A Coca-Cola HBC Magyarország 2025-ben 6 millió forinttal, az elmúlt négy évben pedig összesen 22 millió forintnyi támogatással járult hozzá a hazai bartenderképzéshez. Az idén is folytatódó Bar Me Tender program célja a vendéglátóipari szakképzett munkaerőhiány enyhítése és a szakma megújításának elősegítése. A vállalat által finanszírozott képzést negyedik éve a Bacardí Mojito Mixeriskola szakmai partnerségével valósítják meg. Az ingyenes, gyakorlatorientált program révén összesen 400 fő képzését és munkaerőpiaci érvényesülését segítették elő.
A vendéglátóipar számos változáson ment keresztül az elmúlt években, és ez a folyamat még nem ért véget. A legújabb, ‘Bars in 2035’ jelentés szerint a jövő bárvendégei -különösen a Z generáció- egyszerre keresnek valódi élményeket, letisztult italokat és tudatos márkákat. A digitalizáció és a közösségi média pedig egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztói döntésekben: a tanulmány adatai szerint például a vendégek 72%-a keresett már fel egy bárt azért, mert a közösségi médiában találkozott vele. Ebben az új környezetben csak azok a bárok maradhatnak hosszú távon versenyképesek, amelyek képesek alkalmazkodni a változó igényekhez. A jövő pedig azoké a bartendereké, akik valóban szenvedéllyel fordulnak a szakmájuk felé, hiszen ma már nemcsak kiszolgálni kell, hanem élményt teremteni, miközben egyre fontosabb a mentális jóllét, a szakmai fejlődés támogatása és a közösségépítés is.
A Bar Me Tender bartenderképzés pedig éppen ezekre a változásokra nyújt megoldást, hiszen 2021-ben azzal a céllal indult el, hogy gyakorlati tudásra épülő, ingyenes képzést biztosítson azok számára, akik hosszú távon a bartenderi pályát választják. A program nemcsak naprakész szakmai ismereteket ad, hanem közösséget is épít, így támogatva azt a megújulást, amelyre a hazai és nemzetközi bárszcéna is egyre nagyobb szükséget érez.
„A Bar Me Tender évről évre egyre több tehetséges szakembert támogat. A képzés célja, hogy magas színvonalú szakmai tudással vértezze fel a résztvevőket, emellett hozzájárul ahhoz is, hogy a hazai bárszcéna hosszú távon is megújuljon, és alkalmazkodni tudjon a nemzetközi trendekhez”
– mondta Árok Gábor, a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkoholok portfólió vezetője. A Bacardí Mojito Mixeriskola szakmai vezetésével zajló képzésen minden évben 100, vendéglátói tapasztalattal már rendelkező jelentkező vehet részt. Nekik összesen öt héten át, heti két alkalommal, 25 fős csoportokban van lehetőségük elsajátítani a gyakorlatorientált tudásanyagot.
A Ludányi István vezette mixeriskola kurzusa már bevált tematikát követ, és az eszközismeretektől, a mixelésben rejlő lehetőségek kiaknázásán át egészen az alkoholmárkák mögötti legfontosabb tudnivalókig minden lényeges területet lefed a Coca-Cola HBC márkanagyköveteivel közösen együtt dolgozva. Egy komplex, minden irányból megtámogatott felkészültséget is kínál ezúttal a kurzus.

A 2025-ös évfolyam záróeseményét június 5‑én tartották Budapesten, a Mitico bárban a Finlandia vodka szponzorálásában. A versenybe nyolc döntős jutott be, akik saját, Finlandia vodka alapú koktélkreációikkal álltak a szakmai zsűri elé. A zsűri tagjai között volt Pekka Pellinen, a Finlandia vodka globális márkanagykövete, Bús Attila, a márka hazai nagykövete, valamint a képzés tavalyi győztese, Szalai Réka is, aki jelenleg az Elysian Budapestben kamatoztatja tehetségét. A versenyzők felkészítését négy mentor bár (Mitico, Virtu Restaurant, Blue Fox The Bar, Schrödinger Macskája Bar) segítette.
Coca-Cola HBC Magyarország #énjövőm programja és azon túl
A döntőt megelőzően Pekka Pellinen szakmai masterclasst tartott a versenyzőknek, amely során nemzetközi trendeket és technikákat osztott meg a résztvevőkkel. A szakmai megmérettetés során a három legeredményesebb versenyző pénzdíjban részesült: a győztes a 400 000 forint nyeremény mellett meghívást nyert az Athénban megrendezésre kerülő bar show-ra, ahol további szakmai inspirációkkal is gazdagodhat majd, a második helyezett teljesítményét 300 000, a harmadikét pedig 200 000 forint pénzjutalommal díjazta a zsűri. A zsűri emellett a Coca-Cola HBC Magyarország #énjövőm programjának jóvoltából egy különdíjat is odaítélt annak a résztvevőnek, aki kommunikációs szempontból a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtotta – a díj értéke 150 000 forint volt. A programhoz kapcsolódó versenydíjazás összértéke az elmúlt négy év során elérte a 2,85 millió forintot.
Fogyaszd felelősséggel! Kiemelt kép: Sajtóközlemény ComLab Viosz Mercedes