Időgazdálkodás

10 idő­gaz­dál­ko­dá­si tipp vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek­nek

Fedezd fel a legjobb időgazdálkodási technikákat, amelyek segítenek produktívabbá válni, stressz nélkül.
Hirdetés

A vir­tu­á­lis asszisz­tens­ként (VA) vég­zett mun­ka első­re álom­sze­rű­nek tűn­het: sza­bad idő­be­osz­tás, ott­ho­ni mun­ka­vég­zés, vál­to­za­tos fel­ada­tok. Való­ban, ez a hiva­tás nagy­fo­kú rugal­mas­sá­got kínál, hiszen te dön­töd el, mikor, hon­nan és milyen rit­mus­ban dol­go­zol. Ugyan­ak­kor ez a sza­bad­ság komoly fele­lős­ség­gel is jár, hiszen nincs felet­ted főnök, aki beoszt­ja a napo­dat – ezt neked kell kéz­ben tar­ta­nod. Ez a faj­ta önál­ló­ság meg­kö­ve­te­li az önfe­gyel­met, a fókusz­ált­sá­got és azt, hogy meg­ta­láld a saját, jól műkö­dő idő­gaz­dál­ko­dá­si rend­sze­re­det. Most olyan gya­kor­la­ti taná­cso­kat adunk, ame­lyek segí­te­nek a fókusz meg­tar­tá­sá­ban, a napi fel­ada­tok opti­ma­li­zá­lá­sá­ban és a stressz csök­ken­té­sé­ben. Hogy ne vessz el a ten­ni­va­lók sűrű­jé­ben Csa­tó Erzsé­bet Anna, a témá­ban jár­tas Vir­tu­á­lis Asszisz­tens szak­ér­tőnk segít eliga­zod­ni a min­den­na­pi kihí­vá­sok útvesz­tő­jé­ben.

A külön­bö­ző ügy­fe­lek elté­rő igé­nye­ket és elvá­rá­so­kat támasz­ta­nak, a határ­idők gyak­ran szo­ro­sak, ráadá­sul emel­lett a saját vál­lal­ko­zá­sod épí­té­sé­vel és működ­te­té­sé­vel is fog­lal­koz­nod kell. Egy vir­tu­á­lis asszisz­tens tehát egy­szer­re pro­jekt­me­ne­dzser, ügy­fél­szol­gá­la­tos, mar­ke­tin­ges és pénz­ügyi asszisz­tens – mind­ez egy sze­mély­ben. Ez az össze­tett­ség könnyen idő­csap­dá­hoz vezet­het.

1. Ter­vezd meg elő­re a napo­dat – a sike­res idő­gaz­dál­ko­dás alap­ja

A tuda­tos napi ter­ve­zés nem csu­pán egy hasz­nos szo­kás, hanem az egyik leg­fon­to­sabb esz­köz a vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek esz­köz­tá­rá­ban. Ami­kor saját magad osz­tod be az idő­det, könnyen elő­for­dul­hat, hogy a sür­gős fel­ada­tok elvon­ják a figyel­med a való­ban fon­tos dol­gok­ról. A struk­tu­rált napi­rend viszont biz­to­sít­ja, hogy ne csak elfog­lalt legyél, hanem való­ban ered­mé­nyes is.

A ter­ve­zést érde­mes már elő­ző este elvé­gez­ni, hiszen így már nyu­god­tab­ban zár­ha­tod a napot, és más­nap reg­gel azon­nal tud­ni fogod, mivel kezdj.

Hir­de­tés

Fon­tos, hogy a napod ne legyen túl­sá­go­san zsú­folt. Hagyj szü­ne­te­ket és „puf­fer­időt” is a várat­lan hely­ze­tek­re. Egy-egy elcsú­szott meg­be­szé­lés, egy sür­gős ügy­fél­ké­rés könnyen borít­hat­ja az egész napo­dat, ha nincs ben­ne tar­ta­lék. A rugal­mas, még­is struk­tu­rált napi­rend tehát nem­csak a haté­kony­sá­got növe­li, hanem segít csök­ken­te­ni a stresszt is.

Reg­gel­re hagy­va sok­szor kap­ko­dás­sá válik a szer­ve­zés, ami meg­ne­he­zí­ti a fókusz­á­lást. Ha elő­re meg­ter­ve­zed a teen­dő­i­det, vilá­gos képet kapsz arról, milyen fel­ada­tok vár­nak rád, és milyen sor­rend­ben cél­sze­rű azo­kat elvé­gez­ni.

A ter­ve­zés során ne csak a fel­ada­to­kat írd le, hanem ren­delj hoz­zá­juk becsült időt is. Ez segít abban, hogy reá­lis maradj a napi teher­bí­rá­sod­dal kap­cso­lat­ban, és ne vál­lalj túl sokat.

Időgazdálkodás
Kép for­rá­sa: Can­va | Getty Ima­ges Sig­na­tu­re by: Nico­El­Ni­no

2. Hasz­nálj idő­blok­ko­lást – fókusz­ált mun­ka keve­sebb stresszel

Az idő­blok­ko­lás egy olyan idő­gaz­dál­ko­dá­si tech­ni­ka, amely segít abban, hogy a napod min­den per­ce tuda­to­san és haté­ko­nyan legyen beoszt­va. Ahe­lyett, hogy vég­te­len teen­dő­lis­tát pró­bál­nál kipi­pál­ni, ezzel a mód­szer­rel konk­rét idő­in­ter­val­lu­mo­kat jelölsz ki bizo­nyos típu­sú fel­ada­tok­ra. Így nem csak azt tudod elő­re, mit kell elvé­gez­ned, hanem azt is, hogy mikor fogsz vele fog­lal­koz­ni.

Vir­tu­á­lis asszisz­tens­ként gyak­ran több­fé­le fel­adat­tal dol­go­zol pár­hu­za­mo­san: admi­niszt­rá­ció, ügy­fél­szol­gá­lat, kre­a­tív tar­ta­lom­gyár­tás vagy éppen nap­tár­ke­ze­lés. Ha mind­ezt ad hoc módon, egyik fel­adat­ról a másik­ra ugrál­va pró­bá­lod kezel­ni, az nem­csak fárasz­tó, hanem a haté­kony­sá­go­dat is jelen­tő­sen csök­ken­ti. Az idő­blok­ko­lás­sal azon­ban olyan rit­must adhatsz a napod­nak, amely­ben min­den fel­adat­tí­pus­nak meg­van a saját ide­je és helye.

A mód­szer lénye­ge, hogy pél­dá­ul a dél­előt­ti órák­ban kizá­ró­lag az e‑mailekre és üze­ne­tek­re vála­szolsz, míg a dél­utánt a kre­a­tív, mélyebb figyel­met igény­lő mun­kák­nak szen­te­led, mint pél­dá­ul pre­zen­tá­ci­ók készí­té­se, blog­cik­kek írá­sa vagy kuta­tás. Ezzel nem­csak a fóku­szo­dat erő­sí­ted, hanem a fel­adat­vál­tás­ból adó­dó idő­vesz­te­sé­get is csök­ken­ted. Hiszen min­den egyes vál­tás men­tá­li­san is újra­in­dít­ja az agyat, így több időt vesz igény­be az új fel­adat­ba való bele­me­rü­lés.

Hir­de­tés

Az idő­blok­kok alkal­ma­zá­sá­val tuda­to­sabb leszel azzal kap­cso­lat­ban, mire mennyi időt szánsz, és az is gyor­san kide­rül, ha egyes fel­ada­tok túl sok időt emész­te­nek fel. Ez segít az önis­me­ret fej­lesz­té­sé­ben és abban is, hogy a jövő­ben job­ban ter­vezd meg a mun­kád.

3. Alkal­mazz idő­mé­rő esz­kö­zö­ket – tudd, hová tűnik az időd

A vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek mun­ká­ja gyak­ran lát­ha­tat­la­nul folyik: egyik fel­adat jön a másik után, és mire ész­be kapsz, eltelt a fél nap – de vajon mivel? Éppen ezért kulcs­fon­tos­sá­gú, hogy pon­to­san tudd, mivel töl­töd az időd. Az idő­mé­rő esz­kö­zök ebben nyúj­ta­nak haté­kony segít­sé­get. Olyan alkal­ma­zá­sok­ra gon­do­lunk, mint a Cloc­ki­fy, a Tog­gl vagy a Har­vest, ame­lyek lehe­tő­vé teszik, hogy valós idő­ben mérd, mennyi időt töl­tesz egy-egy fel­adat­tal vagy ügy­fél­pro­jekt­tel.

Az idő­mé­rés nem csu­pán admi­niszt­rá­ci­ós kér­dés, hanem tuda­tos­sá­gi esz­köz is. Sok­kal tisz­táb­ban fogod lát­ni, hol csúsz­nak el a per­cek, és melyek azok a tevé­keny­sé­gek, ame­lyek több időt vesz­nek igény­be, mint kel­le­ne. Az ilyen fel­is­me­ré­sek segí­te­nek abban, hogy raci­o­na­li­záld a napi ruti­nod, fej­leszd a mun­ka­mód­sze­re­i­det, és hosszú távon növeld a haté­kony­sá­go­dat.

A tuda­tos idő­mé­rés tehát nem­csak az ügy­fe­lek­kel való együtt­mű­kö­dést támo­gat­ja, hanem a saját fej­lő­dé­sed is elő­moz­dít­ja.

Időgazdálkodás
Kép for­rá­sa: Can­va | Getty Ima­ges Sig­na­tu­re by: Gus­ta­vo Fring

4. Állíts fel pri­o­ri­tá­so­kat – fókusz­álj arra, ami való­ban szá­mít

Vir­tu­á­lis asszisz­tens­ként gyak­ran több ügy­fél elvá­rá­sa­i­nak kell egy­szer­re meg­fe­lel­ned, miköz­ben a saját vál­lal­ko­zá­sod napi műkö­dé­sét is mene­dzse­led. Ebben a folya­ma­tos fel­adat­özön­ben könnyű elvesz­ni, és azt érez­ni, hogy min­den­nel fog­lal­koz­ni kell – azon­nal. Azon­ban az igaz­ság az, hogy nem min­den fel­adat egy­for­mán fon­tos vagy sür­gős. Az idő­gaz­dál­ko­dás egyik leg­na­gyobb kihí­vá­sa és egy­ben leg­ha­té­ko­nyabb meg­ol­dá­sa a tuda­tos pri­o­ri­zá­lás.

Ahhoz, hogy ne csak elfog­lalt, hanem való­ban haté­kony legyél, meg kell tanul­nod különb­sé­get ten­ni sür­gős és fon­tos fel­adat között. Ebben sokat segít­het az Eisen­hower-mát­rix, amely négy kate­gó­ri­á­ba sorol­ja a teen­dő­ket: fon­tos és sür­gős; fon­tos, de nem sür­gős; sür­gős, de nem fon­tos; vala­mint sem nem sür­gős, sem nem fon­tos. Ez a keret­rend­szer segít abban, hogy ne csu­pán a tüze­ket oltsd egész nap, hanem való­ban a hosszú távú cél­ja­i­dat szol­gá­ló tevé­keny­sé­gek­re fókusz­álj.

Fon­tos, hogy napon­ta, vagy akár heten­te időt szánj arra, hogy átnézd a fel­ada­ta­i­dat, és meg­ha­tá­rozd, melyik kate­gó­ri­á­ba esnek. A fon­tos és sür­gős dol­gok ter­mé­sze­te­sen azon­na­li figyel­met igé­nyel­nek, de nem sza­bad hagy­nod, hogy csak ezek irá­nyít­sák a nap­ja­i­dat. A való­di fej­lő­dés és stra­té­gi­ai elő­re­lé­pés azok­ban a teen­dők­ben rej­lik, ame­lyek fon­to­sak, de nem sür­gő­sek – pél­dá­ul egy új szol­gál­ta­tás kidol­go­zá­sa, szak­mai fej­lő­dés, vagy saját mar­ke­tin­ged fej­lesz­té­se.

A gya­kor­lat­ban ez azt jelen­ti, hogy reg­gel vagy elő­ző este ne csak azt döntsd el, mit fogsz csi­nál­ni, hanem azt is, milyen sor­rend­ben. Pró­bálj meg min­den nap leg­alább egy iga­zán fon­tos, stra­té­gi­ai jelen­tő­sé­gű fel­adat­tal halad­ni – még akkor is, ha az nem jár azon­na­li ered­ménnyel. Így biz­to­sít­ha­tod, hogy nem­csak a jelen­le­gi ügy­fél­igé­nyek­nek felelsz meg, hanem épí­ted is a jövő­det.

5. Kerüld a mult­itas­kin­got – a figyel­med a leg­na­gyobb érté­ked

A vir­tu­á­lis asszisz­tens mun­ka­kö­re gyak­ran sok­ré­tű: egyik perc­ben ügy­fél­le­ve­lek­re vála­szolsz, a másik­ban közös­sé­gi médi­át kezelsz, köz­ben pedig bejön egy újabb sür­gős kérés, amit azon­nal meg kéne olda­ni. Ilyen körül­mé­nyek között rend­kí­vül csá­bí­tó lehet pár­hu­za­mo­san több fel­adat­tal fog­lal­koz­ni, abban a remény­ben, hogy gyor­sab­ban haladsz. A való­ság azon­ban az, hogy a mult­itas­king – azaz több tevé­keny­ség egy­ide­jű vég­zé­se – nem­hogy növel­né a haté­kony­sá­got, hanem való­já­ban csök­ken­ti azt.

A kuta­tá­sok egy­ér­tel­mű­en rámu­tat­nak: az agyunk nem képes egy­szer­re két kog­ni­tív fókuszt igény­lő fel­ada­tot tel­jes érté­kű­en kezel­ni. Ami­kor úgy gon­do­lod, hogy mult­itas­kin­golsz, való­já­ban csak gyor­san vál­to­gatsz az egyes fel­ada­tok között. Ez a vál­to­ga­tás azon­ban ener­gi­át emészt fel, meg­za­var­ja a fókuszt, és men­tá­li­san kime­rí­tőbb, mint ha egy adott dolog­ra össz­pon­to­sí­ta­nál. Ráadá­sul meg­nö­ve­li a hibák esé­lyét is – ami egy VA mun­ká­já­ban könnyen vissza­csa­to­ló­dik az ügy­fél­elé­ge­dett­ség­re.

A mult­itas­king elha­gyá­sa nem azt jelen­ti, hogy keve­seb­bet vég­zel, sőt: az egyes fel­ada­tok mélyebb figyel­met kap­nak, a vég­ered­mény pedig pro­fibb, letisz­tul­tabb és ered­mé­nye­sebb lesz. Hosszú távon pedig ez nem­csak az ügy­fe­le­id­nek tet­szik majd, hanem a saját elé­ge­dett­sé­ge­det és önbi­zal­ma­dat is növe­li.

Időgazdálkodás
Kép for­rá­sa: Can­va | Getty Ima­ges Sig­na­tu­re by: breb­cap­ho­tos

6. Tarts szü­ne­te­ket – a pro­duk­ti­vi­tás tit­ka a meg­ál­lás­ban rej­lik

Vir­tu­á­lis asszisz­tens­ként haj­la­mos lehetsz arra, hogy órá­kon át egy­hu­zam­ban dol­gozz – külö­nö­sen, ha épp egy határ­idős fel­ada­ton vagy kon­cent­rál­tan vég­zett, kre­a­tív mun­kán dol­go­zol. A folya­ma­tos mun­ka­vég­zés azon­ban nem egyen­lő a haté­kony mun­ká­val. Sőt, az, hogy nem iktatsz be szü­ne­te­ket a napod­ba, idő­vel nem­csak a tel­je­sít­mé­nyed­re, hanem az egész­sé­ged­re is nega­tív hatás­sal lehet. A men­tá­lis fáradt­ság, az infor­má­ci­ók túl­te­lí­tett­sé­ge és a csök­ke­nő kon­cent­rá­ció gya­ko­ri követ­kez­mé­nye a szü­net nél­kü­li mun­ká­nak.

Az egyik leg­egy­sze­rűbb, még­is leg­job­ban műkö­dő idő­gaz­dál­ko­dá­si tech­ni­ka ebben a hely­zet­ben a Pomodo­ro-mód­szer. A lénye­ge, hogy 25 perc fókusz­ált mun­kát köve­tő­en 5 perc pihe­nőt tar­tasz, majd min­den negye­dik „Pomodo­ro” után jöhet egy hosszabb, 15–30 per­ces szü­net. Ez a rend­szer nem csu­pán arra tanít meg, hogyan oszd be haté­ko­nyab­ban az idő­det, hanem azt is segít fel­is­mer­ni, mikor telí­tőd­tél, és mikor van szük­sé­ged fel­töl­tő­dés­re. A rend­sze­res mik­ro­szü­ne­tek meg­aka­dá­lyoz­zák, hogy kime­rülj a nap köze­pé­re, így akár dél­után is ugyan­olyan haté­ko­nyan tudsz dol­goz­ni, mint reg­gel.

A szü­ne­tek való­di ere­je azon­ban abban rej­lik, hogyan töl­töd el őket. Az e‑mailek átfu­tá­sa vagy a közös­sé­gi média gyors átpör­ge­té­se nem jelent való­di kikap­cso­ló­dást. Sok­kal haté­ko­nyabb, ha fel­állsz az asz­tal­tól, nyúj­tóz­kodsz, sétálsz egyet, iszol egy pohár vizet. Ezek az apró fizi­kai és men­tá­lis újra­töl­té­sek segí­te­nek abban, hogy vissza­nyerd a figyel­med és új ener­gi­á­val vágj bele a követ­ke­ző mun­ka­sza­kasz­ba. A kon­cent­rá­ció ugyan­is nem egy vég­te­le­nül újra­tölt­he­tő erő­for­rás – ha nem figyelsz rá tuda­to­san, gyor­san elfogy.

7. Hasz­nálj fel­adat­ke­ze­lő alkal­ma­zá­so­kat – a digi­tá­lis rend­sze­re­zés ere­je

Vir­tu­á­lis asszisz­tens­ként szá­mos külön­bö­ző pro­jek­tet és ügy­fe­let kell pár­hu­za­mo­san kezel­ned, ami könnyen vezet­het káosz­hoz, ha nem hasz­nálsz haté­kony rend­szert a fel­ada­ta­id nyo­mon köve­té­sé­re. Ebben nyúj­ta­nak óri­á­si segít­sé­get a fel­adat­ke­ze­lő alkal­ma­zá­sok, ame­lyek lehe­tő­vé teszik, hogy ne csak fej­ben pró­báld tar­ta­ni a ten­ni­va­ló­kat, hanem struk­tu­rált módon, átlát­ha­tó rend­szer­ben dol­gozz. A Todo­ist, az Asa­na, a Click­Up vagy éppen a Trel­lo nem vélet­le­nül vál­tak a vir­tu­á­lis asszisz­ten­sek digi­tá­lis segí­tő­tár­sa­i­vá.

A fel­adat­ke­ze­lő alkal­ma­zá­sok egyik leg­na­gyobb elő­nye, hogy men­te­sí­te­nek a folya­ma­tos emlé­ke­zés ter­hé­től. Nem kell azon stresszel­ned, hogy vajon elfelejtettél‑e vala­mit, hiszen min­den ott van előt­ted, egy helyen. Emel­lett segí­te­nek vizu­a­li­zál­ni a mun­ka­mennyi­sé­ge­det, így reá­li­sab­ban tudod beosz­ta­ni az idő­det, és könnyeb­ben tudsz nemet mon­da­ni, ha már túl­ter­helt vagy. A napod ele­jén egy­sze­rű­en átte­kint­he­ted, mi vár rád, így tuda­to­sab­ban és fókusz­ál­tab­ban vág­hatsz bele a mun­ká­ba.

Ráadá­sul a jó fel­adat­ke­ze­lő rend­szer nem­csak a határ­idők betar­tá­sát segí­ti, hanem támo­gat­ja a hosszú távú ter­ve­zést is. Beál­lít­hatsz vissza­té­rő fel­ada­to­kat, kam­pá­nyo­kat üte­mez­hetsz, vagy akár heti és havi célo­kat is követ­hetsz. Így nem­csak az azna­pi fel­ada­tok­ban leszel haté­kony, hanem a stra­té­gi­ai mun­ka­vég­zés­ben is elő­re­ha­la­dást érsz el.

Időgazdálkodás
Kép for­rá­sa: Can­va | Getty Ima­ges Sig­na­tu­re by: Natee Mee­pi­an’s Ima­ges

8. Kom­mu­ni­kálj haté­ko­nyan az ügy­fe­lek­kel – a gör­dü­lé­keny együtt­mű­kö­dés alap­ja

Egy vir­tu­á­lis asszisz­tens mun­ká­já­nak sike­re nem­csak a fel­ada­tok elvég­zé­sén, hanem a kom­mu­ni­ká­ció minő­sé­gén is múlik. Mivel az ügy­fe­lek­kel gyak­ran külön­bö­ző idő­zó­nák­ból, digi­tá­lis csa­tor­ná­kon keresz­tül zaj­lik a kap­cso­lat­tar­tás, még fon­to­sab­bá válik, hogy vilá­go­san, pon­to­san és követ­ke­ze­te­sen kom­mu­ni­kál­junk. A haté­kony kom­mu­ni­ká­ció nem­csak a jó kap­cso­lat fenn­tar­tá­sá­hoz elen­ged­he­tet­len, hanem időt és ener­gi­át is spó­rol, hiszen meg­előz­he­tők álta­la a fél­re­ér­té­sek, az elakadt pro­jek­tek és a feles­le­ges körök.

Már az együtt­mű­kö­dés leg­ele­jén érde­mes egy­ér­tel­mű kere­te­ket szab­ni a kom­mu­ni­ká­ci­ó­nak. Pon­to­san tisz­táz­ni kell, milyen csa­tor­ná­kon zaj­lik majd a kap­cso­lat­tar­tás – e‑mail, Mes­sen­ger, WhatsApp, Viber vagy vide­ó­hí­vás –, és hogy milyen gyak­ran adsz majd vissza­jel­zést. Ezál­tal az ügy­fél is tud­ja, mire szá­mít­hat, és elke­rül­he­tők a várat­lan elvá­rá­sok vagy sür­ge­té­sek. A határ­idők meg­be­szé­lé­se szin­tén kulcs­fon­tos­sá­gú: min­dig legyél őszin­te a kapa­ci­tá­sod­dal kap­cso­lat­ban, és ne ígérj olyat, amit nem tudsz tar­ta­ni.

A kom­mu­ni­ká­ció nem csak infor­má­ció­cse­re – ez a kap­cso­lat­épí­tés esz­kö­ze is. Ha figyel­me­sen olva­sod az ügy­fél kéré­se­it, érdek­lődsz a cél­jai iránt, és vissza­jel­zé­se­ket kérsz a mun­kád­ról, azzal nem­csak a szak­mai, hanem az embe­ri kap­cso­la­tot is erő­sí­ted.

9. Készülj fel a várat­lan ese­mé­nyek­re – a rugal­mas idő­be­osz­tás ere­je

Vir­tu­á­lis asszisz­tens­ként sok­szor tűn­het úgy, hogy a napod töké­le­te­sen meg van ter­vez­ve, min­den perc­nek meg­van a helye, és a fel­ada­tok logi­kus sor­rend­ben köve­tik egy­mást. Ám a való­ság gyak­ran köz­be­szól: egy várat­la­nul érke­ző sür­gős e‑mail, egy tech­ni­kai hiba, egy ügy­fél­től jövő last-minute kérés vagy akár egy sze­mé­lyes élet­hely­zet is könnye­dén borít­hat­ja a gon­do­san össze­ál­lí­tott idő­be­osz­tást. Éppen ezért az egyik leg­fon­to­sabb idő­gaz­dál­ko­dá­si képes­ség a rugal­mas­ság – annak fel­is­me­ré­se, hogy bár­mi­lyen pon­to­san is ter­ve­zel, min­dig tör­tén­het vala­mi elő­re nem látott.

A haté­kony idő­gaz­dál­ko­dás nem­csak azt jelen­ti, hogy min­den per­cet beosz­tasz, hanem azt is, hogy teret hagysz a várat­lan­ra. Ha min­den fel­ada­tod szo­ro­san egy­más­ra van fűz­ve, akkor egy kis csú­szás is domi­nó­ként borít­hat­ja az egész napot. Ezért cél­sze­rű úgy kiala­kí­ta­ni a napi menet­ren­det, hogy legye­nek ben­ne puf­fer­idők – akár egy-egy 30 per­ces üres sáv, amit szük­ség ese­tén át tudsz ala­kí­ta­ni fel­adat­tá vagy pihe­nő­vé. Így nem­csak a stressz-szin­ted marad ala­cso­nyan, de a pro­fesszi­o­na­liz­mu­so­dat is meg­őr­zöd, hiszen ügy­fe­le­id nem tapasz­tal­nak fenn­aka­dást a mun­kád során.

10. Folya­ma­to­san érté­keld és fej­leszd az idő­gaz­dál­ko­dá­si szo­ká­sa­i­dat – a fej­lő­dés az ered­mé­nyes­ség zálo­ga

Az idő­gaz­dál­ko­dás nem egy egy­szer meg­ta­nult tech­ni­ka, hanem egy folya­ma­to­san fej­lő­dő kész­ség, amely­nek haté­kony­sá­ga idő­ről idő­re újra­ér­té­ke­lést igé­nyel. Ami ma műkö­dik, az nem biz­tos, hogy egy hónap múl­va is a leg­jobb meg­ol­dás lesz. Ezért elen­ged­he­tet­len, hogy rend­sze­re­sen időt szánj arra, hogy átgon­dold a napi rutin­ja­i­dat, ele­mezd, melyik idő­me­nedzs­ment-mód­szer vált be iga­zán, és hol van­nak azok a pon­tok, ahol még opti­ma­li­zál­hatsz. Ez lehet akár heti vissza­te­kin­tés a tel­je­sí­tett fel­ada­tok­ra, vagy havi összeg­zés arról, mennyi időt töl­töt­tél való­já­ban a külön­bö­ző pro­jekt­je­i­den – a lényeg, hogy őszin­tén nézz szem­be az ered­mé­nye­id­del.

Ebben a folya­mat­ban külö­nö­sen hasz­nos lehet, ha vissza­jel­zést kérsz az ügy­fe­le­id­től. Ők más szem­szög­ből lát­ják a mun­kád ered­mé­nyét, és rámu­tat­hat­nak olyan szem­pon­tok­ra, ame­lye­ket belül­ről nehéz ész­re­ven­ni.

időgazdálkodás
Kép for­rá­sa: Can­va | Getty Ima­ges Sig­na­tu­re by: Anawat_s

Az idő­gaz­dál­ko­dás nem­csak tech­ni­kai, hanem szem­lé­let­be­li kér­dés is. Az itt bemu­ta­tott tip­pek nem kőbe vésett sza­bá­lyok, hanem irány­tűk, ame­lyek segí­te­nek tuda­to­sab­ban ala­kí­ta­ni a mun­ka­nap­ja­i­dat. A pro­duk­tív mun­ka­vég­zés nem a vélet­len műve, hanem a jó szo­ká­sok és a folya­ma­tos fej­lő­dés ered­mé­nye. Ha lépés­ről lépés­re beépí­ted eze­ket a gya­kor­la­to­kat a min­den­nap­ja­id­ba, egy­re maga­biz­to­sab­bá és haté­ko­nyab­bá válsz.

Csa­tó Erzsé­bet Anna

Kiemelt kép for­rá­sa: Can­va — Getty Ima­ges by Elnur

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hirdetés
Hirdetés

KEDVENCEINK

Hirdetés