Társadalmi célú hirdetés

Nagy Hajnalka: A kétségbeesés és a világválság után jöhetnek a siker sztorik

Világválság után jöhetnek a sikersztorik! Túléltünk egy világjárványt. Küzdünk ez energiaárakkal. Túléljük a KATA-törvényt is!

Egy világválság következtében történő változás az számtalan meglepetést tartogat magában. Mint az minden változás előtt lenni szokott, az emberek nagy része pánikba esik. Ebből adódóan kilátástalannak gondolnak egy adott helyzetet, amire nem látnak megoldást. A KataPult vendégei voltak dr. Bence Rita és Nagy Hajnalka vállalkozók, akik körbejárták a válsághelyzetet és felvázolták a lehetőségeket.

Ha őszintén magunkba nézünk, akkor sokszor esünk a körülmények áldozatának ahelyett, hogy a körülményeket használnánk lehetőségként. Bizony a jelenlegi gazdasági helyzetben, amit megelőzött a koronavírus, majd a szomszédban kitört háború fokozott és a KATA törvénymódosítás tetézett egyszerűbbnek tűnhet kétségbeesetten bezárni egy üzletet mintsem felmérni a piaci igényeket és új utak után nézni.

A pánik után jön a gondolkodás, és én úgy érzem, hogy a pánikon már túl vagyunk.

Vállalkozni továbbra is lehet és az együttműködéseket kell keresni, amelyet mindkét fél érdekeit szolgálják. Bizonyos esetekben jó lépés lehet az is, ha visszaadjuk a vállalkozói igazolványunkat, de döntéseinket soha ne pánikból hozzuk meg. Mielőtt cselekednénk érdemes egy papírra felírni, hogy milyen lehetőségeink vannak és érdemes felvázolni több jövőképet, hogy mindig legyen mihez nyúlni, ha az „A” terv nem jött be.

Nagyon fontos, hogy ki, milyen viszonyban a vállalkozásával.

A multinacionális cégeknél mindig előtérbe helyezik a cég vezetői a missziókat és víziók formájában adják át a kollégáknak ezeket az iránymutatásokat. Kisvállalkozóként most neked kell kitűzni a célokat és magadat kell motiválnod, hogy mit, miért csinálsz. Tedd mérlegre, hogy mit ad számodra a vállalkozásod. Mi inspirált annak létrehozásában és hová fejlesztheted még.

Hirdetés

A célt ne tévesszük szem elől akkor se, ha a körülmények nem megfelelőek.

Hajnalka megosztotta saját tapasztalatát, hogyan jutott el a multi világából az egyéni vállalkozásig. Számtalan projektben vett részt vállalkozóként és munkavállalóként egyaránt a szakmájában töltött hosszú évek alatt. Kiemelt egy igazán szerelemprojektet, amelyre nagyon büszke, ami nem más, mint a Dubaiban megrendezett világkiállításon végzett munkája, ahol a magyar pavilonnak volt az üzemeltetési vezetője. Úgy érzi, hogy ezzel a munkával sikerült neki a csúcson abbahagyni és ott határozta el, hogy el kell indulnia egy másik irányba.

Hirdetés

Sokan félnek a változástól, félnek az ismeretlentől és inkább választják a megszokott komfortos langyos vizet

Elcsépelt közhely, de az életben egyetlen dolog állandó, az pedig nem más, mint a változás maga. Ez a változás lehet környezeti, piaci, magánéleti vagy bármilyen más egyéb változás, mielőtt meghozzuk az ezzel kapcsolatos választásunkat fontos saját lelkünkben tisztázni, hogy milyen rövid vagy hosszútávú hatásokkal kell számolni, valamint abban milyen komfortosan fogjuk magunkat érezni. Egy világválság is hathat motivációként is, hiszen szűkülnek a piacok, amelyek kifejletét jelenleg még nem lehet látni milyen hatással lesznek a gazdaságra, de csak azok maradhatnak talpon, akik szakmájuk legjobbjai.

Rengeteg válság és világválság volt már a világban és még soha nem volt világvége.

Minden válság és világválság az átalakulásról szól. Ahelyett, hogy azt néznék mi, miért rossz, nézzük meg most milyen lehetőségeink vannak. Egy vállalkozásnál nem az a lényeg, hogy milyen formában végezzük tevékenységünket. Megfordítva a lépéseket elsőként ki kell tűzni magunk elé, hogy mit szeretnénk és ahhoz kell utakat kell keresni a megvalósításhoz.

Kiemelt kép forrása: Marczinka Mátyás by WakeUp Magazin

Facebook
Email
WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Threads

VIDEÓAJÁNLÓ

Kövesd oldalunkat!

Ahhoz, hogy ne maradj le semmiről kövesd a WakeUp Magazin oldalait Facebook-on és Instagram-on is! Így elsőként vehetsz részt nyereményjátékainkon is!