• Kérdezz! Felelünk!

Az ügyfélszerzés kálváriája: hogyan mehet ez könnyebben?

Itt az ideje, hogy őszintén beszéljünk arról, amit minden női vállalkozó átél: az ügyfélszerzés nem olyan egyszerű, mint ahogy azt sokan beállítják.
munka, laptop, ideges, nő, laptop Kép forrása Canva - Natee Meepian's Images

A kezdő vállalkozók rémálma, hogy nem lesz elég ügyfél, és ez a félelem sokszor még a tapasztaltabb vállalkozók feje felett is ott lebeg. Meglepően sok esetben múlik a szerencsén az ügyfélszerzés, ami együtt jár azzal az érzéssel, hogy bármikor összeomolhat az egész… Ismerős? Akkor olvass tovább, mert van megoldás! Mihalik Gyöngyvér a Női Vállalkozók Napja esemény alapítójának írása.

Miért olyan nehéz az ügyfélszerzés?

Emlékszel még, amikor elindítottad a vállalkozásod? Tele voltál lelkesedéssel, már láttad magad előtt a sikeres jövőt, az elégedett ügyfeleket – emellett meg ott volt a félelem, hogy lesznek-e egyáltalán ügyfelek. És hát mindig kicsit olyan, mintha ez beigazolódna: állandó kérdés, hogy honnan szerezz új megbízásokat. Közben persze pörög az agyad:

„Talán nem jók a posztjaim?”, „Nem elég profik az ajánlataim?”, „Túl drága vagyok?”, vagy „Egyszerűen csak ÉN nem vagyok elég jó?”

Azt hiszem, itt az ideje, hogy őszintén beszéljünk arról, amit minden női vállalkozó átél, de valahogy mégsem merünk hangosan kimondani: az ügyfélszerzés nem olyan egyszerű, mint ahogy azt a marketinges podcastek és az online guruk beállítják. És ennek nem az az oka, hogy nem vagy elég jó abban, amit csinálsz.

Hirdetés

A mindennapok valósága – amikor semmi sem elég

Hirdetsz, posztolsz, profi weboldalad van (egy rakás pénzért), igyekszel kapcsolatokat építeni, sosem vallanád be, de még szakmai Facebook-csoportokból is próbálsz ügyfeleket halászni… és alig-alig esik be valaki.

Most épp nincs gond, pont van annyi, amennyi egész jó bevételt generál, de mi lesz, ha az egyik felmondja az együttműködést? Akkor már nem jön ki a matek, és a helyzetet elnézve közel sem biztos, hogy gyorsan találsz helyette valaki mást.  

Közben persze látod a konkurenciát:

  • Az a másik coach mintha minden héten új ügyféllel dolgozna.
  • A szomszéd város tortakészítője már két hónapra előre be van táblázva.
  • Az a fiatal grafikus pedig, aki csak nemrég kezdte, már válogathat a megkeresések között.

A legrosszabb az egészben, hogy ez az örökös ügyfélvadászat lassan több energiát visz el, mint maga a vállalkozásod. Arról nem is beszélve, hogy mekkora stresszt és szorongást jelent napi szinten, hogy nem látod stabilnak a helyzetedet és szinte várod az elkerülhetetlennek gondolt összeomlást. Mert előbb-utóbb véget ér a „szerencse”.

Nem veled van baj – az elképesztő marketingzaj miatt egyre nehezebb az ügyfélszerzés

Az internet világában a legnagyobb ellenséged a soha el nem némuló marketingzaj. Tudtad, hogy egy átlagos felhasználó több ezer marketingüzenettel találkozik egy nap? Szinte lehetetlen feladat észrevehetővé válni ennyi hirdetés, poszt, email, tartalom, reklám és üzenet tengerében, ami naponta zúdul a potenciális ügyfelekre.

Minden márka, minden vállalkozás ugyanazért a figyelemért verseng – azért a figyelemért, aminek a terjedelme drasztikusan lecsökkent az évek során. 

Ami tovább súlyosbítja a helyzetet, az az, hogy a legtöbb iparágban szinte mindenki ugyanazokat a marketingstratégiákat követi. Lesik a konkurenciát, és ha látnak egy jó ötletet, lemásolják. De állj meg egy pillanatra és gondolkozz el: ha ugyanazt csinálod, amit a többiek, mivel akarsz kitűnni?

Be kell látnunk: a célközönséged figyelméért folytatott harc ma nehezebb, mint valaha. És ez nem azért van, mert nem vagy jó abban, amit csinálsz, vagy mert ne értékelnék a munkádat. Egyszerűen csak annyi zajban kellene kitűnnöd, amennyiben ez szinte lehetetlen. De ez nem azt jelenti, hogy reménytelen a helyzet. Csak azt, hogy újra kell gondolnunk, hogyan közelítünk az ügyfélszerzés kérdéséhez.

Szóval: mit csinálnak másképp azok, akiknek könnyen megy az ügyfélszerzés?

A válasz egyszerűbb, mint hinnéd: ismerik azokat a stratégiákat és módszereket, amikkel ki lehet emelkedni ebből a véget nem érő nyüzsgésből. Mert igen, vannak még ilyenek, csak nem ismeri őket mindenki – hiszen, ha elterjedtek lennének, ezek sem működnének.

munka-magánélet egyensúly,
Kép forrása: freepik.com

Képzeld el, hogy reggel úgy kelsz fel, hogy pontosan tudod: a jól felépített rendszered hozza az ügyfeleket, nem pedig a véletlenszerű posztolgatás és a kétségbeesett próbálkozások. Hogy nem görcsölsz rá minden egyes marketingcsatornára, hanem egy átgondolt stratégia mentén kommunikálsz a célközönségeddel. Hogy nem találomra dobálod ki a tartalmakat, hanem tudod, mivel és hogyan éred el azokat, akiknek valóban értéket tudsz teremteni.

Jól hangzik? Akkor ideje, hogy elengedd a „majd lesz valahogy” hozzáállást és felépíts egy működő rendszert!

Hogyan működhet jobban az ügyfélszerzés?

Annyi a dolgod, hogy megtanuld azokat a stratégiákat, amiket a sikeres vállalkozók alkalmaznak. Tudom, adódik a kérdés: Hol? Hogyan? Ki fogja megtanítani?

Nos, erre vannak a vállalkozóknak szóló networking események, konferenciák, workshopok és tréningek. Itt tudsz találkozni azokkal, akik már tudják, hogyan lehet az ügyfélszerzést egyszerűvé tenni, és akiknek sorban állnak az ajtajuk előtt az ügyfelek.

Azt gondolod, úgysem árulják el a titkukat? Nagyot tévedsz! Rengeteg vállalkozó osztja meg szívesen a módszereit – aztán a kivitelezés persze már rajtad múlik.

Ha szeretnél a legjobbaktól tanulni, ajánljuk figyelmedbe a Női Vállalkozók Napját, ahol sikeres vállalkozók osztják meg, hogyan jutottak el oda, ahol tartanak és milyen taktikájuk van az ügyfélszerzésre. Nem csak elméletben beszélnek róla, hanem konkrét példákon keresztül mutatják be, mi működött náluk, és miért.

Kép forrása: Női Vállalkozók Napja

Néhány előadás konkrétan ebben a témában:

  • Csont Attila és Noémi: „Így legyél ügyfélhiányos vállalkozóból várólistás szakértő” – Bemutatják, hogyan építhetsz szakértői pozíciót és milyen kommunikációs eszközökkel különböztetheted meg magad a piacon.
  • Sághy Krisztina: „Ügyfélszerzés a kezdetektől – Építs tudatosan vállalkozói kapcsolatokat” – Gyakorlati útmutatót ad az ügyfélszerzés alapjairól, az ideális ügyfélkör meghatározásáról és a kapcsolati háló tudatos építéséről.
  • Szalay Ádám: „Mindig a legjobb sztori győz – avagy hogyan válj megjegyezhetővé a marketingzajban?” – Storytelling technikákat mutat, amelyekkel úgy építheted fel üzeneteidet, hogy azok érzelmileg is megérintsék célközönségedet.
  • Szijártó Adrienn: „Beszélj úgy, hogy rád figyeljenek és téged válasszanak” – Öt kulcsfontosságú technikát mutat be, amelyek segítenek, hogy kommunikációd hatékonyabb és meggyőzőbb legyen.
  • Hatékony social media kommunikáció különböző platformokon – Több előadás is foglalkozik a leghatékonyabb social media stratégiákkal Instagramon (Kónya Beáta), TikTokon (Jilly Krisztina), Pinteresten (Buda Áron) és a többplatformos jelenléttel (Dávid Ádám).

Ha szeretnéd végre rendszerbe foglalni az ügyfélszerzést, és megtanulni azokat a módszereket, amik hosszú távon is működnek, akkor ezt a programot nem szabad kihagynod!

Te is fel tudod építeni a saját ügyfélszerző rendszered!

Női vállalkozóként az ügyfélszerzés nem csak szakmai kihívás – sokszor érzelmi hullámvasút is. De ahelyett, hogy random próbálkozásokkal igyekeznél ügyfeleket szerezni, itt az ideje, hogy rendszerben gondolkodj.

És ami a legfontosabb: ezt a rendszert te is fel tudod építeni. Nem kell hozzá marketing géniusznak lenned, nem kell minden platformon jelen lenned, és nem kell feláldoznod az életed minden más területét. Csak a megfelelő tudás és eszközök kellenek hozzá – és ezt a Női Vállalkozók Napján megkaphatod.

Hirdetés

Mihalik Gyöngyvér

Kiemelt kép forrása: Canva – Natee Meepian’s Images

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hirdetés

Kövess minket és gyere velünk!

A dohányzásról való leszokást segíti a tudatos légzés, a jóga és a méregtelenítő, nyers vegán étrend. A vitaminokban gazdag táplálkozás támogatja a tüdő és a szervezet regenerálódását.
A gyermekhospice intézet támogatásáért rendezik november 7-én és 8-án a Heart Open második jótékonysági padel versenyét.
Egyáltalán hiányzik? Sokan nem tudják, miről szól az ünnep és mit kell ilyenkor csinálni, pedig alap dolog lenne, hogy hálásak vagyunk azét, amink van.
Orbán Viktor rajza szerzői jogvédelem alatt állt, de kommentben engedélyezte a felhasználást. Egy gyártó cég az ebből befolyt összeget az Amnesty International Magyarországnak ajánlotta fel.
Hirdetés
Az ellenállás nem akadály, hanem a változás előszobája: így alakult át a hetedikesek modulhetén bezárkózásból kíváncsisággá és együttműködéssé.
A tudatos táplálkozás, a mozgás és a HKO szemlélete segíthet helyreállítani a vércukorszintedet, harmóniában a testeddel és a lelkeddel.
Idén újra felcsendül a Harry Potter és a bölcsek köve filmkoncert a Budafoki Dohnányi Zenekar előadásában. John Williams ikonikus zenéje élőben kíséri a teljes filmet.
Gyógyszer nélkül is van megoldás a gyerekek szorongására, nyugtalanságára és figyelemzavarára.
Hoztunk pár alapelemet, amit mindenképpen érdemes figyelembe venni az otthoni kreatív sarok kialakításához. Tarts velünk!
Talán mindenkinek más oka van rá, hogy miért regisztráljon Only Fans vagy más hasonló felnőttfilm-iparhoz kapcsolható fiókot. Nézzük mi kell ott a sikerhez!