Ahogyan már megszokhattunk a BKK idén is nosztalgiaszezont indít Budapesten. A népszerű belvárosi vonalokon közlekedő klasszikus járműveken felül a főváros külső kerületeiben is készül időszakos meglepetésekkel a BKK. Az egyik legnagyobb újítás a helyszíni kártyás fizetés lehetősége lett, emellett bővül a retró járatok menetrendje is. A szezon végén pedig a metró is sorra kerül, nem kisebb sztárral, mint Tamarával, a tökéletesre restaurált első budapesti szovjet metrószerelvénnyel.
Budapest modern kori közlekedéstörténete több mint százéves múltra tekint vissza. A hazai járműgyártás ikonikus példányai közül szinte mindegyik megfordult Budapest utcáin, amelyekből többet sikeresen megmentettek, és az elmúlt években felújítottak. Ezekkel az egyedi megjelenésű, különböző korszakokat reprezentáló járművekkel, amelyek egykor a budapestiek hétköznapjainak részei voltak – a BKK és a BKV együttműködésében, a rendszeres nosztalgiaközlekedés részeként – 2010-től utazhatnak az érdeklődők a nyári szezonban.
A kuriózumnak számító közlekedési eszközökön kívül retró járatokkal – ma már napi forgalomban nem, vagy csak ritkán közlekedő járművekkel – is találkozhatunk Budapesten.
A lelkes szakembereknek, az egykori hazai járműgyártás sokszínűségének és persze a kimagasló kötöttpályás múltnak köszönhetően Budapest szerencsére nem szűkölködik működőképes, gyönyörű és eredeti villamosokban. Ha a klasszikus Ikarus buszokat, a változatos trolikat és a BKV büszkeségét, az 1969-ben gyártott első Budapestre szállított szovjet metrókocsikat is beleszámítjuk, már sejthetjük, hogy a 2025-ös nosztalgiaszezon minden korábbinál látványosabbnak ígérkezik.

Erre készülve a BKK kapacitásnöveléssel, helyszíni kártyás fizetési lehetőséggel és új helyszínek és vonalak bevonásával bővíti már tavaly is népszerű nosztalgiakínálatát.
Nosztalgia a menetrenden innen és túl
A méltán közkedvelt pesti rakparti villamos, az N2 idén is rendszeresen közlekedik majd különböző ikonikus típusokkal, ahogy visszatérnek az N18-as és az N19-es nosztalgiamenetek is. Ugyancsak állandó menetrenddel indul a kabrió Ikarus 630-cas busszal üzemeltetett N109-es számú belvárosi körjárat, és lesznek menetrenden felüli, a normál díjazás szerint igénybe vehető retró viszonylatok is. Ezek a R járművek, míg az N jelzésű nosztalgia vonaljegy 500, a napijegy pedig 2000 forintba kerül A részletes menetrendek és típusok már elérhetőek a bkk.hu/nosztalgia oldalon.
Csemegék is lesznek
A közlekedésbarátokra gondolva a BKV és a BKK együttműködése nem csupán kapacitásnövelést hoz a 2025-ös szezonra, hanem limitált férőhelyes fotós járatokat, illetve az Angyalföld kocsiszín áprilisi megnyitásához hasonlóan új vonalakat is, így garantálva Budapest szélesebb lefedettségét a változatos nosztalgiajáratokkal. Bár az öreg járművekkel műszaki okokból nehéz hónapokkal előre tervezni, a BKV a nosztalgiaszezon végére M2-es metrós meglepetéssel készül, hiszen Tamara, az első Budapestre szállított szovjet metró már készen áll arra, hogy az éjszakai leállás alatt mégis izgalmassá tegye a kelet-nyugati piros vonalat. Ilyen még nem volt, így az idei nosztalgiaszezon emlékezetessé teszi nem csupán a nyarat, hanem az augusztus huszadikai csúcshétvégét követően az őszt is, hiszen egészen október végéig tart majd.
Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak!
A nosztalgiajáratok saját menetrend alapján közlekednek majd, melyet ide kattintva tudsz megtekinteni. A retró-metró esetében azonban arra egyelőre nem kaptunk választ, hogy a fenti ikonikus mondat is visszatér-e a járatokra, valamint arra sem, hogy a mennyi lesz a menetdíj.
Kiemelt kép forrása: bkk.hu