Hello WakeUp, WakeUp Magazin, Marczinka Mátyás,

Mar­czin­ka Mátyás: Hel­lo Wake­Up! Kívá­nunk áldott ünne­pe­ket min­den­ki­nek!

A 2024-es év az elengedés és az újrakezdés éve volt. Az év vége pedig a számvetés ideje. Így tett Marczinka Mátyás is: Hello WakeUp!
Hirdetés

Ahogy köze­le­dik az év vége, a Wake­Up Maga­zin szer­kesz­tő­sé­ge egy rend­kí­vü­li uta­zás mér­föld­kö­ve­it tekin­ti át, hiszen a 2024 szá­munk­ra a hihe­tet­len fej­lő­dés és újra­kez­dés éve volt. Az olva­sók szá­má­nak meg­ug­rá­sá­tól kezd­ve az olda­lon eltöl­tött órá­kig, a közös­ség és a tar­ta­lom irán­ti elkö­te­le­ző­dés volt mind­az, ami meg­ha­tá­roz­za ezt az évün­ket. Egy év, amely tele volt új kihí­vá­sok­kal, izgal­mas tar­tal­mak­kal és leg­fő­kép­pen azzal az érzés­sel, hogy közö­sen épít­jük a jövőt. Mar­czin­ka Mátyás a Wake­Up Maga­zin ala­pí­tó-főszer­kesz­tő­jé­nek éves össze­fog­la­ló­ja követ­ke­zik: Hel­lo Wake­Up!

Amed­dig a világ 2020-tól kez­dő­dő­en szé­pen las­san a feje tete­jé­re for­dult, és az elfo­ga­dás­ból pil­la­na­tok alatt gyű­lö­let lett, a ked­ve­ző KATA adó­zás­ból elvi­sel­he­tet­len adó­ter­hek let­tek, a viszony­lag hite­les és füg­get­len újság­írás­ból pofát­lan pro­pa­gan­da­gé­pe­zet ala­kult, a sze­re­tet helyét pedig elkezd­te fel­vál­ta­ni a féle­lem. De! Vajon mikor mond­juk az, hogy: állj és ne tovább?! Itt ülök és eze­ken a kér­dé­se­ken gon­dol­ko­zom, vala­mint azon, hogy 2020-ban mikor pis­log­tam akko­rát, hogy már a 2024-es évnek is vége van.

Aho­gyan az min­dig len­ni szo­kott az év végé­vel igyek­szem rend­sze­rez­ni a gon­do­la­ta­i­mat. Átné­zem a sta­tisz­ti­ká­kat, kimu­ta­tá­so­kat és újra­ol­va­som az idei éves anya­go­kat, melye­ket az újjá­ala­kult Wake­Up Maga­zin füg­get­len szer­zői alkot­tak. Ezután kel­le­ne levon­nom a konk­lú­zi­ót. Azon­ban nekem mind­eh­hez sok­kal több kell, hogy egy vég­le­ges követ­kez­te­tést von­has­sak le. A pusz­ta szám­ada­tok mel­lett szá­mom­ra kiemel­ke­dő, hogy az ember­sé­gem­ben is elé­ge­dett legyek.

Hir­de­tés

Az idei év ele­jén még nem vol­tam ben­ne biz­tos, hogy a Wake­Up Maga­zin vala­ha is újra fog indul­ni. Majd tavasszal gon­dol­tam egyet és éjt nap­pal­lá téve egy új kon­cep­ci­ón dol­goz­tam, ami még nin­csen. Egy olyan felü­le­tet sze­ret­tem vol­na, ahol nin­cse­nek pro­pa­gan­da­hí­rek, ahol VALÓDI és FÜGGETLEN embe­rek, SZAKÉRTŐK mutat­hat­ják be a nagy­be­tűs éle­tet a saját terü­le­tük­ről meg­kö­ze­lít­ve. Így fel­ad­tam egy hir­de­tést, hogy ennek a pár alap­gon­do­lat­nak men­tén keres­sük a Wake­Up Maga­zin szer­kesz­tő­sé­gé­nek tag­ja­it. Az elmúlt nyolc hónap alatt 20 fős­re nőtt szer­kesz­tő­sé­gi csa­pa­tunk, akik­kel közö­sen egyik nap­ról a másik­ra fej­lőd­he­tünk és tég­lá­ról, tég­lá­ra épít­he­tünk egy füg­get­le­nebb, és szebb jövőt.

Az újra­in­du­lás első nap­ja­i­ban még csak egy szű­kebb, de annál elkö­te­le­zet­tebb közön­ség állt mel­let­tünk, mára azon­ban egy iga­zi közös­ség ala­kult ki körü­löt­tünk, amely min­den egyes nap hoz­zá­já­rul a Wake­Up Maga­zin fej­lő­dé­sé­hez. Ezt az évet egy olyan tör­té­net­ként élhet­jük meg, amely a kitar­tás­ról, az össze­fo­gás­ról és a közös célok eléré­sé­ről szólt. Szó­val: Hel­lo Wake­Up! — újra.

A tör­té­ne­tünk kez­de­te

A Wake­Up Maga­zin elin­dí­tá­sa után 2020-ban sem volt könnyű dol­gunk, hiszen egy új pro­jekt indí­tá­sa­kor min­den nap új kihí­vá­sok­kal kel­lett szem­be­néz­nünk. Főként egy olyan ország­ban, mint Magyar­or­szág, ahol pár nap alatt, mit sem törőd­ve a vál­lal­ko­zá­sok fenn­tart­ha­tó­sá­gá­val és az embe­rek jól­lé­té­vel vál­toz­tat­ják meg a jog­sza­bá­lyo­kat. Volt idő, ami­kor min­ket és sze­mély sze­rint engem is meg­vi­selt mind­ez. Leáll­tunk. Két­ség­be­es­tünk. Bezár­tunk. Csőd­be men­tünk. Szét­vál­tunk.

Ha a világ nem for­dul ki a négy sar­ká­ból, akkor talán a Wake­Up Maga­zin sem len­ne most ilyen erős. Az embe­rek­nek az álhí­rek és a pro­pa­gan­da­saj­tó miatt meg­nőtt az igé­nye a minő­sé­gi tar­ta­lom, a közön­ség­hez való köz­vet­len kap­cso­lat és az őszin­te, sze­mé­lyes hang­vé­tel iránt, amit a Wake­Up Maga­zin biz­to­sít szá­muk­ra. Ma, decem­ber 24-én már büsz­kén mond­hat­juk, hogy az idei évben több mint 250 szak­ér­tői cik­ket pub­li­kál­tunk, vál­to­za­tos témák­ban, ame­lyek rész­ben vagy egész­ben tük­rö­zik a világ­ban zaj­ló ese­mé­nye­ket, a közös­sé­gi prob­lé­má­kat és azo­kat a min­den­na­pi tör­té­ne­te­ket, ame­lyek soka­kat érin­te­nek.

Marczinka Mátyás, Hello WakeUp,
Kép for­rá­sa: Wake­Up Maga­zin by Zib­rá­nyi — Sza­bó Gábor

Mind­amel­lett az idei évben túl vagyunk két sike­res, “Tudd, hogy soha nem vagy egye­dül!” pre­ven­ci­ós online ese­mé­nyen is, mely­re a veze­tői gyű­lö­let­kel­tés és kar­ha­tal­mi elnyo­más esz­kö­ze­i­nek meg­lé­te miatt egy­re nagyobb szük­ség van. Mind­amel­lett havon­ta egy-egy alka­lom­mal együtt kávéz­ni vagy éppen ebé­del­ni is volt időnk közös­sé­günk­kel az IKEA áru­há­zak­ban, ezzel is erő­sít­ve a sze­mé­lyes kap­cso­la­to­kat.

Hir­de­tés

Hel­lo Wake­Up! Hel­lo Közös­ség!

A Wake­Up Maga­zin műkö­dé­se alatt soha nem volt akko­ra olva­sott­sá­gunk, és nézett­sé­günk, mint az idei újra­in­du­lást köve­tő­en. A maga­zin idén tava­szi indu­lá­sa­kor az olva­sott­ság mind­össze néhány száz főre rúgott, de a folya­ma­tos fej­lő­dés ered­mé­nye­ként mos­tan­ra már 34 ezer fölé nőtt a havi olva­só­szá­munk. Ez a növe­ke­dés nem csu­pán szám­ada­tok­ban, hanem az olva­sók köz­vet­len vissza­jel­zé­se­i­ben is meg­mu­tat­ko­zott. A Value Manag­ement Net­work helyett ismé­tel­ten a régi már­ka­ne­vét vise­lő Wake­Up Net­work közös­sé­gi cso­port­tag­ja­i­nak lét­szá­ma, az idei év végé­re elér­te a 100.000 főt. Ezek­ben a cso­por­tok­ban és más felü­le­te­in­ken az inter­ak­ci­ók, a kom­men­tek és az olva­sói vissza­jel­zé­sek mind azt bizo­nyít­ják, hogy nem csu­pán sta­tisz­ti­ká­ról van szó: a Wake­Up Maga­zin való­di, aktív közös­ség­gé ala­kul át.

Nyil­ván egy új, eddig még nem meg­szo­kott kon­cep­ci­ó­val műkö­dő, újjá­ala­kult szer­kesz­tő­ség még nem képes fel­ven­ni a ver­senyt a már sok éve pia­con lévő ver­seny­tár­sak­kal. Őszin­tén szól­va nem is az a célunk, hogy egy legyünk a tucat­ból. Így az objek­tív infor­má­lás mel­lett min­den cik­künk­ben, pub­li­ká­ci­ónk­ban igyek­szünk bemu­tat­ni a szer­zők saját éle­té­nek is egy részét, néző­pont­ja­it.

A Wake­Up Maga­zin nézett­sé­gé­nek ala­ku­lá­sa 2024/4. negyed­év­ben | For­rás: Goog­le

Füg­get­len­ség, hite­les­ség és a minő­sé­gi tar­ta­lom

Pár éve nagy­ké­pű­nek gon­dol­tam vol­na kije­len­te­ni a minő­sé­gi tar­tal­mat. Fel­leng­zős­nek. Ezt dönt­se el min­den eset­ben az olva­só, hogy szá­má­ra mi a minő­sé­gi tar­ta­lom. Ami­kor elin­dult az újra­al­ko­tott Wake­Up Maga­zin, akkor eset­le­nül áll­tunk a dol­gok­hoz. Sok szak­ér­tő­nek nálunk, vagy éppen velünk együtt szü­let­tek meg első írá­sa­ik. A kez­de­ti lépé­sek után kiala­kí­tot­tunk egy bel­ső rend­szert, szer­kesz­té­si felü­le­tet, vala­mint tovább­kép­zé­si alkal­ma­kat, melyek­nek köszön­he­tő­en a szak­ér­tők­ből, kivá­ló szer­zők is let­tek. Így büsz­kén mond­ha­tom, hogy a Wake­Up Maga­zin füg­get­len szak­ér­tő szer­zői, minő­sé­gi tar­tal­ma­kat gyár­ta­nak.

Han­got adunk a véle­mé­nyünk­nek, a tet­szé­sünk­nek vagy éppen az ellen­ve­té­sünk­nek. Saját tapasz­ta­lat­ból szer­zett érvek­kel és tények­kel vagy éppen több, hite­les for­rás­sal támaszt­juk alá kije­len­té­se­in­ket. Ez külön­böz­tet meg ben­nün­ket. A 2024-es év a külön­bö­ző tár­sa­dal­mi és kul­tu­rá­lis ese­mé­nyek, a gaz­da­sá­gi kihí­vá­sok és a sze­mé­lyes tör­té­ne­tek vegyí­té­sét hoz­ta el szá­munk­ra. Az év folya­mán szá­mos olyan írást osz­tot­tunk meg, ame­lyek elgon­dol­kod­tat­ták olva­só­in­kat, és segí­tet­tek új pers­pek­tí­vá­kat talál­ni a világ­ban zaj­ló folya­ma­tok­kal kap­cso­lat­ban. A maga­zi­nunk cél­ja min­dig is az volt, hogy ne csak infor­mál­jon, hanem for­mál­ja is a köz­be­szé­det, és ezt a folya­ma­tot már sike­rült is elin­dí­ta­ni a gya­kor­lat­ban.

Idén olyan mély­re­ha­tó anya­gok szü­let­tek, ame­lyek egy-egy témát ala­po­san körül­jár­tak, legyen szó kivál­lal­ko­zá­sok­kal kap­cso­la­tos kér­dé­sek­ről, tár­sa­dal­mi vál­to­zá­sok­ról, vagy épp a glo­bá­lis átala­ku­lás hatá­sa­i­ról. Emel­lett több írá­sunk­ban is sze­mé­lyes tör­té­ne­te­ket osz­tot­tak meg szak­ér­tő szer­ző­ink, ame­lyek mind szá­munk­ra, mind pedig az olva­só­ink szá­má­ra érté­kes tapasz­ta­la­to­kat jelen­tet­tek.

A sza­ba­dabb jövő felé közö­sen megyünk tovább

Bár 2024 is meg­ha­tá­ro­zó év volt a Wake­Up Maga­zin szer­kesz­tő­sé­gé­nek éle­té­ben, biz­tos vagyok ben­ne, hogy a jövő még nagyobb izgal­ma­kat tar­to­gat szá­munk­ra. Abban pedig csak remény­ked­ni tudok, hogy ezek az izgal­mak min­den­ki szá­má­ra csu­pa jót hoz­nak majd. Ami biz­tos, hogy a szak­ér­tő szer­ző­ink még nem fogy­tak ki a témá­ból, és elkö­te­le­zet­tek amel­lett, hogy 2025-ben is minő­sé­gi tar­tal­mat készít­se­nek. Továb­bá kifogy­ha­tat­lan ter­ve­ink van­nak még a Wake­Up Maga­zin plat­form­já­nak fej­lesz­té­sé­hez, így a jövő­ben is biz­to­san szám­ta­lan újdon­ság­gal, mint vide­ós tar­tal­mak, online játé­kok, vala­mint külön­fé­le pod­cast soro­za­tok­kal is talál­koz­hat­nak majd az olva­só­ink.

Rövi­den csak azt akar­tam mon­da­ni, hogy a kará­csony egy külön­le­ges idő­szak, ami­kor mind­annyi­an meg­ál­lunk, hogy érté­kel­jük mind­azt, amit elér­tünk vagy éppen elvesz­tet­tünk. A Wake­Up Maga­zin szá­má­ra ez az év a közös­ség, az együtt­mű­kö­dés és a fej­lő­dés éve volt. Az olva­só­ink nem csu­pán sta­tisz­ti­kai ada­tok, hanem való­di embe­rek, akik egy-egy cik­künk által lép­nek kap­cso­lat­ba velünk, akik elgon­dol­kod­nak, meg­osz­ta­nak. Szó­val így for­mál­juk együtt a jövőt.

Hálá­san köszön­jük, hogy 2024-ben velünk tar­tot­ta­tok, és bízunk ben­ne, hogy az új évben is együtt írhat­juk tovább a tör­té­ne­tün­ket. A Wake­Up Maga­zin tel­jes csa­pa­tá­nak nevé­ben kívá­nok min­den olva­sónk­nak bol­dog, békés, sza­bad kará­csonyt és sike­res, bol­dog új évet!

Mar­czin­ka Mátyás

For­rás: a sta­tisz­ti­kai ada­tok a Goog­le Site Kit rend­sze­ré­ből szár­maz­nak | Kiemelt kép for­rá­sa: Can­va — Getty Ima­ges by Light Field Stu­dios

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hirdetés
Hirdetés

KEDVENCEINK

Hirdetés

Kövesd oldalunkat!

Ahhoz, hogy ne maradj le semmiről kövesd a WakeUp Magazin oldalait Facebook-on és Instagram-on is! Így elsőként vehetsz részt nyereményjátékainkon is!