• Kérdezz! Felelünk!

Vége lesz az élő influenszer világnak? Jönnek a mesterséges intelligencia alapú véleményvezérek

A mesterséges intelligencia szép lassan terjeszkedik. Az influenszer világot is elérte.
AI influenszer a jövő

A mesterséges intelligencia az élet minden területére, így a reklámiparba is robbanásszerűen tört be, és mostanra az influenszerek érinthetetlennek hitt világát is elkezdte átformálni. Az AI használatával már a kis- és középvállalkozások is rendkívül költséghatékonyan tudják valósághűen beszélő, meggyőző és élethű karaktereken keresztül eljuttatni üzeneteiket a célközönségükhöz, ami nehéz helyzetbe hozhatja a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezéreket.

Amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan sikerült alkalmazkodnia a cégeknek Magyarországon is a mesterséges intelligenciával járó előnyökhöz. Mára kijelenthető, hogy nincs olyan iparág, ahol ne lehetne hasznosítani az AI-t, a folyamatok optimalizálásával ugyanis terhet vesz le a munkavállalók válláról, akiknek a tudására, kreativitásukra, piacismeretükre többet építhetnek a cégvezetők, mint a manuális munkájukra.

Influenszer csere a reklámiparban

Nagy László, a Pixel Persona tulajdonosa arról beszélt, a reklámiparban is dinamikus változások zajlottak le az elmúlt néhány évben. Példaként említette a reklámvideókat, amelyek egyre inkább AI alapúvá válnak, és kezdik kiszorítani a hagyományos értelemben vett véleményvezéreket a piacról.

Hirdetés

A mesterséges intelligencia használatával készült videók új szintre emelték a marketinget. Nem kell egyeztetni a szereplőkkel, nem kell forgatni és utómunkát végezni, sőt, még kamera sem kell hozzá, hogy elkészüljön egy spot. Az AI influenszerek annyi pénzt meg tudnak spórolni a vállalatoknak, hogy hamarosan nem is lesz kérdés, hogy a legtöbben ilyen formában reklámozzák majd termékeiket, szolgáltatásukat.

Elmondta, lehet sokaknak fel sem tűnik a közösségi oldalak görgetése közben, hogy találkoztak már hasonló hirdetésekkel, hiszen annyira élethűek ezek a karakterek. Az AI influenszerek figyelemfelkeltőek, videóik pedig olyan profi minőségben készülnek el, hogy laikusként szinte lehetetlen különbséget tenni a valódi és az AI videók között.

Influenszer lány
Kép forrása: Canva – Pexels by Kampus Production

Élő influenszer, mi lesz veled?

A reklámszakember arra is kitért, hogy a vállalkozásoknak ez egy áldás, hiszen idejük sincs már heteket vagy hónapokat várni egy reklámfilmre. Egy ötlet alapján a mesterséges intelligenciával viszont akár egy nap alatt eljuthatunk a kész videóig, ami utána terjeszthető is a közösségi oldalakon.

A cégeket ez a helyzet most olyan döntés elé állítja, ami akár az elkövetkező évtizedre is meghatározhatja a jövőjüket. Ha valaki nem akar AI-videót használni, az garantáltan lemarad a versenytársai mögött.

Nagy László kitért arra is, hogy a véleményvezéreknek is nagyon ébernek kell most lenniük. A nagyon nagy követőtáborral rendelkező celebek, hiteles szakértők ugyan nincsenek különösebb veszélyben, de a néhány ezres, tízezres követőszámmal bíró influenszerek nagyon nehéz helyzetbe kerülhetnek, mert a cégek nem biztos, hogy fizetnek majd nekik a szponzorált tartalmakért, ha ugyanolyan vagy még jobb eredményt tudnak elérnie egy AI influenszerrel.

Hirdetés

Ezek miatt véleménye szerint az influenszereknek is be kell lépniük a jövőbe még ma annak érdekében, hogy akár a mesterséges intelligencia segítségével gyártott tartalmakkal talpon tudjanak maradni, és fel tudják venni a kesztyűt ebben a kiélezett közegben a versenytársakkal.

Nagy László kifejtette, a több éve sikeresen működő Ister Media Gate Kft., Pixel Persona szolgáltatási palettáját kifejezetten azzal a céllal hozták létre, hogy segítséget nyújtson a kis-, és középvállalkozások számára, a média és marketing rohamos tempóban fejlődő kihívásaira. A Pixel Persona pillanatok alatt elkészíti azt a reklámot, amire egy vállalkozásnak szüksége lehet. Az új digitális tartalmak, és technológiai innováció ugyanis már nem csupán a nagyvállalatok kommunikációjának játékszerei, hanem olyan eszközök, amelyekkel bárki hatékonyan érheti el célközönségét.

Kiemelt kép forrása: Canva by Getty Images Singnature

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hirdetés

Kövess minket és gyere velünk!

A magyarok 80%-a nem tervez előre baleset vagy betegség esetére. A balatonfüredi életbiztosítási csúcstalálkozó az öngondoskodás és az AI jövőjét tárgyalta.
Andrásfi Tibor nagykövetként támogatja az Egy Lépéssel Több Alapítványt.
Tippek a lakberendezőtől: okosotthon rendszerek bemutatása, előnyök, hátrányok. Biztonság, esztétika és energiaoptimalizálás az otthonodban.
Amikor a propaganda már nem csak idegesít, hanem fáj is: olvasónk elmeséli, miért döntött úgy, hogy a mentális egészsége érdekében letiltja a propagandát.
Hirdetés
A kormány támogatás címén ismét hitelt biztosít az emberek számára. Az Otthon Start program pedig felrobbantja az ingatlanárakat.
Készülniük kell a cégeknek a nyílt bérkommunikációra és a jelentős adminisztrációs terhekre a legújabb szabályozás szerint. Nézzük mit jelent ez!
A sütőtök nyersen is igazi szuperélelmiszer: tele van vitaminokkal, antioxidánsokkal és rosttal. A nyers vegán konyhában felhasználva pedig friss, élő energiát ad.
Fabricius Gábor új regénye tabudöntő és mélyen személyes: férfi áldozat, családon belüli bántalmazás, önismeret és gyógyulás a középpontban.
Egy különleges színházi este Szegeden, ami élménnyé formálta a gyászt, és felvillantotta, hogyan élhetnek bennünk a múlt árnyai, még ma is.
Kiégés jeleit tapasztalod? A monoton hétköznapok könnyen vezethetnek kiégéshez. Mutatunk 4 bevált módszert, amelyek segítenek megtörni a szürkeséget és visszahozni az életkedvet.