“Hogyan for­mál­ja az AI a jövőt?” | Női Vál­lal­ko­zók Nap­ja pod­cast ven­dé­ge: Sze­ke­res Judit

Elindult a Női Vállalkozók Napja podcast, aminek első adásában Szekeres Judit volt Mihalik Gyöngyvér vendége.

Bizo­nyá­ra már talál­koz­ta­tok nálunk a Női Vál­lal­ko­zók Nap­ja ren­dez­vénnyel, ami­nek pod­cast epi­zód­ja­it már a Wake­Up Maga­zin olda­la­in is meg­te­kint­he­ted a meg­újult vide­ós olda­la­in­kon. A pod­cast házi­gaz­dá­ja Mihal­ik Gyöngy­vér, az ese­mény ala­pí­tó­ja és már­is az első adás­ban egy izgal­mas témát hozott, ami nem más, mint az AI álta­li jövő­for­má­lás, vala­mint minden­nek hatá­sa a vál­lal­ko­zói szek­tor­ra. Mind­ezt a téma szak­ér­tő­je oszt­ja meg a hall­ha­tók­kal, aki nem más, mint Sze­ke­res Judit a Swell AI Con­sult­ing ala­pí­tó­ja.

Judit nem­csak AI-szak­ér­tő­ként, hanem vál­lal­ko­zó­ként is ins­pi­rá­ló tör­té­ne­tet hoz: a mul­ti­na­ci­o­ná­lis kar­ri­er­ből kiégést köve­tő­en saját vál­lal­ko­zást indí­tott, hogy segít­se a szak­em­be­re­ket az AI tech­no­ló­gi­ák haté­kony és eti­kus alkal­ma­zá­sá­ban.

A beszél­ge­tés­ben töb­bek között szó esik arról is, hogy hogyan vál­toz­tat­hat­ja meg az AI nem­csak a nagy­vál­la­la­tok, de a kis- és közép­vál­lal­ko­zá­sok éle­tét is, vala­mint milyen lehe­tő­sé­ge­ket rejt­het a jövő mind­annyi­unk szá­má­ra!

A mes­ter­sé­ges intel­li­gen­cia (AI) gyor­san vál­toz­tat­ja meg a vál­lal­ko­zá­sok műkö­dé­sét, és a kis- és közép­vál­lal­ko­zá­sok (KKV‑k) szá­má­ra is egy­re elér­he­tőb­bé válik. Az AI szá­mos előnyt kínál a vál­lal­ko­zá­sok­nak, pél­dá­ul a haté­kony­ság növe­lé­sét, a költ­sé­gek csök­ken­té­sét és az új üzle­ti lehe­tő­sé­gek meg­nyi­tá­sát. A pod­cast beszél­ge­tés­ből szá­mos hasz­nos tip­pet kap­hat­tunk Judit­tól, aki nem mel­les­leg elő­adó lesz a Női Vál­lal­ko­zók nap­ján 2025. már­ci­us 25-én!

Az AI elő­nyei a KKV‑k szá­má­ra

Az AI hasz­ná­la­ta szá­mos előnnyel jár­hat egy vál­lal­ko­zó szá­má­ra. Sokan gon­dol­hat­ják azt, hogy még nin­cse­nek fel­ké­szül­ve ennek hasz­ná­la­tá­ra azon­ban a hely­zet mást mutat­hat. Az AI szá­mos előnyt kínál a KKV‑k szá­má­ra, pél­dá­ul:

Hir­de­tés
  • Növe­li a haté­kony­sá­got: Az AI auto­ma­ti­zál­hat­ja a fel­ada­to­kat, így a vál­lal­ko­zá­sok töb­bet tud­nak keve­sebb ember­rel.
  • Csök­ken­ti a költ­sé­ge­ket: Az AI segít­het a vál­lal­ko­zá­sok­nak csök­ken­te­ni a költ­sé­ge­ket, pél­dá­ul az ener­gia­fo­gyasz­tás vagy a mar­ke­ting költ­sé­gek csök­ken­té­sé­vel.
  • Új üzle­ti lehe­tő­sé­ge­ket nyit: Az AI segít­het a vál­lal­ko­zá­sok­nak új üzle­ti lehe­tő­sé­ge­ket talál­ni, pél­dá­ul új ter­mé­kek vagy szol­gál­ta­tá­sok kifej­lesz­té­sé­vel.
  • Javít­ja az ügy­fél­szol­gá­la­tot: Az AI segít­het a vál­lal­ko­zá­sok­nak javí­ta­ni az ügy­fél­szol­gá­la­tot, pél­dá­ul chat­bo­tok vagy vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek hasz­ná­la­tá­val.
  • Növe­li a ver­seny­ké­pes­sé­get: Az AI segít­het a vál­lal­ko­zá­sok­nak növel­ni a ver­seny­ké­pes­sé­gü­ket, pél­dá­ul új tech­no­ló­gi­ák beve­ze­té­sé­vel vagy a mar­ke­ting tevé­keny­sé­gek javí­tá­sá­val.

Az AI kihí­vá­sai a KKV‑k szá­má­ra

Kihí­vá­sok egy vál­lal­ko­zó éle­té­ben min­dig akar­nak. A kér­dés csak az, hogy ki hogyan bir­kó­zik meg velük. Az AI beve­ze­té­se kihí­vá­sok­kal is jár­hat a KKV‑k szá­má­ra, ame­lyek első­re meg­ugor­ha­tat­lan­nak tűn­het­nek, azon­ban egy kis szer­ve­zés­sel és ráfor­dí­tás­sal tel­je­sít­he­tő­ek. Ilyen kihí­vá­sok lehet­nek pél­dá­ul:

  • A költ­sé­gek: Az AI beve­ze­té­se költ­sé­ges lehet, külö­nö­sen a kisebb vál­lal­ko­zá­sok szá­má­ra.
  • A szak­ér­te­lem hiá­nya: A leg­több KKV-nak nincs saját AI szak­ér­tő­je, így kül­ső segít­ség­re van szük­sé­gük.
  • Az adat­mi­nő­ség: Az AI haté­kony­sá­ga nagy­mér­ték­ben függ az ada­tok minő­sé­gé­től, és a KKV-knak gyak­ran nehéz jó minő­sé­gű ada­to­kat gyűj­te­ni.
  • Az elfo­ga­dás: Az AI beve­ze­té­se időt és erő­fe­szí­tést igé­nyel, és a vál­lal­ko­zá­sok­nak meg kell győz­ni­ük az alkal­ma­zot­ta­kat és az ügy­fe­le­ket az AI elő­nye­i­ről.

Hogyan kezd­jék el a KKV‑k az AI hasz­ná­la­tát?

A KKV‑k szá­mos lépést tehet­nek az AI beve­ze­té­sé­nek meg­könnyí­té­sé­re:

  • Hatá­roz­zák meg az üzle­ti célo­kat: Mielőtt az AI‑t beve­zet­nék, a vál­lal­ko­zá­sok­nak tisz­táz­ni­uk kell, hogy milyen célo­kat sze­ret­né­nek elér­ni az AI hasz­ná­la­tá­val.
  • Válassza­nak meg­fe­le­lő AI meg­ol­dást: Az AI szá­mos külön­bö­ző meg­ol­dást kínál, ezért fon­tos, hogy a vál­lal­ko­zá­sok olyan meg­ol­dást válassza­nak, amely meg­fe­lel az igé­nye­ik­nek és a költ­ség­ve­té­sük­nek.
  • Gyűjt­se­nek minő­sé­gi ada­to­kat: Az AI haté­kony­sá­ga nagy­mér­ték­ben függ az ada­tok minő­sé­gé­től, ezért a vál­lal­ko­zá­sok­nak gon­dos­kod­ni­uk kell arról, hogy minő­sé­gi ada­to­kat gyűjt­se­nek.
  • Képz­zék ki az alkal­ma­zot­ta­kat: Az AI beve­ze­té­se új kész­sé­ge­ket igé­nyel az alkal­ma­zot­tak­tól, ezért a vál­lal­ko­zá­sok­nak gon­dos­kod­ni­uk kell az alkal­ma­zot­tak kép­zé­sé­ről.
  • Kezd­jék kicsi­ben: A KKV-knak nem kell azon­nal nagy AI pro­jek­te­ket indí­ta­ni­uk. Jobb, ha kicsi­ben kez­de­nek és foko­za­to­san növe­lik az AI hasz­ná­la­tát.

Továb­bi rész­le­tek a Női Vál­lal­ko­zók Nap­ján

Az AI jövő­je a KKV‑k szá­má­ra fényes­nek tűnik. Az AI tech­no­ló­gia folya­ma­to­san fej­lő­dik, és egy­re több vál­lal­ko­zás szá­má­ra válik elér­he­tő­vé. Az AI beve­ze­té­sé­vel a KKV‑k növel­he­tik a haté­kony­sá­gu­kat, csök­kent­he­tik a költ­sé­ge­i­ket és javít­hat­ják a ver­seny­ké­pes­sé­gü­ket.

Ha még több infor­má­ci­ó­ra vagy kíván­csi a témá­ban, akkor sze­rin­tem min­den­kép­pen ott a helyed a Női Vál­lal­ko­zók Nap­ján a Lurdy-ban 2025. már­ci­us 20-án!

Kiemelt kép for­rá­sa: Sze­ke­res Judit — Női Vál­lal­ko­zók Klub­ja You­Tu­be csa­tor­ná­ja

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads

VIDEÓAJÁNLÓ

Hirdetés

KEDVENCEINK

Hirdetés