Startup siker. Budapest, 2025. 03. 31. – A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, köztük Szigetvári Józseftől, a Szallas Group korábbi vezérigazgatójától, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot. A hajóút-foglalási platform gyors növekedést mutat: 2024-ben az utasok száma két és félszeresére nőtt, akik eddig több mint 2 milliárd forint értékben foglaltak utakat, és a cég 2025-re már 4 milliárdos tranzakciós értéket vár.
A CLICKnCRUISE csapatában bővült a létszám: az alapítók, Hajdu-Pásztor Petra és Tóth-Máté Ákos mellé 1,3 milliárd forintos cégértéken csatlakozott angyalbefektetőként többek között Szigetvári József, a Szallas Group korábbi vezérigazgatója és a PortfoLion jelenlegi venture partnere. A másfél évtizedes cégépítői és vezetői tapasztalattal rendelkező szakember nemcsak tőkével támogatja a vállalkozást, hanem mentorként is aktívan segíti annak dinamikus növekedését.
Startup siker – befektetők
A további befektetők között szerepel Dunai András, a Lead Ventures korábbi partnere és a Sanoma Hungary egykori digitális vezetője; Tomáš Pětivoký, a Dine4Fit alapító-vezérigazgatója és a Szallas Group korábbi befektetője; valamint Szabadi Gábor, az EY korábbi tranzakciós tanácsadója, aki később a Szallas Group növekedési stratégiájának megvalósítását támogatta M&A és kontrolling területeken.
Az elmúlt években a hajótársaságok egyre több európai utazót igyekeznek megszólítani, miközben az iparág digitalizációja is elindult – elsősorban a fedélzeti élmények és szolgáltatások terén. Ugyanakkor a hajóutak foglalásának digitalizációja még mindig korai szakaszban van. Ezt a piaci rést felismerve hozták létre még 2021-ben a CLICKnCRUISE-t, hogy a hajóút-foglalást is digitálisan elérhetővé és egyszerűbbé tegyék.
A platform gyors növekedését a startup cégvezetője, Hajdu-Pásztor Petra, a CLICKnCRUISE alapítója is megerősítette.
A növekvő kereslet egyértelmű: 2024-ben az utasaink száma 2,5-szeresére nőtt 2023-hoz képest – mondta . – Az indulásunk óta több mint 5000-en foglaltak hajóutat a platformon keresztül, a generált tranzakciós érték meghaladta a 2 milliárd forintot, magyar utasaink pedig összesen 22 ezer éjszakát töltöttek hajón.” Hozzátette: 2025-re a tranzakciós összérték várhatóan átlépi a 4 milliárd forintot.
A CLICKnCRUISE iparági elismerést is kapott: az MSC Cruises 2023-ban és 2024-ben is a „Best Growth Achievement” , azaz a leggyorsabb növekedésért járó díjjal tüntette ki a céget.
A vállalat jövőképéről és növekedési stratégiájáról Szigetvári József a következőket mondta:
Azt vártuk, hogy a pandémia után fokozatos lesz a visszarendeződés a turizmusban, ehhez képest ugrásszerű növekedést tapasztaltunk. A felfedezés öröme, az élmények iránti vágy, a hajóutak foglalásának digitalizálódása és a kedvező ár-érték arány mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a hajózás egyre népszerűbb legyen a magyarok körében is. Célunk, hogy a hajóút-foglalások piacának vezető szereplőjévé váljunk Magyarországon, a közép- és kelet-európai régióban (CEE), valamint az Öböl-menti országokban (GCC). E stratégia részeként már elindultunk Romániában és az Egyesült Arab Emírségekben is.
Szabadi Gábor kiemelte, hogy a hajózás különlegessége a kényelem és a változatosság ötvözésében rejlik.
Más utazási formáktól eltérően egy hajóút során az utasok több városba vagy akár több országba is ellátogathatnak anélkül, hogy minden állomásnál újra kellene csomagolniuk, vagy hosszú, fárasztó utazásokat kellene megszervezniük. A felfedezés vagy a tengerparti pihenés lehetősége, valamint a hajó fedélzetén elérhető színházi előadások, éttermek, medencék, sportolási lehetőségek és családi kikapcsolódást nyújtó szolgáltatások teszik teljessé az utazást. Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a hajóutakat minden korosztály élvezni tudja.

Dunai András szerint a hajózás iránti növekvő érdeklődés nemcsak az élmények sokszínűségének, hanem a régiós piaci lehetőségek erősödésének is köszönhető.
Míg korábban – Nyugat-Európához vagy az Egyesült Államokhoz képest – a közép- és kelet-európai régióban csak a lakosság kis része gondolt hajóútra a nyaralás tervezésekor, a már említett előnyök és a régió erőteljes gazdasági növekedése miatt a hajózási piac gyors bővülés előtt áll. A magas színvonalú ügyfélkiszolgálásra kiemelt figyelmet fordító CLICKnCRUISE a változás egyik fő motorja és nyertese lehet.
A nemzetközi növekedési potenciálra Tomáš Pětivoký, az egyik új befektető hívta fel a figyelmet:
Hiszek abban, hogy egy teljesen online működő hajóút-foglalási platform különleges vonzerővel bír – még ebben az új korszakban is, amikor a mesterséges intelligencia alapjaiban alakítja át az iparágakat. Az online vállalatok nemzetközi terjeszkedését támogató tapasztalataim alapján biztos vagyok benne, hogy a CLICKnCRUISE jelentős globális növekedés előtt áll.
A nemzetközi terjeszkedés mellett a magyar startup CLICKnCRUISE számára továbbra is kiemelten fontos a termék folyamatos fejlesztése és a felhasználói élmény erősítése. Tóth- Máté Ákos társalapító összefoglalta, hogy mire fókuszál a startup vállalkozás az idei évben.
Az egyik legfontosabb küldetésünk 2025-ben amellett, hogy folytassuk a technológiai fejlesztéseket az egyszerű, zökkenőmentes foglalási élmény biztosítása érdekében az, hogy lebontsuk a hajóutak körüli tévhiteket és bebizonyítsuk, hogy a hajózás egy olyan megfizethető utazási forma, amely során minden korcsoport egyedülálló élményekkel gazdagodhat. Célunk, hogy évről évre egyre több ember tapasztalhassa meg a hajóutak különlegességét.
CLICKnCRUISE a sikeres magyar startup vállalkozás
A CLICKnCRUISE egy magyar startup, amely szeretné eloszlatni azt a gyakori tévhitet, hogy a hajóutak unalmasak és megfizethetetlenek. Céljuk, hogy modern, digitális megoldásaikkal a hajóút-foglalás gyors és egyszerű élménnyé váljon. A cég weboldalán az utasok mindössze öt lépésben lefoglalhatják utazásukat, míg a közösségi média csatornákon keresztül a hajózás sokszínű, különleges élményvilágát mutatják be.
A startup CLICKnCRUISE ötletgazdája Hajdu-Pásztor Petra, aki az angol hajózási iparban szerzett ismereteit itthon a Neckermann Magyarországnál bővítette tovább és ő maga is évi 5-6 hajóúton vesz részt. Röviddel az ötlet megszületése után csatlakozott a csapathoz Tóth-Máté Ákos, aki a Skyscannernél szerzett termékmenedzsment tapasztalatával segíti a platform fejlesztését, azóta pedig folyamatosan bővítik a csapatot, és újabb hajótársaságok ajánlataival szélesítik a kínálatot.
Célkitűzésük volt, hogy a szálloda- és repülőjegy-foglalás után a turizmus ezen szektora is elérhető legyen a digitális térben, és a hajóutak árai és foglalása épp oly átlátható legyen, mint egy szállás- vagy repjegyfoglalás során. A korábbi analóg – telefonon, e-mailben vagy személyesen történő – foglalási folyamatra ezért egy, kifejezetten a hajóút foglaláshoz igazított weboldalt fejlesztettek, ez lett a clickncruise.hu. Így most már könnyebben elérhetővé válhat a hajóutak élménye, hiszen online percek alatt kiválasztható és le is foglalható az út, rejtett költségek nélkül.
Az érdeklődést jól reprezentálja, hogy a weboldal havi átlagos egyedi látogatószáma 30.000. A mai napig 2 milliárd forintot meghaladó értékben történt foglalás.
A CLICKnCRUISE 2023-ban és 2024-ben is díjat nyert az MSC Cruises Legnagyobb Növekedés kategóriájában (Best Growth Achievement).
Forrás: CLICKnCRUISE