• Kérdezz! Felelünk!

A Coca-Cola 22 mil­lió forint­nyi támo­ga­tást adott a hazai bar­ten­der­szak­má­nak, cél a mun­ka­erő­hi­ány minő­sé­gi csök­ken­té­se!

A jövő bártrendjeit felismerő cégek, mint a Coca-Cola is képes lehet alkalmazkodni a folyamatosan változó munkaerőpiachoz.
Coca-Cola, Bar Me Tender

A Coca-Cola HBC Magyar­or­szág 2025-ben 6 mil­lió forint­tal, az elmúlt négy évben pedig össze­sen 22 mil­lió forint­nyi támo­ga­tás­sal járult hoz­zá a hazai bar­ten­der­kép­zés­hez. Az idén is foly­ta­tó­dó Bar Me Ten­der prog­ram cél­ja a ven­dég­lá­tó­ipa­ri szak­kép­zett mun­ka­erő­hi­ány eny­hí­té­se és a szak­ma meg­újí­tá­sá­nak elő­se­gí­té­se. A vál­la­lat által finan­szí­ro­zott kép­zést negye­dik éve a Bacar­dí Moji­to Mixer­is­ko­la szak­mai part­ner­sé­gé­vel való­sít­ják meg. Az ingye­nes, gya­kor­lat­ori­en­tált prog­ram révén össze­sen 400 fő kép­zé­sét és mun­ka­erő­pi­a­ci érvé­nye­sü­lé­sét segí­tet­ték elő.

A ven­dég­lá­tó­ipar szá­mos vál­to­zá­son ment keresz­tül az elmúlt évek­ben, és ez a folya­mat még nem ért véget. A leg­újabb, ‘Bars in 2035jelen­tés sze­rint a jövő bár­ven­dé­gei -külö­nö­sen a Z gene­rá­ció- egy­szer­re keres­nek való­di élmé­nye­ket, letisz­tult ita­lo­kat és tuda­tos már­ká­kat. A digi­ta­li­zá­ció és a közös­sé­gi média pedig egy­re nagyobb sze­re­pet ját­szik a fogyasz­tói dön­té­sek­ben: a tanul­mány ada­tai sze­rint pél­dá­ul a ven­dé­gek 72%-a kere­sett már fel egy bárt azért, mert a közös­sé­gi médi­á­ban talál­ko­zott vele. Ebben az új kör­nye­zet­ben csak azok a bárok marad­hat­nak hosszú távon ver­seny­ké­pe­sek, ame­lyek képe­sek alkal­maz­kod­ni a vál­to­zó igé­nyek­hez. A jövő pedig azo­ké a bar­ten­de­re­ké, akik való­ban szen­ve­déllyel for­dul­nak a szak­má­juk felé, hiszen ma már nem­csak kiszol­gál­ni kell, hanem élményt terem­te­ni, miköz­ben egy­re fon­to­sabb a men­tá­lis jól­lét, a szak­mai fej­lő­dés támo­ga­tá­sa és a közös­ség­épí­tés is. 

A Bar Me Ten­der bar­ten­der­kép­zés pedig éppen ezek­re a vál­to­zá­sok­ra nyújt meg­ol­dást, hiszen 2021-ben azzal a cél­lal indult el, hogy gya­kor­la­ti tudás­ra épü­lő, ingye­nes kép­zést biz­to­sít­son azok szá­má­ra, akik hosszú távon a bar­ten­de­ri pályát választ­ják. A prog­ram nem­csak nap­ra­kész szak­mai isme­re­te­ket ad, hanem közös­sé­get is épít, így támo­gat­va azt a meg­úju­lást, amely­re a hazai és nem­zet­kö­zi bár­sz­cé­na is egy­re nagyobb szük­sé­get érez.

„A Bar Me Ten­der évről évre egy­re több tehet­sé­ges szak­em­bert támo­gat. A kép­zés cél­ja, hogy magas szín­vo­na­lú szak­mai tudás­sal vér­tez­ze fel a részt­ve­vő­ket, emel­lett hoz­zá­já­rul ahhoz is, hogy a hazai bár­sz­cé­na hosszú távon is meg­újul­jon, és alkal­maz­kod­ni tud­jon a nem­zet­kö­zi tren­dek­hez”

– mond­ta Árok Gábor, a Coca-Cola HBC Magyar­or­szág pré­mi­um alko­ho­lok port­fó­lió veze­tő­je. A Bacar­dí Moji­to Mixer­is­ko­la szak­mai veze­té­sé­vel zaj­ló kép­zé­sen min­den évben 100, ven­dég­lá­tói tapasz­ta­lat­tal már ren­del­ke­ző jelent­ke­ző vehet részt. Nekik össze­sen öt héten át, heti két alka­lom­mal, 25 fős cso­por­tok­ban van lehe­tő­sé­gük elsa­já­tí­ta­ni a gya­kor­lat­ori­en­tált tudás­anya­got.

A Ludá­nyi Ist­ván vezet­te mixer­is­ko­la kur­zu­sa már bevált tema­ti­kát követ, és az esz­köz­is­me­re­tek­től, a mixe­lés­ben rej­lő lehe­tő­sé­gek kiak­ná­zá­sán át egé­szen az alko­hol­már­kák mögöt­ti leg­fon­to­sabb tud­ni­va­ló­kig min­den lénye­ges terü­le­tet lefed a Coca-Cola HBC már­ka­nagy­kö­ve­te­i­vel közö­sen együtt dol­goz­va. Egy komp­lex, min­den irány­ból meg­tá­mo­ga­tott fel­ké­szült­sé­get is kínál ezút­tal a kur­zus.

A 2025-ös évfo­lyam záró­ese­mé­nyét júni­us 5‑én tar­tot­ták Buda­pes­ten, a Miti­co bár­ban a Fin­lan­dia vod­ka szpon­zo­rá­lá­sá­ban. A ver­seny­be nyolc dön­tős jutott be, akik saját, Fin­lan­dia vod­ka ala­pú kok­tél­kre­á­ci­ó­ik­kal áll­tak a szak­mai zsű­ri elé. A zsű­ri tag­jai között volt Pek­ka Pel­li­nen, a Fin­lan­dia vod­ka glo­bá­lis már­ka­nagy­kö­ve­te, Bús Atti­la, a már­ka hazai nagy­kö­ve­te, vala­mint a kép­zés tava­lyi győz­te­se, Sza­lai Réka is, aki jelen­leg az Ely­si­an Buda­pest­ben kama­toz­tat­ja tehet­sé­gét. A ver­seny­zők fel­ké­szí­té­sét négy men­tor bár (Miti­co, Vir­tu Res­ta­u­rant, Blue Fox The Bar, Sch­röd­in­ger Macs­ká­ja Bar) segí­tet­te.

Coca-Cola HBC Magyar­or­szág #énjö­vőm prog­ram­ja és azon túl

A dön­tőt meg­elő­ző­en Pek­ka Pel­li­nen szak­mai mas­terc­lasst tar­tott a ver­seny­zők­nek, amely során nem­zet­kö­zi tren­de­ket és tech­ni­ká­kat osz­tott meg a részt­ve­vők­kel. A szak­mai meg­mé­ret­te­tés során a három leg­ered­mé­nye­sebb ver­seny­ző pénz­díj­ban része­sült: a győz­tes a 400 000 forint nye­re­mény mel­lett meg­hí­vást nyert az Athén­ban meg­ren­de­zés­re kerü­lő bar show-ra, ahol továb­bi szak­mai ins­pi­rá­ci­ók­kal is gaz­da­god­hat majd, a máso­dik helye­zett tel­je­sít­mé­nyét 300 000, a har­ma­di­két pedig 200 000 forint pénz­ju­ta­lom­mal díjaz­ta a zsű­ri. A zsű­ri emel­lett a Coca-Cola HBC Magyar­or­szág #énjö­vőm prog­ram­já­nak jóvol­tá­ból egy külön­dí­jat is oda­ítélt annak a részt­ve­vő­nek, aki kom­mu­ni­ká­ci­ós szem­pont­ból a leg­ki­emel­ke­dőbb tel­je­sít­ményt nyúj­tot­ta – a díj érté­ke 150 000 forint volt. A prog­ram­hoz kap­cso­ló­dó ver­seny­dí­ja­zás össz­ér­té­ke az elmúlt négy év során elér­te a 2,85 mil­lió forin­tot.

Fogyaszd fele­lős­ség­gel! Kiemelt kép: Saj­tó­köz­le­mény Com­Lab Viosz Mer­ce­des

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads

Idén szep­tem­ber 6‑án, szom­ba­ton a kecs­ke­mé­ti Pető­fi Park külön­le­ges közös­sé­gi ese­mény­nek ad ott­hont. A Pető­fi­vá­ro­si Kert­mo­zi és Jóté­kony­sá­gi Pik­nik Boti­ért prog­ram nem­csak szó­ra­ko­zást, hanem való­di össze­fo­gást ígér: min­den­ki egy nemes célért, egy kis­fiú egész­sé­ge­sebb jövő­jé­ért gyű­lik össze. A ren­dez­vény cél­ja a 9 éves kecs­ke­mé­ti kis­fiú, Danyi Boti támo­ga­tá­sa. Boti achond­ro­plá­zi­á­val, köz­is­mert nevén tör­pe­nö­vés­sel él. Ez egy rit­ka gene­ti­kai […]

A hűsős év végi napokon jobban esik a kiadós, meleg reggeli. Az ilyen reggelek kiváló választása a sütőtökös őszi amerikai palacsinta.
Egyre nehezebb eligazodni a folyton változó adószabályok tengerében. Szakértő segített összeszedni a legfontosabb változásokat, melyekre érdemes odafigyelni vállalkozóként.
Tényleg jobban megéri dubaji ingatlant venni, mint egy budapesti panelt? Vannak, akik szerint igen. Mutatjuk a részleteket!
A Debreceni Virágkarnevál idén is elvarázsolta a közönséget: tizenkét virágkocsi, több száz táncos és zenész vonult fel augusztus 20-án.
Hirdetés
Mindegy, mit csinálsz – jönnek a kommentelő trollok. A közösségi média hangos, a józan hangok halkak. Látlelet 2025-ből, a képernyő mögül.
Majka új vetélkedője, a Tizenkét okos ember meglepetésekkel teli: a műsorvezetőnek egyik játékosa finoman odaszúrt egy téves megjegyzés után. Vajon Majka tényleg szakmát váltana?
Egy nap, amikor a tudatosság nem csupán szlogen, hanem a bőrödön érzed. A Tudatos Nők Napja Circle idén először hozta össze a nőket a Kimpton Hotel báltermében.
A 2026-os munkaidő naptár tartalmazza a munkaszüneti napokat, ledolgozós szombatokat és hosszú hétvégéket. Tudj meg mindent a pihenőnapokról és tervezd előre a szabadságodat!
A Caffè Vergnano kutatás szerint a magyarok 86%-a naponta kávézik. Fedezd fel, hogyan teremthet a csésze valódi énidőt és mindfulness-t.
Hűvös időben Varsó különleges hangulatot kínál: karácsonyi vásárok, fénykert, modern kilátók és történelmi séták teszik változatossá a programot.
Hirdetés