virtuális asszisztens

Vir­tu­á­lis asszisz­tens: ki ő, hogyan és egy­ál­ta­lán mit csi­nál? — Most min­den kér­dés­re vála­szo­lunk!

A hatékony kiszervezés nem álom, hanem stratégia. Ismerd meg, hogyan támogathatja a vállalkozásodat egy virtuális asszisztens!
Hirdetés

Egy­re több vál­lal­ko­zás küzd idő­hi­ánnyal, pró­bál­nak egyen­sú­lyoz­ni az admi­niszt­rá­ció, a mar­ke­ting és az ügy­fél­kap­cso­la­tok között. Egy sike­res cég működ­te­té­se ren­ge­teg apró rész­le­tet kíván, és sok­szor a vál­lal­ko­zók maguk pró­bál­nak min­den fel­ada­tot ellát­ni. Azon­ban ez hosszú távon nem fenn­tart­ha­tó, hiszen az idő a leg­ér­té­ke­sebb erő­for­rá­suk. Arról, hogy a pon­to­san mivel fog­lal­ko­zik a vir­tu­á­lis asszisz­tens, miben és hogyan támo­gat, milyen szem­pon­tok sze­rint keres­sük a meg­fe­le­lő támo­ga­tót Csa­tó Erzsé­bet Anna, vir­tu­á­lis asszisz­tens szak­ér­tőnk nyújt bete­kin­tést.

Ki az a Vir­tu­á­lis Asszisz­tens és mivel fog­lal­ko­zik?

A vir­tu­á­lis asszisz­tens (VA) egy távol­ról dol­go­zó szak­em­ber, aki online támo­gat­ja a vál­lal­ko­zá­so­kat. Nem kell, hogy fizi­ka­i­lag jelen legyen az iro­dá­ban, még­is rend­szert visz a napi fel­ada­tok­ba. Évek óta ebben a szak­má­ban dol­go­zom, és pon­to­san tudom, hogy a VA‑k nem csu­pán tit­ká­rok, hanem sok­kal inkább stra­té­gi­ai part­ne­rek. Szak­te­rü­le­tük szé­les ská­lán mozog, a napi admi­niszt­rá­ci­ó­tól kezd­ve a mar­ke­ting­fel­ada­to­kon át az ügy­fél­szol­gá­la­tig. Egy jól kép­zett vir­tu­á­lis asszisz­tens segí­te­ni tud egy vál­lal­ko­zás növe­ke­dé­sé­ben, hiszen leve­szi azo­kat a ter­he­ket a vál­lal­ko­zó vál­lá­ról, ame­lyek ren­ge­teg időt emész­te­nek fel.

A VA‑k mun­ká­ja rend­kí­vül szer­te­ága­zó. Egye­sek kimon­dot­tan admi­niszt­ra­tív fel­ada­tok­ra spe­ci­a­li­zá­lód­nak, pél­dá­ul e‑mailek keze­lé­sé­re, idő­pont-egyez­te­tés­re, doku­men­tu­mok rend­sze­re­zé­sé­re, míg mások a mar­ke­ting, a pénz­ügyi admi­niszt­rá­ció vagy éppen az ügy­fél­szol­gá­lat terü­le­tén nyúj­ta­nak támo­ga­tást. Egy­re töb­ben van­nak, akik tech­ni­kai szol­gál­ta­tá­so­kat kínál­nak, pél­dá­ul web­ol­da­lak kar­ban­tar­tá­sát vagy auto­ma­ti­zált rend­sze­rek beál­lí­tá­sát.

A vál­lal­ko­zók egy része még min­dig bizony­ta­lan abban, hogy egy vir­tu­á­lis asszisz­tens tény­leg megérheti‑e. A tapasz­ta­la­ta­im azt mutat­ják, hogy igen, sőt, sok eset­ben nél­kü­löz­he­tet­len­né válik. Azok a vál­lal­ko­zá­sok, akik kipró­bál­ták, hogyan műkö­dik a vir­tu­á­lis asszisz­tens­sel való együtt­mű­kö­dés, már nem akar­nak vissza­tér­ni a koráb­bi, idő­rab­ló mód­sze­rek­hez.

Hir­de­tés

Miért van egy­re nagyobb szük­ség vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek­re?

Az online világ roha­mos fej­lő­dé­sé­vel a vál­lal­ko­zá­sok igé­nyei is meg­vál­toz­tak. Egy­re több cég műkö­dik tel­je­sen digi­tá­lis tér­ben, ahol már nem fel­tét­le­nül van szük­ség egy fizi­kai iro­dá­ra vagy helyi alkal­ma­zot­tak­ra. A rugal­mas­ság és a költ­ség­ha­té­kony­ság kiemelt szem­pont lett, és pon­to­san ebben rej­lik a vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek ere­je. Nem szük­sé­ges járu­lé­ko­kat fizet­ni utá­nuk, nincs iro­dai rezsi­költ­ség, és min­dig csak annyi mun­kát végez­nek el, amennyi­re való­ban szük­ség van.

Virtuális asszisztens
Kép for­rá­sa: Can­va | Getty Ima­ges Sig­na­tu­re by: black­CAT

Ren­ge­teg olyan vál­lal­ko­zó­val talál­ko­zunk, akik ki se lát­nak a napi teen­dők­ből. Gyak­ran érzik úgy, hogy hiá­ba dol­goz­nak napi 10–12 órát, még­sem halad­nak iga­zán elő­re. Ilyen­kor a vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek rend­szert visz­nek a folya­ma­tok­ba. Segí­te­nek meg­szer­vez­ni a mun­kát, átve­szik a rutin­fel­ada­to­kat, és lehe­tő­sé­get adnak arra, hogy a vál­lal­ko­zók a való­di növe­ke­dés­re kon­cent­rál­has­sa­nak.

A vál­lal­ko­zá­sok gyor­san alkal­maz­kod­nak az új mun­ka­vég­zé­si for­mák­hoz. Egy­re több cég választ­ja a hib­rid vagy tel­je­sen távo­li mun­ka­vég­zést, amely­nek köszön­he­tő­en a fizi­kai jelen­lét már nem elsőd­le­ges szem­pont. Egy­re több ügy­fél szá­má­ra az szá­mít, hogy egy fel­adat idő­ben és pre­cí­zen elké­szül­jön, füg­get­le­nül attól, hogy az adott mun­kát hol vég­zik el.

Hir­de­tés

A gaz­da­sá­gi hely­zet is hoz­zá­já­rul a VA‑k irán­ti növek­vő keres­let­hez. Egy tel­jes mun­ka­idős alkal­ma­zott fel­vé­te­le komoly pénz­ügyi köte­le­zett­sé­gek­kel jár, bele­ért­ve a bért, az adó­kat és egyéb jut­ta­tá­so­kat. Egy vir­tu­á­lis asszisz­tens meg­bí­zá­sa ezzel szem­ben rugal­mas meg­ol­dás: a vál­lal­ko­zók csak a tény­le­ge­sen ledol­go­zott mun­ka­órá­kat fize­tik ki, így opti­ma­li­zál­hat­ják a kiadá­sa­i­kat. Ez azok­nak az indu­ló vál­lal­ko­zá­sok­nak is remek alter­na­tí­va, akik­nek még nincs kapa­ci­tá­suk egy tel­jes mun­ka­idős alkal­ma­zott fenn­tar­tá­sá­ra.

A tech­no­ló­gi­ai fej­lő­dés, az üzle­ti model­lek átala­ku­lá­sa és a költ­ség­ha­té­kony­ság irán­ti igény mind hoz­zá­já­rul ahhoz, hogy a vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek sze­re­pe egy­re meg­ha­tá­ro­zóbb legyen a modern üzle­ti világ­ban.

Hogyan segít­he­ti és támo­gat­hat­ja egy vir­tu­á­lis asszisz­tens a vál­lal­ko­zást?

Egy vir­tu­á­lis asszisz­tens szin­te min­den terü­le­ten hoz­zá­já­rul­hat egy vál­lal­ko­zás sike­ré­hez. Az egyik leg­fon­to­sabb elő­nye, hogy képes leven­ni a vál­lal­ko­zó­ról azo­kat a fel­ada­to­kat, ame­lyek nem igé­nyel­nek sze­mé­lyes jelen­lé­tet, de még­is jelen­tős időt vesz­nek igény­be. Ezál­tal a vál­lal­ko­zó fókusz­ál­hat a stra­té­gi­ai dön­té­sek­re és az üzlet fej­lesz­té­sé­re.

A vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek haté­ko­nyan keze­lik az admi­niszt­ra­tív fel­ada­to­kat. E‑maileket rend­sze­rez­nek, ügy­fél­szol­gá­la­ti kér­dé­se­ket vála­szol­nak meg, idő­pon­to­kat egyez­tet­nek, doku­men­tu­mo­kat készí­te­nek elő, szer­ző­dé­se­ket egyez­tet­nek, okta­tá­so­kat és tan­fo­lya­mo­kat szer­vez­nek. Ez ren­ge­teg időt taka­rít meg egy vál­lal­ko­zó­nak, aki így a fon­to­sabb üzle­ti tevé­keny­sé­ge­i­re kon­cent­rál­hat.

Pénz­ügyi admi­niszt­rá­ció terén is jelen­tős támo­ga­tást nyújt­hat egy vir­tu­á­lis asszisz­tens. Szám­lá­zás­sal, költ­ség­ke­ze­lés­sel és kimu­ta­tá­sok készí­té­sé­vel segít­het abban, hogy a vál­lal­ko­zás pénz­ügyei átlát­ha­tók legye­nek. Egyes VA‑k még köny­ve­lé­si elő­ké­szí­tő fel­ada­to­kat is vál­lal­nak, ban­ki tranz­ak­ci­ó­kat haj­ta­nak vég­re, szám­láz­nak, rög­zí­tik a kime­nő és beér­ke­ző pénz­moz­gá­so­kat, ami nagy könnyebb­sé­get jelent a vál­lal­ko­zá­sok­nak.

A tech­no­ló­gi­ai fej­lő­dés­sel együtt a vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek egy­re több tech­ni­kai támo­ga­tást is nyúj­ta­nak. Web­ol­da­lak kar­ban­tar­tá­sa, auto­ma­ti­zált rend­sze­rek beál­lí­tá­sa, websho­pok keze­lé­se és kar­ban­tar­tá­sa. Egy vir­tu­á­lis asszisz­tens tehát nem csu­pán egy segí­tő­kész, hanem egy stra­té­gi­ai part­ner is, aki hosszú távon hoz­zá­já­rul­hat a vál­lal­ko­zás fej­lő­dé­sé­hez.

Virtuális asszisztens
Kép for­rá­sa: Can­va | Getty Ima­ges Sig­na­tu­re by: Leeloo The First

Hogyan találj meg­bíz­ha­tó vir­tu­á­lis asszisz­tenst?

A meg­fe­le­lő vir­tu­á­lis asszisz­tens kivá­lasz­tá­sa kulcs­fon­tos­sá­gú, hiszen egy jó VA hosszú távon segít­he­ti a vál­lal­ko­zás min­den­nap­ja­it. Az első lépés, hogy pon­to­san meg­ha­tá­rozd, milyen fel­ada­tok­ban van szük­sé­ged segít­ség­re. Ha tudod, hogy admi­niszt­ra­tív támo­ga­tás­ra, mar­ke­ting­fel­ada­tok­ra vagy tech­ni­kai segít­ség­re van szük­sé­ged, könnyebb lesz meg­ta­lál­ni a meg­fe­le­lő szak­em­bert.

Érde­mes refe­ren­cia alap­ján keres­ni vir­tu­á­lis asszisz­tenst. Nézd meg, hogy a koráb­bi ügy­fe­lei hogyan véle­ked­nek a mun­ká­já­ról. Egy meg­bíz­ha­tó VA átlát­ha­tó­an kom­mu­ni­kál, pon­tos határ­idők­kel dol­go­zik, és pro­ak­tí­van segít meg­ta­lál­ni a leg­ha­té­ko­nyabb meg­ol­dá­so­kat.

A sze­mé­lyes szim­pá­tia és az együtt­mű­kö­dé­si kész­ség is fon­tos szem­pont. Mivel a vir­tu­á­lis asszisz­tens hosszú távon a vál­lal­ko­zá­sod részé­vé vál­hat, fon­tos, hogy gör­dü­lé­ke­nyen tud­ja­tok együtt dol­goz­ni. Egy pró­ba­mun­ka vagy egy rövid teszt­idő­szak segít­het eldön­te­ni, hogy való­ban jól működik‑e az együtt­mű­kö­dés.

A meg­bíz­ha­tó­ság mel­lett az is fon­tos, hogy a VA ren­del­kez­zen a meg­fe­le­lő esz­kö­zök­kel és tudással. Nézd meg, milyen szoft­ve­re­ket hasz­nál, milyen tapasz­ta­la­tok­kal ren­del­ke­zik, és van‑e olyan spe­ci­a­li­zá­ci­ó­ja, amely kife­je­zet­ten hasz­nos lehet a vál­lal­ko­zá­sod szá­má­ra.

A sike­res együtt­mű­kö­dés érde­ké­ben elen­ged­he­tet­len a tisz­ta kom­mu­ni­ká­ció. Fogal­mazd meg egy­ér­tel­mű­en az elvá­rá­sa­i­dat, hatá­roz­zá­tok meg a fel­ada­to­kat, és ala­kít­sa­tok ki egy haté­kony mun­ka­fo­lya­ma­tot.

Aki még nem pró­bál­ta ki, milyen egy vir­tu­á­lis asszisz­tens­sel dol­goz­ni, annak érde­mes nyi­tot­tan áll­nia a lehe­tő­ség­hez. A meg­fe­le­lő szak­em­ber meg­ta­lá­lá­sá­val a vál­lal­ko­zás gör­dü­lé­ke­nyeb­bé, haté­ko­nyab­bá és pro­duk­tí­vab­bá vál­hat. A digi­tá­lis világ fej­lő­dé­se mel­lett a vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek sze­re­pe egy­re hang­sú­lyo­sabb lesz, és biz­tos vagyok ben­ne, hogy a jövő­ben még több vál­lal­ko­zás fede­zi fel az ebben rej­lő lehe­tő­sé­ge­ket.

Csa­tó Erzsé­bet Anna

Kiemelt kép for­rá­sa: Can­va — Getty Ima­ges by And­rey­Pop­ov

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hirdetés
Hirdetés

KEDVENCEINK

Hirdetés