• Kérdezz! Felelünk!

Kará­cso­nyi kam­pány: neked meg­van már? Ha még nem, akkor siess!

Vállalkozóként a karácsonyi kampány kulcsfontosságú az üzleted szempontjából. Ebben az időszakban van a legjobb lehetőséged értékesíteni. Hoztunk pár tippet, hogy az idei kampányod teljesen kimaxolhasd!
Kép forrása: Canva - Getty Images Signature by Pekic

Novem­ber az év egyik leg­iz­gal­ma­sabb hónap a vál­lal­ko­zá­sok szá­má­ra, ha jól hasz­nál­ják ki a lehe­tő­sé­ge­ket. A köze­le­dő ünne­pek, az idő­já­rás vál­to­zá­sai és az üzle­ti élet sűrű­sö­dé­se mind olyan ténye­zők, ame­lyek­re figyel­ni kell egy kam­pány meg­ter­ve­zé­sé­nél. Egy jól meg­ter­ve­zett és idő­ben elin­dí­tott kam­pánnyal ugyan­is még nagy esé­lyed van rá, hogy sike­res évet zár­hass! Hoz­tam öt alap­tip­pet, amit min­den­kép­pen érde­mes vál­lal­ko­zá­sod­nak meg­fo­gad­ni. Mar­czin­ka Mátyás kará­cso­nyi kam­pány tipp­jei követ­kez­nek a kima­xolt kará­csony­hoz.

A leg­több helyen és köz­tük mi is a kará­cso­nyi kam­pányt már augusz­tus­ban meg­ter­vez­zük, hogy menet köz­ben már csak fino­mí­ta­ni kell­jen azo­kat. Ezzel tud­juk mi biz­to­sí­ta­ni az ele­gen­dő lead gene­rá­lást és ügy­fél­for­gal­mat. Egy kis­vál­lal­ko­zás szá­má­ra azon­ban ele­gen­dő a kam­pányt meg­ter­vez­ni októ­ber­ben, elin­dí­ta­ni pedig Hal­lo­ween után novem­ber­ben.

Ter­ve­zés, elő­ké­szí­tés, indí­tás

Sokan össze­ke­ve­rik a kam­pá­nyok ter­ve­zé­sét és elin­dí­tá­sát. Pedig ez a két dolog még vélet­le­nül sem ugyan­az. A ter­ve­zés, mint első lépés alatt kita­lá­lod, hogy mit sze­ret­nél idén hir­det­ni, milyen kihagy­ha­tat­lan aján­la­to­kat adnál az ügy­fe­le­id­nek. Fel­mé­red a pia­cot és készí­tesz egy ára­zá­si stra­té­gi­át, eset­leg cso­mag­aján­la­to­kat.

Hir­de­tés

A ter­ve­zés részét a ter­mé­kek és/vagy szol­gál­ta­tá­sok elő­ké­szí­té­se, gra­fi­kai és egyéb anya­gok elké­szí­té­se, hon­lap fel­ké­szí­té­se jelen­ti. Az indí­tás pedig ezután jöhet, ami­kor az ügy­fe­lek elé nyo­mod aján­la­ta­i­dat össze­han­golt hir­de­té­sek­kel és posz­tok­kal. A hang­súly idén a hir­de­té­se­ken és az össze­han­golt­sá­gon lesz.

Hogy miért? A soci­al média mos­ta­ná­ban bor­zal­ma­san vissza­vet­te az orga­ni­kus eléré­se­ket. Így ha nin­csen egy hatal­mas köve­tő­bá­zi­sod, aki­ket könnye­dén akti­vi­tás­ra ösz­tö­nöz­het­nél, akkor min­den­kép­pen rá kell szán­nod pénzt a hir­de­té­sek fut­ta­tá­sá­ra, hogy eljus­son a cél­kö­zön­sé­ged­hez. Nem fel­tét­le­nül kell vagyo­nok­ra gon­dol­ni, de erről az állás­pon­to­mat koráb­ban már kifej­tet­tem a hir­de­té­sek­kel kap­cso­lat­ban. Az össze­han­golt­ság pedig ami­att fon­tos, mert a mar­ke­ting egyik alap­sza­bá­lya, hogy egy adott kam­pányt az ügy­fél­nek leg­alább nyolc alka­lom­mal lát­nia kell ahhoz, hogy az célt érjen. Így ese­mé­nye­id­nél, cso­port­ja­id­ban, külön­fé­le soci­al olda­la­i­don, ban­ner hir­de­té­sek­ben és még az eset­le­ges off­line aján­la­tok­ban is össze­han­gol­tan kell kom­mu­ni­kál­nod.

A jegy­vá­sár­lás­hoz kat­tints a kép­re! Kará­cso­nyi mar­ke­ting tip­pek és trük­kök | VMN kará­cso­nyi kam­pány ese­mény aján­ló

Ez első­re sok­nak hang­zik leír­va. De elmond­va, gya­kor­la­ti pél­dák­kal tar­kít­va már sok­kal érhe­tőbb a hely­zet. Így ha még nem indí­tot­tad el kam­pá­nyo­dat, akkor 2024. októ­ber 22-én 18:00 órá­tól vár­lak sze­re­tet­tel a VMN kará­cso­nyi ügy­fél­szer­ző mar­ke­ting tip­pek és trük­kök webi­nár­ra, ahol 3.990 forin­tért szá­mos prak­ti­kát sajá­tít­hatsz el.

Mitől lesz iga­zán jó egy kará­cso­nyi kam­pány?

Nos, mint ennek nin­csen egy alap­re­cept­je. Azon túl, hogy min­den szak­te­rü­le­tet más és más szem­szög­ből kell meg­kö­ze­lí­te­ni fon­tos ténye­ző még a loká­ció is. Online érté­ke­sí­tesz? Sze­mé­lye­sen? Hib­rid? Vannak‑e ter­mé­ke­id vagy szol­gál­ta­tás­ban uta­zol? A kér­dé­sek sora tovább­ra is vég­te­len.

Azon­ban van pár olyan alap, amit min­den szek­tor­ban érde­mes lehet meg­fon­tol­ni egy kará­cso­nyi kam­pány meg­ter­ve­zé­se köz­ben. Nul­la­dik lépés­ként azt javas­lom, hogy min­den­kép­pen az egye­di­ség­re töre­kedj!

Ami az egyik­nek bevá­lik az nem biz­tos, hogy neked is be fog. Egye­di és külön­le­ges aján­la­to­kat készíts, ame­lye­ket csak nálad — vagy csak keve­sek­nél — kap­hat meg az ügy­fél.

A lényeg a maxi­má­lis ügy­fél­él­mény

Tudom, hogy van­nak hülye ügy­fe­lek és vásár­lók. Azt is tudom, hogy vala­ki azt mond­ja, hogy nin­cse­nek. Abban pedig vég­képp biz­tos vagyok, hogy hazud­nak. Tény, hogy nem kell min­den­ki­vel együtt dol­goz­nod, de ha már ott van a lehe­tő­ség egy ügy­fél vagy vásár­ló sze­mé­lyé­ben, akkor azt cél­sze­rű a leg­jobb tudá­sod sze­rint kiszol­gál­ni. Plá­ne ilyen­kor, mert az ünne­pek ide­jén a vásár­lók töb­bet köl­te­nek, így ne hagyd ki a lehe­tő­sé­get. A vásár­lói élményt akár egy mosollyal is tudod fokoz­ni, vagy egy ked­ves üze­net­tel.

Ami talán a leg­fon­to­sabb, hogy min­dig ügyelj rá, hogy a vásár­lók és az ügy­fe­lek könnyen és gyor­san meg­ta­lál­ják, amit keres­nek. Min­dig.

A lényeg, hogy 2–3 kat­tin­tás után ott legye­nek, aho­va hir­de­té­sed vagy posz­tot vezet­te őket. Fizi­kai bolt ese­té­ben pedig helyezd elő­tér­be a meg­hir­de­tett főter­mé­ket. Azon­ban, ha több kam­pányt is fut­tatsz jó lehet, ha több külön hely­re pako­lod ki a ter­mé­ke­ket szem elé, így a vásár­lók biz­to­san bejár­ják az üzle­te­det. Ilyen­kor érde­mes lehet még spe­ci­á­lis ese­mé­nye­ket szer­vez­ni, mint bemu­ta­tó­kat vagy nyi­tott napo­kat. Ezzel mind bevonz­ha­tod az embe­re­ket és poten­ci­á­lis ügy­fe­le­id lehet­nek.

Max­old ki az online jelen­lé­tet

Nem tudom ele­get han­goz­tat­ni, hogy az online jelen­lét nap­ja­ink­ban kulcs­fon­tos­sá­gú a vál­lal­ko­zá­sok sike­ré­hez. Kará­csony­kor pedig kife­je­zet­ten, hiszen ilyen­kor az embe­rek egy kicsit job­ban kere­sik a kap­cso­ló­dá­si pon­to­kat és a lehe­tő­sé­ge­ket. Érté­ke­sí­té­sed és online jelen­lé­ted leg­alap­ve­tőbb és kihagy­ha­tat­lan pont­ja a hon­lap. Oda­te­re­led az érdek­lő­dő­ket, akik­ből később ügy­fe­le­id lehet­nek. Ebben az idő­szak­ban érde­mes opti­ma­li­zál­ni a hon­la­po­dat, websho­po­dat, hogy azok a leg­jobb álla­pot­ban legye­nek egy eset­le­ges ügy­fél­ro­ham­ra.

Győ­ződj meg róla, hogy az oldal gyor­san betölt, és hogy mobil­ba­rát, mivel sok vásár­ló okos­te­le­fo­no­kon bön­gé­szi az inter­ne­tet. Továb­bá, figyelj az SEO-ra kere­ső­op­ti­ma­li­zá­lás­ra, hogy a poten­ci­á­lis vásár­lók könnyen meg­ta­lál­ják vál­lal­ko­zá­so­dat a kere­sők­ben. Emel­lett min­dig az egy­sé­ges arcu­lat­ra töre­kedj!

Ha van miből, akkor jóté­kony­kodj

Mielőtt meg­do­bál­nál, nem arra gon­do­lok, hogy pakold tele a soci­al médi­át azzal, hogy milyen jó arc vagy, mert ado­má­nyoz­tál egy ezrest. Az ilyen faj­ta eti­kát­lan jóté­kony­ko­dás­tól nekem is hány­in­ge­rem van. Hiszem, hogy a jóté­kony­ság­nak és a pénz­ado­má­nyo­zás­nak rész­le­te­i­nek egy intim folya­mat­nak kell len­ni, ami csak rád és az ado­mányt foga­dó fél­re tar­to­zik.

Szó­val, ha ilyet csi­nál­tál, akkor azt javas­lom azt tartsd meg magad­nak, vagy maxi­mum egy posz­tot szánj rá, de azt is csak szé­pen csend­ben.

A jóté­kony­ko­dás­nak szá­mos for­má­ja van, amit még kam­pá­nyod­ba is beil­leszt­hetsz. Ren­ge­teg olyan civil szer­ve­zet van, akik­nek jól jön a rend­sze­res ado­mány. Keress egy olyat, ami­nek egyet­ér­tesz alap­el­ve­i­vel és szí­ve­sen támo­gat­nád őket. Itt pél­dá­ul elhe­lyez­hetsz üzle­ted­ben ado­mány­gyűj­tő pon­to­kat, vagy akár a nálad tör­tént vásár­lá­sok után bizo­nyos szá­za­lé­kot is fel­ajánl­hatsz nekik. Így jól jár­hatsz mint vál­lal­ko­zó, és jól jár­hat a szer­ve­zet is, amit támo­gatsz.

Dobj be egy nye­re­mény­já­té­kot

Itt ismé­tel­ten a fent emlí­tett aktív köve­tők­re vagy hir­de­tés­re lesz szük­sé­ged, hogy cél­ba találj. Azon­ban, ha min­dent ide­jé­ben meg­ter­ve­zel és beál­lí­tasz, akkor biz­to­san nem lehet baj belő­le. De van pár alap, ami­re jó, ha oda­fi­gyelsz.

Ciki, ha csak 5 ember ját­szott veled. Így, ha nincs sok köve­tőd pár­ezer forin­tos hir­de­tés­sel egy nye­re­mény­já­ték ese­té­ben nagy ered­mé­nye­ket érhetsz el.

A nye­re­mény­nél azt javas­lom, hogy tük­röz­ze vál­lal­ko­zá­sod szel­le­mi­sé­gét és por­té­ká­ját. Nagyot mehet egy saját ter­mé­ke­id­ből össze­ál­lí­tott cso­mag vagy egy belé­pő­jegy, de eset­leg egy coa­ch­ing soro­zat is. Nézd meg mit tudsz fel­aján­la­ni és annak men­tén építsd ki a kam­pányt.

A játék for­má­ját is érde­mes meg­fon­tol­nod az alap­ján, hogy melyik csa­tor­nát hasz­ná­lod aktí­van a köve­tők­kel. Ha hír­le­vél­ben vagy erős, akkor fel­irat­ko­zá­si boxot javas­lok hir­det­ni és a fel­irat­ko­zók közül sor­solj. Ha a soci­al poszt megy job­ban, akkor a klasszi­kus meg­osz­tós köve­tős játé­kos aján­lom Face­book-ra. Az is lehet, hogy az Ins­ta­gra­mot erő­sí­ted, ott azon­ban a meg­osz­tás nem műkö­dik, de az olda­la­dat köve­tők közül sor­sol­hatsz. A lehe­tő­sé­gek szá­ma vég­te­len, ha kinyi­tod az elméd és körül­né­zel a pia­co­don.

Ala­kíts ki ünne­pi arcu­la­tot

Az arcu­lat fon­tos­sá­gát most nem emel­ném ki, mert fel­té­te­le­zem, hogy már ren­del­ke­zel vele. Így ha már meg­van az egy­sé­ges arcu­la­ti ter­ved, akkor azt pár apró gra­fi­kai elem­mel, eset­leg hóesés effekt­tel ünne­pi dísz­be öltöz­tet­he­ted. Írj kará­cso­nyi témá­jú blog vagy közös­sé­gi média bejegy­zé­se­ket. Ha üzle­ted vagy iro­dád van, akkor azt is min­den­kép­pen öltöz­tesd ünne­pi dísz­be.

Tarts köz­vet­len kap­cso­la­tot

Itt nem arra gon­do­lok, hogy ülj ki a recep­ci­ó­ra és te kezelj min­den hívást és üze­ne­tet. Én sem teszem. A vál­lal­ko­zá­sod szá­mos auto­ma­ti­zált módon tart­hat köz­vet­len­nek tűnő kap­cso­la­tot az ügy­fe­lek­kel, amely nem kerül folya­ma­tos erő­fe­szí­té­sek­be. Ha van egy fő kom­mu­ni­ká­ci­ós csa­tor­nád, ami lehet -email, mes­sen­ger, tele­fon, chat­bot, stb- akkor annak erő­sítsd meg a kom­mu­ni­ká­ci­ó­ját.

Az ügy­fe­lek­nek sok eset­ben ele­gen­dő, hogy a tudat meg­le­gyen, hogy egy céget azon­nal el lehet érni. Per­sze a tuda­ton túl fon­tos, hogy való­ban el is érjen, ha akar vala­mit.

Emel­lett az ügy­fél­vissza­jel­zé­sek kéré­se is fon­tos. Az ügy­fél ebből érzé­ke­li, hogy törődsz vele a vásár­lás után. Kérj vissza­jel­zést tőlük, és hasz­náld azo­kat az érté­kes infor­má­ci­ó­kat, hogy fej­lesz­te­ni tudd szol­gál­ta­tá­sa­i­dat vagy ter­mé­ke­i­det. Erre én leg­több eset­ben a Goog­le véle­mé­nyek kéré­sét javas­lom, mert könnyen nyil­ván­tart­ha­tó, kezel­he­tő és integ­rál­ha­tó.

Kép for­rá­sa: Can­va — Pexels by Pavel Dan­ilyuk

Pár dolog, amit sem­mi­kép­pen se csi­nálj a kará­cso­nyi kam­pány alatt

Eddig arról beszél­tem, hogy mit lehet­ne csi­nál­nod. Azon­ban van egy vég­te­len lis­tám is, hogy mit nem javas­lok csi­nál­ni. De a fen­ti pél­dák­kal kap­cso­lat­ban hoz­tam pár pon­tot rövi­den, hogy mire érde­mes figyel­ned.

Ne kará­cso­nyozz túl korán

Ha meg­fi­gyel­ted a kará­cso­nyi kam­pá­nyo­kat egy­re koráb­ban indít­ják hazánk­ban a mul­ti­na­ci­o­ná­lis cégek, így az ősz nagy részét már a kará­cso­nyi aján­la­tok teszik ki. Ennek oka, hogy az embe­rek­nek egy­re keve­sebb pén­ze van és ebből kifo­lyó­lag egy­re koráb­ban kez­di el meg­vá­sá­rol­ni a kará­cso­nyi aján­dé­ko­kat. Azon­ban az embe­rek­ben hatal­mas szo­ron­gást és ellen­ér­zést vált ki a korai kez­dés. Így sem­mi­kép­pen nem javas­lom a pár­hu­za­mos érté­ke­sí­tést, vala­mint azt sem, hogy a biki­nik után egy­ből a sap­ka-sál-kesz­tyű kíná­lat­ra válts. Tartsd meg a hagyo­má­nyok ívét és az évsza­ko­kat!

Ne utá­nozz máso­kat

Ins­pi­rá­ci­ót és ötle­te­ket merít­hetsz más hoz­zád hason­ló vál­lal­ko­zók­tól. De más kam­pá­nyát átven­ni vagy lemá­sol­ni kre­tén dolog. Ne tedd. Az ügy­fe­lek sem a tucat ter­mé­ke­ket kere­sik. Hidd el, hogy az egye­di­sé­get sok­kal job­ban fog­ják érté­kel­ni, mint azt, amit min­den vál­lal­ko­zó utá­nuk akar dobál­ni min­den máso­dik sar­kon.

Ne csald el a nye­re­mény­já­té­kot.

Hihe­tet­len, de ezt a pon­tot külön ki kell emel­ni. Saj­nos sok vál­lal­ko­zó van, aki pont úgy, mint ami­kor az állam kiír egy pályá­za­tot, nye­re­mény­já­té­kot hir­det majd a have­rok között kisor­sol­ja. Ez nem menő. Nem nagy­lel­kű. Az ügy­fél pedig, ha erre rájön, akkor csa­lód­ni fog és soha töb­bet nem fogod viszont­lát­ni.

Az ünne­pi han­gu­lat ne men­jen a funk­ci­o­na­li­tás rová­sá­ra

Gon­do­lok itt akár üzlet vagy iro­da deko­rá­ci­ó­ra, ami­ket ne a ter­mé­ke­id elé tegyél ki. Ugyan ez igaz az online meg­je­le­nő hóesés vagy más effek­tek­re és pop-upok­ra is. Min­det úgy helyezd el, hogy az az ügy­fe­le­ket sem­mi­lyen téren nem aka­dá­lyoz­za és nem gátol­ja a vásár­lás­ban vagy moz­gá­sá­ban. Az ilye­nek arra valók, hogy az ügy­fél­él­ményt fokoz­za és nem arra, hogy csök­kent­se.

Összes­sé­gé­ben a kará­cso­nyi kam­pány 2024-ben

Figyelj a meg­fe­le­lő idő­zí­tés­re. Fokozd az ügy­fél­él­ményt. Legyél egye­di és ked­ves. Vess be min­den kre­a­ti­vi­tást. Merj új dol­go­kat indí­ta­ni. Most még éppen idő­ben vagy rá, hogy elkezd a ter­ve­zést. Plá­ne, ha bekap­cso­lódsz az online webi­ná­rom­ba is. Ezzel kez­de­tét vehe­ti a vál­lal­ko­zá­sod szá­má­ra egy cso­dá­la­tos idő­szak, ha meg­fe­le­lő­en fel­ké­szülsz és kihasz­ná­lod az előt­ted álló lehe­tő­sé­ge­ket. Hasz­náld eze­ket a tip­pe­ket, és maxi­ma­li­záld vál­lal­ko­zá­sod sike­rét ebben a fon­tos idő­szak­ban. Legyen sike­res és bol­dog ünne­pi sze­zo­nod!

Hir­de­tés

Mar­czin­ka Mátyás

Kiemelt kép for­rá­sa: Kép for­rá­sa: Can­va — Getty Ima­ges Sig­na­tu­re by Pekic

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hamarosan érkezik a Született Feleségek rebootja és ezáltal a Lila Akác köz ismét megtelik új titkokkal, emberekkel és történetekkel. Teszteld, hogy a régiekre mennyire emlékszel?
Babits Mihály fiatalkori kéziratai váltak online elérhetővé az Országos Széchényi Könyvtár Copia felületén.
A magyar kettesfogathajtó-válogatott Hölle Martin vezetésével újabb világbajnoki címért küzd augusztus 20–24. között Beekbergenben.
Az ősz beköszöntével egyre több jegy érzi, hogy ideje új kereteket teremteni: most a feladatok, szokások és emberi kapcsolatok újrarendezése hozza meg az egyensúlyt. A 36. hét a tudatos újrakezdések hete lehet.
Ez az időszak elhozza a nyár lezárásának pillanatait: rendrakás kívül-belül, tisztázó beszélgetések és lassan megérkező új célok formálják a napokat.
Hirdetés
Mindegy, mit csinálsz – jönnek a kommentelő trollok. A közösségi média hangos, a józan hangok halkak. Látlelet 2025-ből, a képernyő mögül.
Majka új vetélkedője, a Tizenkét okos ember meglepetésekkel teli: a műsorvezetőnek egyik játékosa finoman odaszúrt egy téves megjegyzés után. Vajon Majka tényleg szakmát váltana?
Egy nap, amikor a tudatosság nem csupán szlogen, hanem a bőrödön érzed. A Tudatos Nők Napja Circle idén először hozta össze a nőket a Kimpton Hotel báltermében.
A 2026-os munkaidő naptár tartalmazza a munkaszüneti napokat, ledolgozós szombatokat és hosszú hétvégéket. Tudj meg mindent a pihenőnapokról és tervezd előre a szabadságodat!
A túrázás a testet frissíti, a sétáló meditáció az elmét csendesíti. Ha összekötöd őket, minden lépés tudatos élménnyé válik.
A Caffè Vergnano kutatás szerint a magyarok 86%-a naponta kávézik. Fedezd fel, hogyan teremthet a csésze valódi énidőt és mindfulness-t.
Hirdetés