tén tel­jes érté­kű kon­ver­zi­ós csa­tor­ná­vá vál­nak, amely köz­vet­len és mér­he­tő bevé­telt ter­mel a vál­lal­ko­zá­sok szá­má­ra”

– tet­te hoz­zá Kato­na Zsom­bor. A cégek egy­re nyi­tot­tab­bak a lazább, köz­vet­le­nebb, a fia­ta­lok felé is utat talá­ló kom­mu­ni­ká­ci­ó­ra, ami elen­ged­he­tet­len a hite­les­ség­hez eze­ken a plat­for­mo­kon. A szak­ér­tők úgy lát­ják, hogy a meg­fe­le­lő irány­mu­ta­tás­sal a már­kák gyor­san meg­ta­nul­hat­ják ezt az új kom­mu­ni­ká­ci­ós nyel­vet, és sike­re­sen integ­rál­hat­ják a short-form vide­ó­kat a mar­ke­ting­stra­té­gi­á­juk­ba.

Hir­de­tés

„Mi az elmúlt 3 év alatt több mint 25 ezer vide­ót gyár­tot­tunk olyan ügy­fe­lek­nek, mint a DPD, Buda­pest Air­port, a Bio­tech USA, a Főta­xi, az Alfa Biz­to­sí­tó vagy a Phi­lips. Tevé­keny­sé­gük kiter­jed a hir­de­tés­ke­ze­lés­re is, mivel a tar­ta­lom­gyár­tás és a hir­de­tés együtt­mű­kö­dik haté­ko­nyan. Szak­ér­tői csa­pa­tuk a stra­té­gia­al­ko­tás­tól a tar­ta­lom­gyár­tá­son át a hir­de­tés­ke­ze­lé­sig min­den folya­ma­tot lefed” 

– hang­sú­lyoz­ta a KALU Cre­a­tive társ­ala­pí­tó­ja. A short-form vide­ók vilá­ga meg­kö­ve­te­li a kre­a­ti­vi­tást, a hite­les­sé­get és a gyors alkal­maz­ko­dást. Azok a már­kák, ame­lyek fel­is­me­rik a meg­vál­to­zott kom­mu­ni­ká­ci­ós nyel­vet, és stra­té­gi­ai befek­te­tés­ként tekin­te­nek a tar­ta­lom­gyár­tás­ra, elkö­te­le­zett vásár­ló­kat és mér­he­tő üzle­ti ered­mé­nye­ket fog­nak nyer­ni.



Kál­mán­né Péli Ibo­lya

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hirdetés

Kövess minket és gyere velünk!

Nagyon úgy néz ki, hogy elhárult a vihar a Sziget Fesztivál körül és így biztonságban szervezhetik meg a 2026-os fesztivált. Mutatjuk a részleteket!
A magyar független média kapta a 2025-ös IPI-IMS Free Media Pioneer-díjat az innovációért, bátorságért és kitartásért a politikai nyomás közepette.
A rendszeres mozgás, a tudatos táplálkozás és a természetes módszerek hatékonyan segíthetnek a csontritkulás megelőzésében.
A papírkönyv varázsa az érzelmi kötődésben rejlik, míg az e-book a praktikumot kínálja. Azonban a titok nem a formátumban, hanem magában az olvasásban rejlik.
Hirdetés
Visszatér az RTL-re a nagysikerű prank show, a Kész Átverés, Istenes Bence vezetésével. A műsor a klasszikus, feledhetetlen tréfák és vicces helyzetek jegyében ismét szórakoztatja majd a nézőket.
Az X-Faktor legújabb válogatójában Sóti Julianna egy megrendítő produkcióval állt színpadra, amely a családon belüli erőszakra hívta fel a figyelmet.
A Wednesday 2. évad folytatása szeptember 3-án érkezik a Netflixre. Új misztériumok, Lady Gaga pedig egy titokzatos tanár szerepében érkezik.
Melyik városban tudsz nemcsak sikeresen dolgozni, hanem igazán jól élni is? A világ 7 kiemelkedő városát gyűjtöttük össze, ahol a digitális nomád életmód, munkahelyi lehetőségek és az életminőség kéz a kézben jár.
Megérkezett az IKEA karácsonyi kollekciója! Gustaf Westman játékos és színes dizájnja új szintre emeli az ünnepi hangulatot.