Kép forrása: Canva - Getty Images Signature by Pekic

Karácsonyi kampány: neked megvan már? Ha még nem, akkor siess!

Vállalkozóként a karácsonyi kampány kulcsfontosságú az üzleted szempontjából. Ebben az időszakban van a legjobb lehetőséged értékesíteni. Hoztunk pár tippet, hogy az idei kampányod teljesen kimaxolhasd!
Hirdetés

November az év egyik legizgalmasabb hónap a vállalkozások számára, ha jól használják ki a lehetőségeket. A közeledő ünnepek, az időjárás változásai és az üzleti élet sűrűsödése mind olyan tényezők, amelyekre figyelni kell egy kampány megtervezésénél. Egy jól megtervezett és időben elindított kampánnyal ugyanis még nagy esélyed van rá, hogy sikeres évet zárhass! Hoztam öt alaptippet, amit mindenképpen érdemes vállalkozásodnak megfogadni. Marczinka Mátyás karácsonyi kampány tippjei következnek a kimaxolt karácsonyhoz.

A legtöbb helyen és köztük mi is a karácsonyi kampányt már augusztusban megtervezzük, hogy menet közben már csak finomítani kelljen azokat. Ezzel tudjuk mi biztosítani az elegendő lead generálást és ügyfélforgalmat. Egy kisvállalkozás számára azonban elegendő a kampányt megtervezni októberben, elindítani pedig Halloween után novemberben.

Tervezés, előkészítés, indítás

Sokan összekeverik a kampányok tervezését és elindítását. Pedig ez a két dolog még véletlenül sem ugyanaz. A tervezés, mint első lépés alatt kitalálod, hogy mit szeretnél idén hirdetni, milyen kihagyhatatlan ajánlatokat adnál az ügyfeleidnek. Felméred a piacot és készítesz egy árazási stratégiát, esetleg csomagajánlatokat.

A tervezés részét a termékek és/vagy szolgáltatások előkészítése, grafikai és egyéb anyagok elkészítése, honlap felkészítése jelenti. Az indítás pedig ezután jöhet, amikor az ügyfelek elé nyomod ajánlataidat összehangolt hirdetésekkel és posztokkal. A hangsúly idén a hirdetéseken és az összehangoltságon lesz.

Hirdetés

Hogy miért? A social média mostanában borzalmasan visszavette az organikus eléréseket. Így ha nincsen egy hatalmas követőbázisod, akiket könnyedén aktivitásra ösztönözhetnél, akkor mindenképpen rá kell szánnod pénzt a hirdetések futtatására, hogy eljusson a célközönségedhez. Nem feltétlenül kell vagyonokra gondolni, de erről az álláspontomat korábban már kifejtettem a hirdetésekkel kapcsolatban. Az összehangoltság pedig amiatt fontos, mert a marketing egyik alapszabálya, hogy egy adott kampányt az ügyfélnek legalább nyolc alkalommal látnia kell ahhoz, hogy az célt érjen. Így eseményeidnél, csoportjaidban, különféle social oldalaidon, banner hirdetésekben és még az esetleges offline ajánlatokban is összehangoltan kell kommunikálnod.

A jegyvásárláshoz kattints a képre! Karácsonyi marketing tippek és trükkök | VMN karácsonyi kampány esemény ajánló

Ez elsőre soknak hangzik leírva. De elmondva, gyakorlati példákkal tarkítva már sokkal érhetőbb a helyzet. Így ha még nem indítottad el kampányodat, akkor 2024. október 22-én 18:00 órától várlak szeretettel a VMN karácsonyi ügyfélszerző marketing tippek és trükkök webinárra, ahol 3.990 forintért számos praktikát sajátíthatsz el.

Mitől lesz igazán jó egy karácsonyi kampány?

Nos, mint ennek nincsen egy alapreceptje. Azon túl, hogy minden szakterületet más és más szemszögből kell megközelíteni fontos tényező még a lokáció is. Online értékesítesz? Személyesen? Hibrid? Vannak-e termékeid vagy szolgáltatásban utazol? A kérdések sora továbbra is végtelen.

Azonban van pár olyan alap, amit minden szektorban érdemes lehet megfontolni egy karácsonyi kampány megtervezése közben. Nulladik lépésként azt javaslom, hogy mindenképpen az egyediségre törekedj!

Ami az egyiknek beválik az nem biztos, hogy neked is be fog. Egyedi és különleges ajánlatokat készíts, amelyeket csak nálad – vagy csak keveseknél – kaphat meg az ügyfél.

A lényeg a maximális ügyfélélmény

Tudom, hogy vannak hülye ügyfelek és vásárlók. Azt is tudom, hogy valaki azt mondja, hogy nincsenek. Abban pedig végképp biztos vagyok, hogy hazudnak. Tény, hogy nem kell mindenkivel együtt dolgoznod, de ha már ott van a lehetőség egy ügyfél vagy vásárló személyében, akkor azt célszerű a legjobb tudásod szerint kiszolgálni. Pláne ilyenkor, mert az ünnepek idején a vásárlók többet költenek, így ne hagyd ki a lehetőséget. A vásárlói élményt akár egy mosollyal is tudod fokozni, vagy egy kedves üzenettel.

Hirdetés

Ami talán a legfontosabb, hogy mindig ügyelj rá, hogy a vásárlók és az ügyfelek könnyen és gyorsan megtalálják, amit keresnek. Mindig.

A lényeg, hogy 2-3 kattintás után ott legyenek, ahova hirdetésed vagy posztot vezette őket. Fizikai bolt esetében pedig helyezd előtérbe a meghirdetett főterméket. Azonban, ha több kampányt is futtatsz jó lehet, ha több külön helyre pakolod ki a termékeket szem elé, így a vásárlók biztosan bejárják az üzletedet. Ilyenkor érdemes lehet még speciális eseményeket szervezni, mint bemutatókat vagy nyitott napokat. Ezzel mind bevonzhatod az embereket és potenciális ügyfeleid lehetnek.

Maxold ki az online jelenlétet

Nem tudom eleget hangoztatni, hogy az online jelenlét napjainkban kulcsfontosságú a vállalkozások sikeréhez. Karácsonykor pedig kifejezetten, hiszen ilyenkor az emberek egy kicsit jobban keresik a kapcsolódási pontokat és a lehetőségeket. Értékesítésed és online jelenléted legalapvetőbb és kihagyhatatlan pontja a honlap. Odatereled az érdeklődőket, akikből később ügyfeleid lehetnek. Ebben az időszakban érdemes optimalizálni a honlapodat, webshopodat, hogy azok a legjobb állapotban legyenek egy esetleges ügyfélrohamra.

Győződj meg róla, hogy az oldal gyorsan betölt, és hogy mobilbarát, mivel sok vásárló okostelefonokon böngészi az internetet. Továbbá, figyelj az SEO-ra keresőoptimalizálásra, hogy a potenciális vásárlók könnyen megtalálják vállalkozásodat a keresőkben. Emellett mindig az egységes arculatra törekedj!

Ha van miből, akkor jótékonykodj

Mielőtt megdobálnál, nem arra gondolok, hogy pakold tele a social médiát azzal, hogy milyen jó arc vagy, mert adományoztál egy ezrest. Az ilyen fajta etikátlan jótékonykodástól nekem is hányingerem van. Hiszem, hogy a jótékonyságnak és a pénzadományozásnak részleteinek egy intim folyamatnak kell lenni, ami csak rád és az adományt fogadó félre tartozik.

Szóval, ha ilyet csináltál, akkor azt javaslom azt tartsd meg magadnak, vagy maximum egy posztot szánj rá, de azt is csak szépen csendben.

A jótékonykodásnak számos formája van, amit még kampányodba is beilleszthetsz. Rengeteg olyan civil szervezet van, akiknek jól jön a rendszeres adomány. Keress egy olyat, aminek egyetértesz alapelveivel és szívesen támogatnád őket. Itt például elhelyezhetsz üzletedben adománygyűjtő pontokat, vagy akár a nálad történt vásárlások után bizonyos százalékot is felajánlhatsz nekik. Így jól járhatsz mint vállalkozó, és jól járhat a szervezet is, amit támogatsz.

Dobj be egy nyereményjátékot

Itt ismételten a fent említett aktív követőkre vagy hirdetésre lesz szükséged, hogy célba találj. Azonban, ha mindent idejében megtervezel és beállítasz, akkor biztosan nem lehet baj belőle. De van pár alap, amire jó, ha odafigyelsz.

Ciki, ha csak 5 ember játszott veled. Így, ha nincs sok követőd párezer forintos hirdetéssel egy nyereményjáték esetében nagy eredményeket érhetsz el.

A nyereménynél azt javaslom, hogy tükrözze vállalkozásod szellemiségét és portékáját. Nagyot mehet egy saját termékeidből összeállított csomag vagy egy belépőjegy, de esetleg egy coaching sorozat is. Nézd meg mit tudsz felajánlani és annak mentén építsd ki a kampányt.

A játék formáját is érdemes megfontolnod az alapján, hogy melyik csatornát használod aktívan a követőkkel. Ha hírlevélben vagy erős, akkor feliratkozási boxot javaslok hirdetni és a feliratkozók közül sorsolj. Ha a social poszt megy jobban, akkor a klasszikus megosztós követős játékos ajánlom Facebook-ra. Az is lehet, hogy az Instagramot erősíted, ott azonban a megosztás nem működik, de az oldaladat követők közül sorsolhatsz. A lehetőségek száma végtelen, ha kinyitod az elméd és körülnézel a piacodon.

Alakíts ki ünnepi arculatot

Az arculat fontosságát most nem emelném ki, mert feltételezem, hogy már rendelkezel vele. Így ha már megvan az egységes arculati terved, akkor azt pár apró grafikai elemmel, esetleg hóesés effekttel ünnepi díszbe öltöztetheted. Írj karácsonyi témájú blog vagy közösségi média bejegyzéseket. Ha üzleted vagy irodád van, akkor azt is mindenképpen öltöztesd ünnepi díszbe.

Tarts közvetlen kapcsolatot

Itt nem arra gondolok, hogy ülj ki a recepcióra és te kezelj minden hívást és üzenetet. Én sem teszem. A vállalkozásod számos automatizált módon tarthat közvetlennek tűnő kapcsolatot az ügyfelekkel, amely nem kerül folyamatos erőfeszítésekbe. Ha van egy fő kommunikációs csatornád, ami lehet -email, messenger, telefon, chatbot, stb- akkor annak erősítsd meg a kommunikációját.

Az ügyfeleknek sok esetben elegendő, hogy a tudat meglegyen, hogy egy céget azonnal el lehet érni. Persze a tudaton túl fontos, hogy valóban el is érjen, ha akar valamit.

Emellett az ügyfélvisszajelzések kérése is fontos. Az ügyfél ebből érzékeli, hogy törődsz vele a vásárlás után. Kérj visszajelzést tőlük, és használd azokat az értékes információkat, hogy fejleszteni tudd szolgáltatásaidat vagy termékeidet. Erre én legtöbb esetben a Google vélemények kérését javaslom, mert könnyen nyilvántartható, kezelhető és integrálható.

Kép forrása: Canva – Pexels by Pavel Danilyuk

Pár dolog, amit semmiképpen se csinálj a karácsonyi kampány alatt

Eddig arról beszéltem, hogy mit lehetne csinálnod. Azonban van egy végtelen listám is, hogy mit nem javaslok csinálni. De a fenti példákkal kapcsolatban hoztam pár pontot röviden, hogy mire érdemes figyelned.

Ne karácsonyozz túl korán

Ha megfigyelted a karácsonyi kampányokat egyre korábban indítják hazánkban a multinacionális cégek, így az ősz nagy részét már a karácsonyi ajánlatok teszik ki. Ennek oka, hogy az embereknek egyre kevesebb pénze van és ebből kifolyólag egyre korábban kezdi el megvásárolni a karácsonyi ajándékokat. Azonban az emberekben hatalmas szorongást és ellenérzést vált ki a korai kezdés. Így semmiképpen nem javaslom a párhuzamos értékesítést, valamint azt sem, hogy a bikinik után egyből a sapka-sál-kesztyű kínálatra válts. Tartsd meg a hagyományok ívét és az évszakokat!

Ne utánozz másokat

Inspirációt és ötleteket meríthetsz más hozzád hasonló vállalkozóktól. De más kampányát átvenni vagy lemásolni kretén dolog. Ne tedd. Az ügyfelek sem a tucat termékeket keresik. Hidd el, hogy az egyediséget sokkal jobban fogják értékelni, mint azt, amit minden vállalkozó utánuk akar dobálni minden második sarkon.

Ne csald el a nyereményjátékot.

Hihetetlen, de ezt a pontot külön ki kell emelni. Sajnos sok vállalkozó van, aki pont úgy, mint amikor az állam kiír egy pályázatot, nyereményjátékot hirdet majd a haverok között kisorsolja. Ez nem menő. Nem nagylelkű. Az ügyfél pedig, ha erre rájön, akkor csalódni fog és soha többet nem fogod viszontlátni.

Az ünnepi hangulat ne menjen a funkcionalitás rovására

Gondolok itt akár üzlet vagy iroda dekorációra, amiket ne a termékeid elé tegyél ki. Ugyan ez igaz az online megjelenő hóesés vagy más effektekre és pop-upokra is. Mindet úgy helyezd el, hogy az az ügyfeleket semmilyen téren nem akadályozza és nem gátolja a vásárlásban vagy mozgásában. Az ilyenek arra valók, hogy az ügyfélélményt fokozza és nem arra, hogy csökkentse.

Összességében a karácsonyi kampány 2024-ben

Figyelj a megfelelő időzítésre. Fokozd az ügyfélélményt. Legyél egyedi és kedves. Vess be minden kreativitást. Merj új dolgokat indítani. Most még éppen időben vagy rá, hogy elkezd a tervezést. Pláne, ha bekapcsolódsz az online webináromba is. Ezzel kezdetét veheti a vállalkozásod számára egy csodálatos időszak, ha megfelelően felkészülsz és kihasználod az előtted álló lehetőségeket. Használd ezeket a tippeket, és maximalizáld vállalkozásod sikerét ebben a fontos időszakban. Legyen sikeres és boldog ünnepi szezonod!

Marczinka Mátyás

Kiemelt kép forrása: Kép forrása: Canva – Getty Images Signature by Pekic

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hirdetés

Kövesd oldalunkat!

Ahhoz, hogy ne maradj le semmiről kövesd a WakeUp Magazin oldalait Facebook-on és Instagram-on is! Így elsőként vehetsz részt nyereményjátékainkon is!