• Kérdezz! Felelünk!
KRÉTA IFM - interaktív nyelvtanulás

KRÉTA IFM nap inter­ak­tív nyelv­óra AI-ala­pú beszéd­szi­mu­lá­ció: a nyelv­ta­nu­lás jövő­je már itt van!

KRÉTA IFM AI-alapú beszédszimulációkat alkalmaz, így a tanulók valós szituációkat modellezve gyakorolhatják a nyelvet.

Az Digi­tá­lis Téma­hét kere­te­in belül idén első alka­lom­mal — 2025. már­ci­us 26-án — kerül meg­ren­de­zés­re az I. Orszá­gos KRÉTA IFM Nap. A hagyo­mány­te­rem­tő jel­leg­gel meg­szer­ve­zett ese­mé­nyen inter­ak­tív, élő online nyelv­órá­kon vehet­nek részt a köz­ne­ve­lés­ben és a szak­kép­zés­ben taní­tó angol- és német­ta­ná­rok a nyel­vi cso­port­ja­ik­kal együtt. A prog­ram cél­ja, hogy a részt­ve­vők meg­is­mer­ked­je­nek a KRÉTA Ide­gen­nyel­vi Fel­ké­szí­tő Modul (IFM) által nyúj­tott leg­mo­der­nebb tanu­lá­si lehe­tő­sé­gek­kel, ame­lyek a haté­kony, 21. szá­za­di nyelv­ta­nu­lást támo­gat­ják.

A KRÉTA IFM egy inno­va­tív alkal­ma­zás, amit min­den KRÉTA azo­no­sí­tó­val ren­del­ke­ző tanár és diák térí­tés­men­te­sen hasz­nál­hat. Az app­li­ká­ció nem­csak a diá­kok nyel­vi fej­lő­dé­sét támo­gat­ja, hanem a peda­gó­gu­sok mun­ká­ját is meg­könnyí­ti. Az I. Orszá­gos KRÉTA IFM Nap kivá­ló alka­lom arra, hogy az angol és német nyel­vet taní­tó peda­gó­gu­sok és diák­ja­ik első kéz­ből tapasz­tal­ják meg az IFM nyúj­tot­ta elő­nyö­ket. Az alkal­ma­zás modern, inter­ak­tív és játé­kos mód­sze­rek­kel segí­ti a nyelv­ta­nu­lást, fenn­tart­va a diá­kok moti­vá­ci­ó­ját, elő­se­gít­ve gyor­sabb fej­lő­dé­sü­ket. Az IFM AI-ala­pú beszéd­szi­mu­lá­ci­ó­kat alkal­maz, így a tanu­lók valós szi­tu­á­ci­ó­kat model­lez­ve gya­ko­rol­hat­ják a nyel­vet, miköz­ben élet­sze­rű kom­mu­ni­ká­ci­ós hely­ze­tek­ben fej­lőd­nek.

„Mivel a tan­anyag valós élet­hely­ze­tek­re épül, a diá­kok azon­nal hasz­nál­ha­tó nyel­vi kész­sé­ge­ket sajá­tít­hat­nak el, miköz­ben az IFM folya­ma­tos vissza­jel­zé­sek­kel támo­gat­ja önál­ló fej­lő­dé­sü­ket. Emel­lett a taná­rok szá­má­ra is rend­kí­vül haté­kony esz­közt kínál a Modul: egy­sze­rű­en kezel­he­tik cso­port­ja­i­kat, auto­ma­ti­zált vissza­jel­zé­se­ket kap­hat­nak diák­ja­ik hala­dá­sá­ról, és sze­mély­re sza­bott tan­anya­got állít­hat­nak össze” — mond­ta el a KRÉTA IFM stra­té­gi­ai veze­tő­je, Gubá­né Csán­ki Ágnes.

Hir­de­tés

A rend­szer KRÉ­TA-integ­rált­sá­gá­nak köszön­he­tő­en meg­könnyí­ti a taná­ri admi­niszt­rá­ci­ót, miköz­ben tel­jes mér­ték­ben alkal­maz­ko­dik az Alfa — és Z gene­rá­ció tanu­lá­si szo­ká­sa­i­hoz.

Nyelv­órák min­den­ki­nek

Az ese­mé­nyen négy idő­sáv­ban zaj­la­nak majd a vál­to­za­tos online nyelv­órák: a fog­lal­ko­zá­sok 40 per­ce­sek, egész óra­kor kez­dőd­nek és min­den óra­tí­pus elté­rő néző­pont­ból mutat­ja be a KRÉTA IFM-et.

Az alkal­ma­zás rutin­sze­rű hasz­ná­la­ta ter­mé­sze­te­sen nem alap­kö­ve­tel­mény a rész­vé­tel­hez, sőt azon cso­por­tok szá­má­ra, akik még egy­ál­ta­lán nem isme­rik az IFM-et, egy külön­le­ges KRÉTA IFM Ismer­ke­dő órá­val készül­nek mind­két nyel­ven. A gya­kor­lot­tabb fel­hasz­ná­lók pedig a saját nyel­vi szint­jük­nek meg­fe­le­lő izgal­mas órák közül válo­gat­hat­nak a kez­dő­től egé­szen a nyelv­vizs­gá­ra és érett­sé­gi­re fel­ké­szí­tő, cél­zott gya­kor­la­to­kat bemu­ta­tó órá­kig.

A rész­vé­tel­hez elő­ze­tes regiszt­rá­ció szük­sé­ges, ame­lyet a peda­gó­gus tehet meg a Digi­tá­lis Téma­hét olda­lán elér­he­tő online jelent­ke­zé­si űrlap segít­sé­gé­vel. A regiszt­rá­ció egy­sze­rű, csu­pán 1–2 per­cet vesz igény­be, kér­dés ese­tén pedig a KRÉTA IFM csa­pa­ta segí­ti a jelent­ke­ző­ket az olda­lon meg­adott elér­he­tő­sé­ge­ken.

Önál­ló gya­kor­lás­ra is töké­le­tes az alkal­ma­zás

A KRÉTA IFM nem­csak isko­lai kör­nye­zet­ben hasz­nál­ha­tó, hanem kife­je­zet­ten támo­gat­ja az ott­ho­ni gya­kor­lást is. Az alkal­ma­zás bár­mi­kor elér­he­tő, így a diá­kok önál­ló­an is dol­goz­hat­nak vele. Ez lehe­tő­sé­get ad arra, hogy saját üte­mük­ben ismé­tel­jék át az órán tanul­ta­kat, fej­lesszék a nyelv­tu­dá­su­kat, vagy akár továb­bi fel­ada­to­kat old­ja­nak meg a taná­rok által kiadot­ta­kon túl is. Az ott­ho­ni hasz­ná­lat külö­nö­sen hasz­nos, ami­kor dol­go­za­tok­ra vagy vizs­gák­ra készül­nek, illet­ve ha egy-egy terü­le­ten mélyebb tudás­ra van szük­sé­gük. Emel­lett az app­li­ká­ció ösz­tön­zi a rend­sze­res tanu­lást, hiszen inter­ak­tív és játé­kos for­má­tu­ma könnyen fenn­tart­ja a moti­vá­ci­ót.

„Fon­tos meg­je­gyez­ni, hogy az app­li­ká­ció bár­mi­lyen digi­tá­lis esz­kö­zön, lap­to­pon, tab­le­ten vagy okos­te­le­fo­non elér­he­tő, és tel­je­sen térí­tés­men­te­sen hasz­nál­ha­tó, ezál­tal könnyen hoz­zá­fér­he­tő esz­köz a nyelv­ta­nu­lás­ra” — tet­te hoz­zá a stra­té­gi­ai veze­tő.

Pozi­tív vissza­jel­zé­sek a taná­rok­tól

A KRÉTA IFM-et már kipró­bá­ló taná­rok és diá­kok egy­aránt pozi­tív tapasz­ta­la­tok­ról szá­mol­nak be. A taná­rok kieme­lik, hogy az IFM külö­nö­sen hasz­nos a bátor­ta­la­nabb nyelv­ta­nu­lók szá­má­ra, hiszen az AI-ala­pú beszéd­szi­mu­lá­ci­ók lehe­tő­vé teszik, hogy a diá­kok a kiej­tést és a beszéd­kész­sé­get stressz­men­te­sen, a saját tem­pó­juk­ban gya­ko­rol­ják. A folya­ma­tos gya­kor­lás és az azon­na­li vissza­jel­zé­sek segí­te­nek csök­ken­te­ni a szo­ron­gást, így az int­ro­ver­tál­tabb tanu­lók is maga­biz­to­sab­bá vál­nak.

Gubá­né Csán­ki Ágnes sze­rint a peda­gó­gu­sok szá­má­ra az IFM egyik leg­na­gyobb elő­nye az, hogy haté­ko­nyan támo­gat­ja a taní­tá­si folya­ma­tot, emel­lett időt taka­rít meg. A rend­szer segí­ti a dif­fe­ren­ci­á­lást, auto­ma­ti­ku­san érté­ke­li a fel­ada­to­kat és rész­le­tes tanu­lói sta­tisz­ti­ká­kat biz­to­sít. Bár a kez­de­ti idő­szak­ban időt igé­nyel a meg­is­me­ré­se, a hasz­ná­la­ta jelen­tő­sen meg­könnyí­ti a taná­rok mun­ká­ját. A leg­fon­to­sabb vissza­jel­zés még­is az, hogy a nyelv­ta­nu­lás az IFM segít­sé­gé­vel való­di élménnyé válik, így a diá­kok moti­vál­tab­bak és gyor­sab­ban fej­lőd­nek, a peda­gó­gu­sok­nak pedig sok­kal könnyebb dol­guk van az órá­kon.

Hir­de­tés

Mind­er­ről sze­mé­lye­sen is meg­győ­ződ­het­nek az I. Orszá­gos KRÉTA IFM Nap részt­ve­vői, hiszen a regiszt­rá­ció már elkez­dő­dött, és egé­szen már­ci­us 24-ig nyit­va áll az érdek­lő­dő peda­gó­gu­sok és cso­port­ja­ik előtt.

For­rás: KRÉTA IFM kiemelt kép for­rá­sa: Can­va — Pexels by Kaboompics.com

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Súlyosan beteg szülők két gyermekével él egy romos pinceházban Baranyában, súlyos anyagi és egészségügyi gondok között. Soma Mamagésa és a Segítek egy családot szervezet segítséget kér a család számára.
A túrázás a testet frissíti, a sétáló meditáció az elmét csendesíti. Ha összekötöd őket, minden lépés tudatos élménnyé válik.
A cégeknek már nemcsak költség, hanem ESG-jelentési szempontból is fontos a vállalati közlekedés optimalizálása. Egy magyar szoftver erre kínál megoldást.
A jövő kiszámíthatatlan, azonban azt mondják, hogy a csillagokban minden meg van írva. Mostantól minden vasárnap találkozhatsz heti horoszkóp előrejelzéssel!
Belegondoltál már, hogy mi lenne, ha a lappföldi Mikulás áthelyezné a székhelyét egy melegebb éghajlatra? El tudod őt vagy magadat képzelni Dubajban? Segítünk!
Hirdetés
Mindegy, mit csinálsz – jönnek a kommentelő trollok. A közösségi média hangos, a józan hangok halkak. Látlelet 2025-ből, a képernyő mögül.
Majka új vetélkedője, a Tizenkét okos ember meglepetésekkel teli: a műsorvezetőnek egyik játékosa finoman odaszúrt egy téves megjegyzés után. Vajon Majka tényleg szakmát váltana?
Egy nap, amikor a tudatosság nem csupán szlogen, hanem a bőrödön érzed. A Tudatos Nők Napja Circle idén először hozta össze a nőket a Kimpton Hotel báltermében.
A 2026-os munkaidő naptár tartalmazza a munkaszüneti napokat, ledolgozós szombatokat és hosszú hétvégéket. Tudj meg mindent a pihenőnapokról és tervezd előre a szabadságodat!
A Caffè Vergnano kutatás szerint a magyarok 86%-a naponta kávézik. Fedezd fel, hogyan teremthet a csésze valódi énidőt és mindfulness-t.
Hűvös időben Varsó különleges hangulatot kínál: karácsonyi vásárok, fénykert, modern kilátók és történelmi séták teszik változatossá a programot.
Hirdetés