Szinte hihetetlen, de ismét elszállt egy nagyon tartalmas év. Ismét kezdhetünk készülődni a karácsonyi kampányokra! Ha vállalkozó vagy, akkor biztosan találkozol majd soraink között néhány érdekes tippel, ötlettel, amire talán már korábban is gondoltál. A Value Management Network csapatánál már nagy erőkkel dolgozunk hetek, hónapok óta ügyfeleink karácsonyi programjain. De mik azok legjobb karácsonyi kampány ötletek, amik mindig beválnak? Azokat most Marczinka Mátyás marketingszakértő összegyűjtötte.
Most vagy a legjobb időben ahhoz, hogy elindítsd a kampányaid. Az ünnepek mindig remek lehetőséget biztosítanak a vállalkozóknak arra, hogy átrendezzük kicsit a piacot. Továbbá piaci előnyre tegyünk szert a versenytársakkal szemben. Ehhez azonban nem elég egy gyorsan összecsapott banner, amit két hangzatos hashtag kíséretében kiteszünk kétnaponta a közösségi média felületekre. Összetettebb és jól átgondolt kampányokra van szükségünk a siker elérése érdekében. Ha egész évben aktív voltál a közösségi médiában és építetted virtuális közösséged, akkor most sokkal könnyebb dolgod lesz. Pláne ha hajlandó vagy fizetett hirdetéssel rásegíteni kampányaidra.
Készíts egységes karácsonyi arculatot
Szánj rá egy kis időt, hogy lecseréld a Facebook, a LinkedIN borítóképed a vállalkozásod arculatához illeszkedő karácsonyi tematikára. Ha még nem ismered a Canva nevű szerkesztőt, akkor az első lépés, hogy azonnal regisztrálj. Ennek segítségével könnyen és gyorsan átformálhatod arculatod. Megtalálhatód azokat az elemeket, amelyekkel ünnepi díszbe öltöztetheted vállalkozásod és könnyedén szerkeszthetsz vele méretarányos borítóképeket, posztokat és egyebeket. Ha már közösségi média, akkor az Instagram-ról se feledkezzünk meg, cseréld ki ünnepi témájú ikonokra a sztorik highlight borítóját is!
A posztjaidon alkalmazz karácsony jellegű egységes motívumokat, de akár a profilképed is lecserélheted egy menő csúnya karácsonyi pulcsis képre. Ha logót alkalmazol profilképnek, akkor turbózd fel azt egy kis hóeséssel, rejts el benne karácsonyi motívumot. A fő, hogy minden esetben a vállalkozásod ízléses arculatához illeszkedjen. Ügyelj rá, hogy semmiképpen ne legyen vásári hatása a kampányodnak!
Légy nagylelkű és ajándékozz
A karácsonyi kampány ötletek nem merülhetnek ki annyiban, hogy csak várod, hogy mások mit adnak neked. Ajándékot mindenki szeret kapni, ezt kár is lenne tagadni. Így a már meglévő ügyfeleid biztosan örülnének egy-egy kisebb ajándéknak, ami szuper reklámfelületként szolgálhat neked. Remek reklámcukorkákat, csokikat és egyéb termékeket lehet fillérekből megrendelni az interneten. Az sem probléma, ha az ajándék nem közvetlenül kapcsolódik vállalkozásod témájához.
Az ajándékoknak nem kell minden esetben drágának lennie, de kiemelten fontos, hogy a vásárló számára valamilyen értéket képviseljen.
A legjobb, ha az ügyfeleidnek személyre szabott ajándékot tudsz biztosítani. Írj melléjük egy ízlésesen logóval ellátott karácsonyi lapot. Olyan lapot, amiben nem kéred meg őket, hogy fotózzák le és tegyék közzé a közösségi médiában. Nem kéred meg. De diszkréten utalhatsz rá azzal, hogy a lap alján elhelyezed közösségi média felületeid ikonját és nevét.
Az ügyfeleken túl követőid is meglepheted mondjuk egy kuponnal, hogy követőből vásárlót és/vagy ügyfelet csinálj. Mikulás napja éppen alkalmas lehet kedvezményes árú ajándékkártyák értékesítésére vagy egy 10–15-20% értékű kedvezménykód beállítására. Fontos, hogy ezt ne állítsd be fantasztikus ajándéknak, mert ez csak egy vásárlási kedvezmény.
Hirdess nyereményjátékot
Pont úgy, mint ajándékot kapni játszani is mindenki szeret. Sorsolj ki egy értékesebb szolgáltatást vagy tárgyat. Számtalan lehetőség létezik manapság nyereményjáték hirdetésére. Az egyik legnépszerűbb a Facebook-on való megosztós, lájkolós, kommentelős. De elterjedt már az instagramon való követős, lájkolós és barát megjelölős játék is. A legjobb, ha vállalkozásod rendelkezik weboldallal, mert akkor szuper lehetőség lehet összekötni a sorsolást a hírlevél feliratkozással. Így a jövőben célzottabb ajánlatokkal keresheted majd meg feliratkozóid.
Készíts hosszabb blog tartalmakat
Organikus keresési szempontból kiváló lehetőség ha blogot írsz, plusz az emberek szívesebben megosztják a számukra értékes, releváns tartalmakat barátaikkal. A blogban elrejthetsz néhány textlinket is, annak érdekében, hogy terelni tudd az ügyfelek figyelmét különféle termékeidre vagy szolgáltatásaidra, de arra mindenképpen figyelj oda, hogy ne legyen értékesítés szaga a blogodnak.
Mik a legjobb karácsonyi kampány ötletek?
Ha nagyon nincs ötleted egy-egy blog megírásához, akkor nyúlj vissza a klasszikusokhoz és gyűjtsd össze a legjobb filmtippeket, írj hozzájuk kommentárt és emeld ki, hogy miért éppen azokat a filmeket nézzék meg, de a helyi karácsonyi programokról is készíthetsz egy átfogó listát, amelyeket jó szívvel ajánlanád. A blog cikkek tárháza kifogyhatatlan, így akár arról is készíthetsz tartalmat, hogy szolgáltatásaid vagy termékeid milyen személyiségtípusú embereknek ajánlanád, de ha már ajánlásnál tartunk, akkor összevetheted az olcsó és a luxus karácsonyi ajándékok listáját is.