Felmérések szerint jellemzően negatívan értékelik az emberek a biztosítási szakmát, sokaknak rossz a tapasztalata az üzletkötőkkel. Ezért is fontos a pénzügyi tudatosság fejlesztése, a személyre szabott lehetőségek megismertetése, a hosszú távú tervezés, az öngondoskodás erősítése és a széleskörű támogatás.
A legtöbb embernek égnek áll a haja, ha bármilyen pénzügyi teher gondolata felmerül. Olykor tanácsadó is elkelne, de a vegyes tapasztalások egyike, hogy például a biztosítás kérdésével kapcsolatban is sokan ódzkodnak szakember tanácsát kérni.
Milyen a korrekt tanácsadó?
A biztosítás mellett, hitel, pénzügyi tervezés, megtakarítások és befektetések kérdésében is hasonló az ügyfelek viszonyulása a pénzügyi tanácsadókkal kapcsolatban is. Mintha az ügyfélbizalom megrendülni látszana.
Fontos a határozott fellépés. Segíteni kell az ügyfeleket a tájékozódásban, ehhez szükséges a bizalmi kapcsolat kialakítása és a szakértelem. Nem csak addig tart az ügyféllel való kapcsolat, amíg megkötjük a biztosítási szerződést. Évente látogatom az ügyfeleimet, el lehet érni telefonon vagy üzenetben, személyes ügyfélszolgálatként minden kérdésben, problémában segítek.
összegezte Gelei-Tóth Gabriella biztosítási tanácsadó, aki szerint az emberek nehezen hoznak döntést. A tapasztalatok szerint nincs jó véleménye az ügyfeleknek a biztosítási szakmáról, sok a rossz tapasztalat olyan üzletkötőkkel, akiknek csak a jutalék a fontos, utána elengedik az ügyfeleik kezét.
Öngondoskodás, pénzügyi tudatosság, hosszú távú tervezés
Elkerülhetetlen, hogy a hitel kérdése valamiképpen nem merüljön fel a családi költségvetésnél. Kisebb, nagyobb összegben. Dobogós a családi kupaktanács témái között. Egészséggel, ingatlannal vagy akár ingósággal kapcsolatban kikerülhetetlen kérdés. A tanácsadó fontosnak tartja, hogy mindenki gondolja át a jövőjét, és legyen fontos szempont az életben az öngondoskodás.
Kevesen tudják például, hogy létezik olyan konstrukció, amelyben a biztosítótársaság az ügyfél 40 százalékos egészségkárosodása esetén átvállalja a díjfizetést. Elsősorban ezt a kiegészítő lehetőséget ajánlja a tanácsadó az ügyfeleknek, hogy váratlan, nehéz helyzetben is tudjanak gondoskodni önmagukról és családjukról. A szakember a nyugdíjkonstrukciók megismertetését is fontosnak tartja.

Ahogy beszélgetünk, formálódik és konkretizálódik, hogy milyen biztosítási, pénzügyi termék szolgálja leginkább az ügyfél céljait. Amit én mindenképpen ajánlok mindenkinek, az a kiegészítő biztosítás, amely arról szól, hogy 40 százalékos egészségkárosodás esetén a biztosító átvállalja a díjfizetést. Enélkül nem igazán szeretek szerződést kötni, mert csak így tiszta a lelkiismeretem.
Gyakori kérdés a magánnyugdíjpénztár és a nyugdíjbiztosítás közötti különbség. A tanácsadó kiemelte, hogy az utóbbi az egyik legnépszerűbb megoldás, amelyet az állam is támogat adókedvezményekkel, ugyanakkor ezt a lehetőséget sem ajánlja mindenkinek, mert aki nem biztos abban, hogy idő előtt nem fog hozzányúlni az összeghez, azt inkább lebeszéli róla, az ügyfélérdek okán.
A tanácsadó fontosnak tartja, hogy támogatást nyújtson azoknak is, akik saját vállalkozást indítanának és felhívta a figyelmet a csoportos egészségbiztosítások területére is..
A likviditási tartalék és a céges vagyon növelésére is léteznek egyedi megoldások, a munkáltatók számára olyan lehetőségeket is elérhetők, amelyekkel dolgozóikat segítik és támogatják.
Gelei-Tóth Gabriella hivatásos jótálló, igazmondó biztosítósnak vallja magát, akit ügyfelei is gyakran így említik. Az vallja, nem a szerződés megkötése a fontos, hanem a hosszú távú kapcsolat. Saját tapasztalatait, vállalkozói szemléletét A főnökasszony című könyvében tárja az érdeklődők elé, akik izgalmas pályafutásáról is sok érdekességet megtudhatnak.
Kiemelt kép forrása: Canva by Arthon Meekondon