A karácsony közeledtével szülők és nagyszülők törik heteken át a fejüket azon, mi kerüljön a fa alá a gyereknek. A boltok polcai roskadoznak, a kínálat szinte átláthatatlan, a trendek pedig villámgyorsan változnak. A szakértő elárulja, hogy melyek az idei szezon igazi slágertermékei.
Bár tévés reklámok és a népszerű sorozatok folyamatosan alakítják a gyerekek kívánságlistáját, az utóbbi időben egyértelműen felzárkózott melléjük a közösségi média és az influencerek világa.
A valódi élményre vágyunk
Ahogyan a trendek változnak a gyerekek ízlése is formálódik, így ez nagy kihívást jelenthet azoknak, akiknél gyerek van a családban. Kitalálni, hogy milyen játékra vágynak a gyerekek nagy fejtörést okozhat, azonban élményt ajándékozni egyre népszerűbb a gyerekek körében is.
Egy-egy TikTok-on felkapott termék iránt szinte robbanásszerűen megnő a kereslet. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy a szülők egyre tudatosabbak, fontos számukra a minőség, a biztonság és az ajándék tartóssága. Olyan játékot keresnek, ami valódi értéket képvisel.
-magyarázta a jateksziget.hu-t üzemeltető Replica 2017 Kft. szakértője. Borhi Zsombor szerint a Covid utáni időszak egyik legerősebb tendenciája idén is folytatódik: a digitális világ ellensúlyaként rendkívüli módon felértékelődött az offline, közös játékélmény.
A szülők már nemcsak egy tárgyat, hanem közös időt, közös élményt szeretnének ajándékozni.
Az együtt megélt élmények iránti vágy a társasjátékok piacán is meglátszik. A kiadók évről évre elképesztő újdonságokkal rukkolnak elő, és az olyan klasszikusok, mint az Uno, mellett egyre keresettebbek az innovatívabb játékok is.
Az egyik idei sláger a Shadow Ninja. Bár itt mindenki magáért játszik, a győzelemhez mégis valamilyen szinten csapatban kell működni. Ez egy teljesen új perspektívát ad a megszokott társasozáshoz
– mondja Borhi Zsombor. A Remember the Music tökéletes választás, ha több generáció játszik együtt, hiszen ügyesen keveri a mai modern és a régebbi idők zenéit. A Kamuzol nevű játékot a fiatalabb generáció nyelvezetére szabták, ahol garantált a nevetés, miközben megpróbáljuk kitalálni, ki mond igazat. A készségfejlesztő és építőjátékok kategóriája továbbra is a csúcson van, élén természetesen a LEGO-val, amely idén is minden korosztálynak kínál fantasztikus szetteket.
A plüssök új generációja
A plüssfigura örök klasszikus, de a mai kedvencek már sokkal többet tudnak, mint korábbi társaik. A licenc termékek között Magyarországon továbbra is töretlen a Bing nyuszi és barátainak népszerűsége, ők a legkisebbek biztos befutói. Az igazi áttörést azonban az interaktív plüssök hozzák, emeli ki a szakértő:
Az idei év egyik vitathatatlanul legnagyobb slágere egy elalvást segítő plüss.Ez a különleges játék nemcsak egy puha barát, hanem valódi segítség a kisgyermekes családoknak. Finoman, szinte a szívveréshez hasonló ritmusban szuszogó hangot ad ki, megnyugtató altatózenét játszik ,és lágy, álomba ringató fénnyel világít, így segítve a legkisebbeknek a nyugodt elalvásban.
Azonban van egy új kihívó az interaktív játékok terén. „Az elmúlt évek egyik legnagyobb húzóterméke, ami idén is rendkívül keresett, egy interaktív cica .Ez a kisállat hangokat ad ki, mozog, világít, és hihetetlenül aranyos. A gyerekek egyszerűen imádják, fiúk és lányok egyaránt.” – árulja el a szakértő.
Labubu, az évszázad trendjáték
Az év leglátványosabb és legmeglepőbb trendje egyértelműen a „Kidult” (kid + adult, vagyis gyerek-felnőtt) szegmens térhódítása. Ezeket a termékeket már nemcsak a gyerekek, de a tinédzserek és a fiatal felnőttek is szenvedélyesen gyűjtik, a trendet pedig egyértelműen a TikTok hajtja.
Nálunk nyáron robbant be ez az irányzat, és a kereslet azóta is töretlen.
– erősíti meg Borhi Zsombor. A divat koronázatlan királya idén a Labubu. Ezek a rejtélyes, vakdobozos figurák valóságos őrületet indítottak el. A siker titka a kibontás izgalma, hiszen sosem tudni, pontosan melyik figura lapul a dobozban. Egyes ritka szériákért a másodlagos piacokon, több száz vagy több ezer dollárt is kifizetnek a gyűjtők. De nem csak a Labubu hódít. Hasonlóan népszerűek az élénk színű, rendkívül puha, innivalót formázó Bobatea (Bubble Tea) plüssök is.
Milyen játékra vágynak a gyerekek?
A karácsony a játékpiacon hagyományosan messze a legerősebb időszak. „Az európai játékpiac mintegy 6 százalékkal nő idén, a karácsony az éves értékesítések 23 százalékát adja. Azt látjuk, hogy a vásárlók idén többet költenek, a kosárértékek magasabbak, mint tavaly. A szülők gyerekeik ajándékaira fordított kiadásai várhatón 12 százalékkal nőnek az előző évhez képest” – részletezte a szakértő.
A legnépszerűbb, legmenőbb termékek, mint az említett interaktív játékok, a sláger társasok vagy a Labubu figurák, rendkívül gyorsan fogynak. Aki biztosra akar menni, hogy a fa alá kerüljön álmai ajándéka, annak érdemes minél hamarabb lecsapnia rá, mert ezekből nem biztos, hogy lesz utánpótlás december végéig.
Borhi Zsombor azt javasolja mindenkinek, hogy ne halogassa az utolsó pillanatra az ajándékok beszerzését.