Társadalmi célú hirdetés
kerékpár Kép forrása Decathlon

Egymilliós kerékpár: Te le mernél vele parkolni vele a Blahán?

Tény, hogy Budapesten nagyon rá van kattanva a kormányzás a kerékpározásra és a városzöldítésre, de vajon tényleg ennyire drága a zöld jövő?
Hirdetés

Az MTI OTS információi szerint a mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma. Ezzel párhuzamosan pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. Ezt támasztja alá a Decathlon Magyarország elektromos kerékpárokból származó árbevétele is, ami idén már 90%-os növekedést mutat a 2023-as év azonos időszakához képest. Lehetne most azt gondolni, hogy persze: egymilliós kerékpárárak mellett könnyű.

„2023-ban a vállalat teljes felnőtt kerékpár forgalmának 13%-át tették ki az elektromos kerékpárok, idén pedig már az első negyedévben jelentős növekedést látunk. Fontos, hogy az egyre tudatosabb felhasználók széles portfólióból tudjanak választani, így megtalálható nálunk az összecsukható, a trekking, a mountainbike és a cargo kerékpár is. Emellett célunk, hogy minél többen megismerjék és a városi közlekedésben is kihasználják az elektromos kerékpárok által nyújtott előnyöket”

mondta Miklós Lőrinc, a Decathlon országos kerékpársport-igazgatója.
Fotó: OTI – Decathlon Magyarország

Mit tud az egymilliós kerékpár?

Ha kifizetünk valamiért 1.199.990 forintot valamiért azzal szemben már komoly elvárásokat támaszthatunk. A minden extrával felszerelt újgenerációs városi kerékpár valóban úgy tűnik, hogy a repülésen kívül mindenre is megoldást jelenthet.

A piacon egyedülálló módon automataváltós kerékpár súlya 26,1 kilógramm, ami egy átlagos országúti kerékpárhoz képest jóval nehezebb. Viszont egyszerű használatot ígér, mert nincs váltója, se fogaskoszorúja, ami megkönnyíti a tekerési élményt. A váltó helyett a váltásról egy intelligens OWURU fokozatmentes automata sebességváltó motor gondoskodik. A beépített 48V-os lítium-ion akkumulátor 702 Wh teljesítménye akár 150 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel. A fékezésről hidraulikus tárcsafékek, az út megvilágításról pedig 30 lux fényerejű izzó gondoskodik, ami az alapfelszerelés része.

Hirdetés

Ha valaki pedig kedvet kapott, hogy megvásárolja az LD920E automata váltós kerékpárt, akkor az jó hír, hogy a Decathlon Magyarország online kínálatában, valamint budaörsi üzletében már elérhető. De ha inkább egy középkategóriás városi autóra költené ezt az összeget mi azt is teljesen megértjük.

„A Magyar Kerékpárosklub legutóbbi, Így bringázik Magyarország kutatásából kiderült, hogy a kerékpárral megtett átlagos távolság vidéken 5-6 km, míg Budapesten 18 km. Az elektromos kerékpárok használata ezeket a hatótávokat jelentősen növelheti. Ez fenntarthatósági és egészségi szempontból is kedvező, hiszen az ilyen jellegű rendszeres kardió mozgás is nagyon sokat segít a szív- és érrendszer betegségeinek kockázatának csökkentésében”

tette hozzá Kádár Melinda, a Magyar Kerékpárosklub kommunikációs munkatársa.

Fel van készülve Budapest erre?!

Több aggály is felmerülhet bennünk, ha egymilliós kerékpárral közlekedünk az utakon. Nyilván láthatjuk, hogy sok helyen elkezdődtek a kerékpárutak kialakítása, de sok esetben ez annyiban merült ki, hogy az utak kátyús széleit lekerítették egy sárga vonallal, amire rajzoltak egy kerékpározó sárga embert, így a felfüggesztésnek biztosan nem tenne jót, ha maximális sebességgel átszáguldunk egy ilyenen. De nem kell további kritikus pontok is akadnak, mint például a közbiztonság. Budapesten sok helyen még nagyapám kerékpárját sem mernénk leparkolni arra az öt percre, amíg bevásárolunk, nemhogy az egymilliós kerékpárt. A kerékpár rendelkezik egy beépített színes kijelzővel, valamint GPS rendszerrel, amellyel azonnal, valós időben határozható meg kerékpárunk helyzete. De vajon mennyi ideig tart egy ilyen rendszert kiiktatni?!

Hazai viszonylatban még számos kérdés és tévhit övezi az e-bike-okat, de egyre többen ismerik fel a bennük rejlő lehetőségeket. A vállalat saját eredményei által is tapasztalja a pozitív változást. A Nemzeti Kerékpáros Stratégia jövőképe, hogy 2030-ra a magyar lakosság egyharmada hetente többször elsőszámú közlekedési eszközként válassza a kerékpárt.

„A környezeti terhek csökkentésére és az infrastruktúra kihívásaira elsősorban az gyakorolna pozitív hatást, ha az emberek nem a hagyományos biciklit, hanem az autójukat helyettesítenék elektromos kerékpárral. Ennek egy kiváló verziója lehet a tömegközlekedés és kerékpár kombinált verziója, illetve a munkába járás is fáradságmentesen és praktikusan megoldható így akár az agglomerációból is”

– mondta Rajna Botond, a KTI Hálózattervezési Osztályának vezetője.

A városi kerékpárhasználat növekedését támogatják a Decathlon kerékpáros innovációi. A most bemutatott termék is, a Magyarországon egyedülálló automataváltós LD920E elektromos kerékpár. A belga E2 Drives startup vállalkozással közösen kifejlesztett, forradalmian új Owuru motorja exkluzív all-in-one technológiát kínál. Ezzel egyesíti az elektromos rásegítést és a könnyed automata sebességváltást, így simán és teljesen automatikusan váltja a sebességfokozatokat. Ez az újítás, amellett, hogy nincs manuális váltó, végtelen számú áttételt tesz lehetővé: a sebességfokozat automatikusan igazodik a kerékpáros által megválasztott pedálozási ütemhez. A mérnökök több mint 10 éven keresztül fejlesztették.

Forrás: MTI OTS Kiemelt kép: Decathlon háttéranyag

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads
Hirdetés

Kövesd oldalunkat!

Ahhoz, hogy ne maradj le semmiről kövesd a WakeUp Magazin oldalait Facebook-on és Instagram-on is! Így elsőként vehetsz részt nyereményjátékainkon is!