Szerkesztőségünk is részt vett a Tudatos Nők Napja rendezvényen, ahol szakmai kerekasztal beszélgetések mellett, a vendégek személyes történetei tették az egész napos programot még közvetlenebbé, a valódi összetartozás érzését adva. Hallottál már az energiakövetésről? Többek között erről is szó esett. Petre Anett coach, kineziológus beszámolója.
Márkaépítés valamint a tudatosság központi témája mellett, hangsúlyt kapott a maszkulin és feminin energiák egymást támogató jelenléte a brandépítés, a vállalkozás és együttműködés sikeressége szempontjából. Egymást érő előadások és workshopok között mindenki megtalálta azt, amivel rezonált.
Női energiák a brandépítésben
Ahogy mondani szokás jó bornak is kell a cégér. A mindennapi életben, karriervállalásban és az üzleti világban egyaránt. Mindehhez szorosan kapcsolódik a brand-, azaz a márkaépítés folyamata. Hogy mit jelent pontosan a márkaépítés? Definíciója szerint az a folyamat, amely során egy vállalat, termék vagy szolgáltatás azonosító jegyeit, értékeit és jellemzőit kommunikálja a célközönség felé. Ebbe beletartozik a márkanév, a logó, a szlogen és más vizuális elemek kialakítását és használatát, valamint a márka értékeinek és ígéreteinek kommunikálását.

Ennek témáját járta körbe a Prisma Solution ügyvezetője egyben társalapítója, Kiss Levente valamint Kaiser Tatjana, Agency Leader Hungary az általuk tartott workshop keretében. Kiss Levente szerint a brand sokkal több mint egy szín, egy logó és betűtípus. Egy nagyon összetett és komplex rendszer, ami valamennyi érzékszervünkre hat, amelynek alapelemei az autentikusság, a transzparencia azaz átláthatóság, célzott és tiszta kommunikáción keresztül egy szimbólum.
Egy olyan szimbólum amely arra irányítja a közönség figyelmét, amire vágyik, pontosabban megmutatja, hogy milyen annak a hiányában lenni. Új utat és nézőpontokat hoz a felszínre, segít abban is, hogy megmutassa azt, amire az adott célközönség a megszokott gondolkodási panelen túl nem lát rá. Arra is kitért, hogy a brandépítés alaplépései során kiemelt fontosságú, hogy pontosan meghatározásra kerüljön, hogy kiknek szól, ki lesz a célközönség? Milyen hangulatot és érzéseket fog társítani a kínálat termékhez és szolgáltatáshoz, azont túl pedig magához a szimbólumhoz?
Agyunk három fő egysége az evolúció során időrendi sorrendben fejlődött ki: hüllőagy, másnéven agytörzs, elsődleges feladata a túlélés és az alapfunkciók üzemeltetése. Az „üss vagy fuss” védelmi funkciójához kapcsolódik a pánikreakció is. Az emlős agy, azaz limbikus rendszer az erőteljes érzelmek központja és célja az érzelmi túlélés. Feladata az érzelmek kifejezése, kontrollja, hovatovább az élvezet, fájdalom, viselkedés és a veszély fizikai szintű reakciója és a rövidtávú memória székhelye is. A racionális agy vagy más néven agykéreg, „gondolkodó agy” egy magasabb szintű gondolkodást képvisel. Elemzés, döntéshozatal, logika, írás és olvasás valamint az intellektuális célok színtere.
Ez utóbbi agyi terület sokkal lassúbb, több időt vesz igénybe mire feldolgozza az információkat, így a brandépítésnél a további agyi területek is fókuszba kerülnek. Az érzelmi elköteleződés kiemelten fontos a sikeres marketing stratégia kapcsán, ráadásul sokkal gyorsabb a reakció így az elköteleződés és vásárlási kedv is hamarabb valósul meg. Az adott terméknek vagy szolgáltatásnak valamennyi igényét ezen területnek szolgálnia kell.
Hovatovább a funkcionalitáson túl a márkaépítés folyamata során a látás más érzékszervi bekötéssel az azonosulás élményét erősíti meg, ami a vásárlás és elköteleződés irányába tereli a célközönséget.
Kiss Levente elmondta, hogy a vállalkozás indulásakor kizárólag férfiak alkották a csapatot, de a siker és eredményesség a feminin energiák becsatlakozásával, a női kollégák megérkezésével vált igazán teljessé. A feminin megélések, a gondolatok, a finomítások mind hozzájárultak ahhoz, hogy balanszban legyen a két oldal.
Tudatos Nők Napja: női értékek a külső mögött
Úgy tűnik, hogy valami nem változik soha. A női minőség megítélése. Van egy mondás, miszerint a nő okos, ha szép és a nő szép, ha okos. Mindkét mondat kellően hangsúlyos napjainkban? Elegendő az intellektus, szakmai tudás és a lelki érték önmagában? A sztereotipizált női szépségként aposztrofált külső valóban feminin vagy csak a borítója az? Ha ugyan. Mert ugye minden szubjektív, vagy mégsem. Kellően manipulált az elménk annyira, hogy már nem tudja külön választani, hogy valójában honnan kezdődik a saját ízlésünk és értékítéletünk. Valóban beszélhetünk arról, hogy a miénk?
Mészáros Lili, Modell, a Next Top Model Hungary győztese; Belayane Najoua, Alapító Agence Najoua, PR és kommunikációs lead Munch valamint Bulgakova Anfisa, Beautycoach és Orosz Cynthia, kreatív CEO, Tudatos Nők, Stories Podcast, műsorvezető mindannyian vállalkozók. Nők. Dekoratívak. Arról beszéltek, hogy mennyi mindennel kellett megküzdeniük a nőiségük kapcsán és hogyan találták meg a kivezető utat, miként tudták hasznosítani mindennapjainkban.
Lili feketeöves taekwondo mester. Nem érezte magát nőiesnek, szándékosan csúfította el magát, úgy érezte, hogy csak a teste az, mint egy borító, ami a nőiséget jelképezheti, de lelkében nem érezte magát annak. Öt éve éli meg a női minőséget, amelyben a gondoskodás, táplálás, gyengédség is teret kap, önmaga felé is. Úgy véli, hogy azok a nők akik a karrierjükben teljesednek ki, napjainkban ki vannak emelve, pedig az anyaság fontos Najoua-hoz hasonlóan a párkapcsolatban gyógyult meg végleg az önmagához fűződött viszonya. Najoua balett-táncosként megjárta az anorexia mély bugyrait, így neki is az önelfogadás és saját értékeinek megtalálása vált fontossá életében, amelyet párkapcsolata is megerősített. Mindketten kiemelték, hogy önismerettel kezdek foglalkozni és hosszú utat jártak be annak érdekében, hogy ma már jól érezzék magukat a bőrünkben.
Fontos felismerésem az volt, hogy elfogadd, nem vagy tökéletes. Magunkra és másokra is így kell tekinteni. A húgom forrófejű és nagyon meg tud bántani, de én így szeretem őt, ahogy van.
– tette hozzá Najoua.
Anfisa, háromgyermekes családanya. Kiemelte, hogy a szépség, a belső szépségben rejlik és mindig azt tanácsolja ügyfeleinek, hogy azt fejlesszék, amiben hiányuk van. Mindenért meg kell dolgozni. Arcjógával is foglalkozik, úgy véli, hogy minden, ami egy nő lelkében lejátszódik, az megjelenik az arcon. Az arc a lélek lenyomata.
A beszélgetés fő motívuma tehát az önismeret volt, ami magába foglalja az önértékelést, önbecsülést és az önbizalmat is. Önmaguk elfogadása és szeretete saját feminin és maszkulin energiáiknak a feltérképezése és balansza fontos a kiegyensúlyozott és békés életért.
Energiakövetés, női-férfi társteremtés
Chris Parker, CEO-Parker Media, Illés Anett, AnnaMax BTL Studio boutique ügynökség tulajdonos ügyvezetője valamint Bergmann Erzsébet tulajdonos, ügyvezető a férfi-női társteremtés témakörében osztották meg tapasztalataikat. Mit jelent pontosan számukra a feminin és maszkulin energiák jelenléte a vállalkozásaikban, hogyan építkeznek belőle?
A társteremtés kapcsán Chris Parker vallja, hogy mindenkiben meg van a teremtés képessége, mint mondta az adott személy és a megfelelő ember közös energetikája nem összeadódik, hanem felszorzódik. Vállalkozóként is fontos egy társ akivel közösen lehet haladni, de miként érkezik meg az adott személy és az inspiráció?
Energiakövetésben hiszek és azt is tapasztaltam meg. A kulcs a jelenlét. Élvezd önmagadat és a jelent. Az emberek jönnek mennek. Mindig felteszem magamnak a kérdést, hogy mi szeretne megjelenni általam? Ki szeretne megjelenni általam? Mi működik most? Azt a kérdést is felteszem, hogy mire van most tér és kimondom hogy lazán és könnyedséggel valósuljon meg.
Chris évekig meditált, elsajátította az energiakövetés szemléletét. Munkáját félretéve erre fókuszált és tapasztalatai szerint ez a technika eredményes.
Bergmann Erzsébet egy másfajta szemléletet tudhat magáénak. Abban az időben amikor vállalkozását megalapította nem volt fókuszban ilyen jellegű technika és gondolkodásmód. Elmondása szerint abban szocializálódott, hogy szeretettel építkezzen, így is hozta létre könyveléssel foglalkozó cégét. Nehezen veszít és fontosnak tartja, hogy az embernek legyenek kőtáblái, úgymint a lojalitás, szakmaiság, etikusság, empátia. Egy vállalat működése ilyen értékeken kell hogy alapuljon. Fontos a reziliencia, azaz a változáshoz való rugalmas hozzáállás.

Illés Anett, rendezvényszervezéssel foglalkozik, munkája egyszerre követeli meg a szakmaiságot, rendszerszemléletet, technikai tudás, a kreativitást, az összefogás képességét és vezetői attitűdöt is. Kiemelte, hogy az együttműködések során a férfi illetve a női energia náluk nem a nemi jelleghez tartozik. A társteremtés akkor az igazi, ha szinergiában van. Egy autista gyermek édesanyja, így saját ügynökségének vezetése mellett, kisfiával való közös rezgés, anyagi gondoskodás, támasz és érzékenység is mindennapjai része. Egyszerre maszkulin és feminin energiák működnek életében. Kisfia kicsi korától ott van a rendezvényeken, és az online meetingeken is. Hálás azért, hogy olyan együttműködő partnerei vannak, akik empátiával és elfogadással vannak, így előfordul, hogy az online tárgyalással egyidejűleg egy autista kisfiú és vélhetőleg egy ADHD-s kutya mindennapjai zajlanak.
Képek: WakeUp Magazin by Petre Anett