• Kérdezz! Felelünk!

Marad vagy megy? Itt az igaz­ság az IKEA szi­vár­vá­nyos bevá­sár­ló­tás­ká­i­ról

Ellentétben a propagandasajtóval, mi most elhoztuk az igazságot az IKEA szivárványos bevásárlótáskáiról.
IKEA, Pride, táska

A napok­ban a Man­di­ner és az azzal egy követ fújók köre végig­hak­niz­ták az inter­ne­tet azzal a főcím­mel, hogy “Visz­lát, szi­vár­vá­nyos tás­kák! – az IKEA leál­lít­ja az LMBTQ szí­ne­i­ben pom­pá­zó tás­kák gyár­tá­sát” — mely­hez hoz­zá­fűz­ték, hogy “úgy néz ki, hogy már a mul­tik sem kér­nek a Pride-ból”. Biz­to­san sokak­nak nem oko­zok ezzel meg­le­pe­tést, de a főcím és a hír meg sem köze­lí­ti a való­sá­got. Mar­czin­ka Mátyás írá­sa.

Már csak fel­há­bo­rod­ni sem érde­mes a pro­pa­gan­da saj­tó álhí­re­in, tor­zí­tá­sa­in vagy fer­dí­té­se­in. Szá­mom­ra a kez­de­ti bosszan­ko­dás már a vicc és a szá­na­lom kate­gó­ri­á­ba került át. Ami­kor már azt hin­né az ember, hogy a pro­pa­gan­da­saj­tó azzal érte el a mély­pon­tot, ami­kor Magyar Péter pénisz­iga­zí­tá­sá­ról készí­tett ripor­tot, min­dig képe­sek egy meg­döb­ben­tő főcím­mel elő­ruk­kol­ni­uk. Egy Face­book-ra fel­töl­tött fotó rob­ban­tot­ta ki az egész hír­tor­zí­tás alap­ját, ame­lyen az IKEA egyik iko­ni­kus ter­mé­ke, a szi­vár­vány­szí­nű STORSTOMMA bevá­sár­ló­tás­ka sze­re­pel, raj­ta a fel­irat­tal, hogy:

“Utol­só lehe­tő­ség, hogy meg­vá­sá­rold — Ezt a ter­mé­ket már nem gyárt­juk.”

A kép­pel és a meg­je­lent hír­rel kap­cso­lat­ban meg­ke­res­tük az IKEA‑t, hogy mi a való­di állás­fog­la­lá­suk, vala­mint mi lesz a már iko­ni­kus­sá vált szi­vár­vá­nyos tás­kák sor­sa. Az állás­fog­la­lás­ból kide­rül, hogy az IKEA egy­ál­ta­lán nem von­ja ki magát az elfo­ga­dás és a sok­szí­nű­ség mel­let­ti kam­pány­ból.

Mi lesz az IKEA szi­vár­vá­nyos bevá­sár­ló­tás­ká­i­val?

A magya­rá­zat sok­kal egy­sze­rűbb és átlát­ha­tóbb, mint azt első­re gon­dol­juk. Arra, hogy miért éppen most van az utol­só lehe­tő­ség a vásár­lás­ra az aláb­bi soro­kat küld­ték részünk­re:

 „Utol­só lehe­tő­ség, hogy meg­vá­sá­rold — Ezt a ter­mé­ket már nem gyárt­juk.” — fel­ira­tú tájé­koz­ta­tást kizá­ró­lag a buda­ör­si IKEA-ban helyez­tük ki a három buda­pes­ti áru­há­zunk közül. A STORSTOMMA tás­kák ren­del­ke­zés­re álló magyar­or­szá­gi kész­le­te limi­tált, ter­ve­ink sze­rint jövő­re foly­tat­juk a ter­mék érté­ke­sí­té­sét.

- írta meg kér­dé­sünk­re Toka­ji Tama­ra az IKEA Magyar­or­szág kom­mu­ni­ká­ci­ós koor­di­ná­to­ra. Továb­bá meg­kér­dez­tük még őket, hogy milyen jövő­be­ni ter­ve­ik van­nak, terveznek‑e más hason­ló témá­jú ter­mé­ket beve­zet­ni, vala­mint milyen állás­pon­tot kép­vi­sel­nek a Buda­pest Pride ügyé­ben.

Az IKEA cél­ja, hogy job­bá tegye a min­den­na­po­kat az embe­rek több­sé­ge szá­má­ra. Hiszünk abban, hogy min­den­ki meg­ér­dem­li a tisz­te­le­tet – füg­get­le­nül attól, hogy hon­nan szár­ma­zik, hogyan él vagy hogyan feje­zi ki önma­gát. Az egyen­lő­ség, a sok­szí­nű­ség és a befo­ga­dás nem­csak vál­la­la­ti kul­tú­ránk szer­ves része, hanem üzle­ti dön­té­se­in­ket is vezér­li. Ez az, ami segít nekünk abban, hogy egy még jobb IKEA‑t épít­sünk – mun­ka­tár­sa­ink, vásár­ló­ink és a tár­sa­da­lom egé­sze szá­má­ra.

- állt vála­szuk­ban. Szá­mom­ra ezzel egy­ér­tel­mű, hogy a pro­pa­gan­da­mé­dia már a feke­tét is fehér­nek lát­tat­ja anya­ga­i­ban és kifor­gat­ja a tel­je­sen egy­sze­rű kom­mu­ni­ká­ci­ót is. Koráb­ban már írtam róla, hogy eszem­be sem jutott vol­na kiáll­ni a Buda­pest Pride mel­lett. Azon­ban meg­en­ged­he­tet­len­nek tar­tom, hogy egy ország -elmé­let­ben- demok­ra­ti­ku­san meg­vá­lasz­tott veze­tő­je nyíl­tan gyű­lö­let­be­szé­det mond­jon egy az ország­hoz tar­to­zó kisebb­sé­gi cso­port ellen, ame­lyet a pro­pa­gan­da­saj­tó egy minő­sít­he­tet­len uszí­tás szint­jé­re emel.

Mar­czin­ka Mátyás

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Bahrein után a Formula-1-en, a Hungaroringen is tarol a Festipay rendszere. Mit jelent mindez? Mutatjuk!
A tangó egy ölelésben zajló, megismételhetetlen párbeszéd, amely figyelmet, szabadságot és mély emberi kapcsolódást ad. Czidor Katalin szerint ez a tánc formálja a testet, az önbizalmat és a lelket is.
A SZÉP-kártya használók sokkal inkább a hoteleket részesítik előnyben és több időt töltenek utazással. Mutatjuk a részleteket!
Az almás-fahéjas pite az ősz klasszikus süteménye. Történet, recept és variációk – fedezd fel, hogyan készítheted el a legfinomabb őszi desszertet!
Nyár végén gyakran érezzük, hogy nehezebb visszatérni a mindennapokhoz. Mutatunk tippeket, hogyan töltsd fel magad energiával a szezonváltáskor.
A szabadság nem azért van, hogy jobb vállalkozóvá válj. Azért van, hogy újra kapcsolódj önmagadhoz.
Hirdetés
Mindegy, mit csinálsz – jönnek a kommentelő trollok. A közösségi média hangos, a józan hangok halkak. Látlelet 2025-ből, a képernyő mögül.
Majka új vetélkedője, a Tizenkét okos ember meglepetésekkel teli: a műsorvezetőnek egyik játékosa finoman odaszúrt egy téves megjegyzés után. Vajon Majka tényleg szakmát váltana?
Egy nap, amikor a tudatosság nem csupán szlogen, hanem a bőrödön érzed. A Tudatos Nők Napja Circle idén először hozta össze a nőket a Kimpton Hotel báltermében.
Sarki fény, afrikai szafari, Camino és még sok más – 10 életre szóló utazás, amit mindenkinek érdemes legalább egyszer átélni.
Hűvös időben Varsó különleges hangulatot kínál: karácsonyi vásárok, fénykert, modern kilátók és történelmi séták teszik változatossá a programot.
Megérkezett az IKEA karácsonyi kollekciója! Gustaf Westman játékos és színes dizájnja új szintre emeli az ünnepi hangulatot.
Hirdetés