előfizetéses könyvcsomagok

Könyvelőfizetés és a közösségi média – TikToktól a könyvespolcig

A közösségi média és a könyv előfizetések összefonódása az olvasás új dimenzióját teremtik meg, lehetővé téve, hogy inspiráló közösségi élményeket szerezzünk és megismerjük az aktuális könyves trendeket.
Hirdetés

Az olvasás új dimenzióját éljük, ahol a közösségi média szerepe egyre jelentősebb teret hódít magának. Manapság már nemcsak online streaming szolgáltatásra, de könyvelőfizetésre is van lehetőségünk, ami számos előnnyel rendelkezik. Többek között a pozitív olvasási szokások kialakításában is segít. Gyurovszky Wanda könyves blogger írása.

A közösségi platformok hatása az olvasásra

Olvasóként és könyves bloggerként azt tapasztalom, hogy a közösségi platformok nagyban megváltoztatták az emberek olvasáshoz való hozzáállását. Jelen esetben nem a negatív hatásokra gondolok, hanem azokra a dolgokra, amelyek pozitívan hatnak az emberek mindennapi életére és az olvasási szokások fejlődését is segíthetik. Fontosnak tartom, hogy a közösségi felületeken egyre fontosabbá válik az olvasás népszerűsítése és olvasó közösségek alakulnak.

Talán hihetetlenül hangzik, viszont abban, hogy az olvasás újra menőnek és izgalmasnak számít, jelentős szerepet tulajdonítok a TikTok-nak. Ezen a platformon a fiatalokat közvetlenebb módon lehet elérni és fel lehet kelteni a figyelmüket. Számos olyan példát tudnék említeni, amelyben egy könyv, a TikTok-on virálissá válva (rövid idő alatt, hatalmas embertömeghez eljutva) eszméletlen hírnévre tett szert és hirtelen felugrott a sikerlisták élére. Ilyen például Colleen Hoover: It Ends With Us – Velünk véget ér vagy Rebecca Yarros: Fourth Wing – Negyedik szárny c. könyve.

Ráadásul napjaink online világában már számos könyvértékelést, ajánlót lehet találni a közösségi oldalakon. Sokaknak, köztük nekem is bevett szokásommá vált, hogy egy-egy könyv vásárlása előtt szeretek személyes és őszinte véleményeket olvasni. Ezek alapján, könnyebben el tudom dönteni, hogy tetszene-e az adott könyv. A kiadók is felfigyeltek erre, így nagyobb hangsúlyt fektetnek marketingkommunikációjukban arra, ha a TikTokon felkapottá vált egy adott történet, azaz booktok sikerkönyv lett belőle.

Hirdetés

Könyvmolyok, közösség és BOOKTOK

A booktok egy ma elterjedt fogalom a könyvekkel kapcsolatos TikTok tartalomgyártókra és könyves tartalmakra, amelynek sikere szerintem nem csak a nagy elérésekben rejlik, hanem közösségépítő erejében is.

Ha már említettem a közösséget, érdemes kihangsúlyoznom, hogy a könyvmolyok közössége sokkal nagyobb, mint azt elsőre gondolnánk. Direkt használom a könyvmoly kifejezést, mivel még tinédzserkoromban negatív jelzőként illettek vele. Most már azonban büszkén viselem és úgy gondolom nagy pálforduláson esett át, pozitív csengése lett a kifejezésnek. Ehhez a változáshoz a social media platformok nagyban hozzájárultak, hiszen könnyebb közösségekhez csatlakozni, belelátni mások gondolataiba a bejegyzéseik által, sőt segít rávilágítani, hogy miért varázslatos a könyvek világa.

Könyves közösségeket találhatunk az Instagramon, TikTokon, moly.hu-n, de akár Facebook csoportokban is.

Közösségépítés és értékadás: ezt jelenti a könyves előfizetés

Napjainkban sokan, sok mindenre előfizetünk. Elég, ha csak a Spotify-t vagy a Netflix-et említem, ám miért ne tehetnénk ezt könyvek esetében is? Egy könyves előfizetés szerintem számos előnyt kínál, melyek hozzájárulhatnak az olvasmányélmény gazdagításához és pozitív olvasási szokások kialakításához. Egy ilyen előfizetés előnyei lehetnek például:

  1. Közös élmény: Egy könyvelőfizetés lehetőséget ad arra, hogy másokkal együtt olvassunk, akár családtagokkal, barátokkal, akár egy online közösség tagjaival. Azon túl, hogy ez remek közös program, közös témákat és beszélgetéseket generálhat, melyek tovább mélyíthetik nem csak az olvasottakat, de emberi kapcsolatainkat is.
  2. Elkötelezettség az olvasás iránt: Az előfizetés rendszeressége segít abban, hogy az olvasás beépüljön a mindennapjainkba. Az új könyvek havi vagy negyedéves érkezése arra ösztönöz, hogy időt szakítsunk az olvasásra és ezzel egy időben magunkra is. Ugyanis az olvasás talán az egyik legrégebbi olyan időtöltés, amikor csak mi magunk, a könyv és gondolataink vannak jelen.
  3. Közösséghez való tartozás: Az előfizetésekkel gyakran közösségre találhatunk, melyeket akár a social media platformokon is elérhetünk. A tagok megoszthatják a véleményüket egymással, motiválhatják egymást, ajánlásokat kérhetnek, és különböző eseményeken vehetnek részt. Ráadásul maga a tudat is felemelő, hogy egy ilyen szuper közösség részei vagyunk.
  4. Mindig lehet várni valamit: Az előfizetés egyik legnagyobb öröme az új könyvek és a várakozás. Ez az izgalom új lendületet adhat az olvasáshoz, és egy kis meglepetést, izgalmat csempészhetünk a mindennapjainkba.
  5. Különleges kiegészítők: Sok könyvelőfizetés különleges kiegészítőket is tartalmaz, mint például könyvjelzők, poszterek, tematikus ajándékok, különleges könyves kiegészítők vagy akár szerzői aláírások. Ezek az extra elemek exkluzivitást és egyfajta pluszt csempésznek az élménybe.

Ezek mind azt mutatják, hogy egy könyvelőfizetés nem csak az olvasott könyvek számát növeli, hanem az olvasmányélményt is gazdagítja. Hosszútávon pedig segíthet abban, hogy az olvasás az életünk szerves részévé váljon.

Legfrissebb hazai könyvelőfizetés

Már hazánkban is több példa van könyvelőfizetésre, ám kiemelném az egyik legújabbat, amelyet az egyik kedvenc kiadóm hívott életre. A 21. Század Kiadó figyelemmel kíséri a trendeket, így elindultak a kiadó előfizetéses könyvcsomagjai, amelyek jelenleg két témában indultak el. Az egyik a booktok inspirálta romantikus könyvcsomag, míg a másik a kiadó különleges kiadói sorozatához kapcsolódó KULT könyvek csomag.

Hirdetés

Ahogy a csomagok elnevezései is sugallják a BOOKTOK előfizetés a legfrissebb, romantikus sikerkönyveket rejti, míg a KULT csomagban a modern szépirodalom nagy művei kapnak helyet. Ezek lehetnek díjnyertes regények, bestseller lista vezető művek vagy olyanok, amelyek nagy visszhangot, erős érzelmeket váltanak ki az olvasókból. Személyes tapasztalataim szerint a KULT könyvek nem csak tartalmukban, de küllemükben is különlegesek. Több KULT könyvet is volt már szerencsém olvasni, jellemzően már első látásra beléjük szeretek, nem volt ez másképp a legutóbbi ilyen olvasmányomnál sem, amelyet az Instagram oldalamon is megosztottam.

Az előfizetés keretében évente 3 alkalommal, tehát 4 havonta számíthatunk különleges könyvcsomagokra. A csomagok leírása szerint két legfrissebb megjelenésű sikerkönyv és különleges könyves kiegészítők kapnak majd helyet bennük, ám, ha a 120 napos előfizetést választjuk, ajándékba kapunk még egy plusz könyvet. A májusi csomagban például a kiegészítők között egyedi könyvtokok, környezettudatos táska vagy szövegkiemelő csíkok is megtalálhatóak.

Külföldi példa is akad az ilyen előfizetésekre

Természetesen a külföldi piac sem szűkölködik könyves előfizetés csomagokból. A legnagyobb brandeknél, amiket ismerek, jellemzően úgynevezett könyv dobozokra lehet előfizetni. Ezeknél minden hónapban vagy három havonta, egy előre meghatározott tematika köré épül fel a doboz tartalma. Kedvencemnél, a FairyLoot-nál, kimondottan a dobozokhoz készült, exkluzív kiadású, élfestett könyv a fő elem, ami valami eszméletlenül gyönyörű szokott lenni. Mindehhez pedig kiegészítő elemek társulnak. Ez lehet akár egy idézetes vászontáska, bögre, könyvjelző, könyves illatgyertya, amely segít megidézni egy karakter illatát vagy egy fantasy világ hangulatát, illetve, ami még külföldön nagyon felkapott, azok a különböző méretű illusztrációk, amelyeket tehetséges művészek a történethez készítenek. Ezek az illusztrációk segítik életre kelteni a karaktereket vagy az ikonikus jeleneteket.

Hogy még izgalmasabb legyen az előfizetés, a fő elem, a könyv címe, szinte csak a dobozok indulása előtt vagy a doboz megérkezésekor derül ki.

Bármikor meglepheted magad

Összegzésképp elmondható, hogy a közösségi média és a könyvelőfizetések segítenek megélni az olvasás új dimenzióját. Ezek az újdonságok nemcsak az olvasási szokásainkra vannak nagy hatással, hanem gazdagítják mindennapjainkat, inspirációt és közösségi élményeket nyújtanak. Az olvasás így nem csupán egyéni, hanem közösségi élménnyé is válhat, amely folyamatosan új ingerekkel és élményekkel gazdagít bennünket. Az előfizetések révén mindig van valami új és izgalmas, amire várhatunk, a közösségi médiában pedig megoszthatjuk véleményünket, kapcsolódhatunk másokhoz.

Forrás: itt és itt, fő kép forrása: Unsplash – Radu Marcusu

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hirdetés

Kövesd oldalunkat!

Ahhoz, hogy ne maradj le semmiről kövesd a WakeUp Magazin oldalait Facebook-on és Instagram-on is! Így elsőként vehetsz részt nyereményjátékainkon is!